Mondeo 98 etupuskurin vaihto

Pellit, puskurit, maalaus, ruostevauriot, verhoilu, penkit jne.
vaino54

Mondeo 98 etupuskurin vaihto

Viesti Kirjoittaja vaino54 »

Elikkäs mondeoni etupuskurista lähti palanen pois ja nyt täytyisi vaihtaa etupuskuri. Merkkiliikkeessä sanottiin, että vaihto maksaa n.400€ :shock: . Netistä olen katsellut, että saisin parilla kympillä hyvä kuntoisen etupuskurin :wink: . Kuinka vaikeata on itse vaihtaa etupuskuri? Vaihtaako merkkiliike tai jokin muu huoltamo, jos vien itse ostamani uudehkon etupuskurin niille. Kiitti vastanneille :P
Eeska91
Moderaattori
Viesti:

Re: Mondeo 98 etupuskurin vaihto

Viesti Kirjoittaja Eeska91 »

Ei ole vaikea vaihtaa. Maski ekana irti niin sieltä alta löytyy kolme mustaa muovi"niittiä" jotka otat pois. Ja sitten sisälokasuojaa raotat niin paljon tai otat pois että tunnet/näet pultit. Suoraan siitä ylöspäin on muoviset pidikkeet joita täytyy pitää 10-13mm listalla kiinni. Ite tein hätäisesti ja sorkkaraudalla revin muovipidikkeet pellin läpi. Skannaan kuvat sulle irrotuksesta. En osaa ikinä selittää järkevästi. Mikseipä vaihtas jos on vara maksella niille. Uus etupuskuri maksaa n.70e.
m4ketech

Re: Mondeo 98 etupuskurin vaihto

Viesti Kirjoittaja m4ketech »

Juu ite vaihtaa vaan, paljon järkevämmin menee, lähes autossa kun autossa helppo homma. En ikinä maksais 400e puskurin vaihosta kun menee korjaamolla tunti.

parillakympillä ehjä puskuri (20e?) mistäs, tuun hakemaan kaik pois :shock: Helsingin romiksilla ainakin 50-100e riippuen kunnosta.
Nykynen: Focus STW MK2 2006. Exät: 3X Mk1 mondeo, 3X Mk2 mondeo, 2X Transit, Sierra -83, MK6 esco stw.
Vastaa Viestiin