Focus Mk1 TDCI mysteeriletku konehuoneessa

Moottori, voimansiirto, viritys jne.
deejiiasse
Viestit: 8
Liittynyt: 14 Marras 2012 22:05

Focus Mk1 TDCI mysteeriletku konehuoneessa

Viesti Kirjoittaja deejiiasse »

Tervehdys Foorttilaiset!

Pikainen esittely kerta tällä foorumilla ensimmäistä kertaa olen:
-03 100 heppasen TDCI Focuksen omistaja Tampereelta viestittelee. Auton ostin viime keväänä ja suht huolettomasti rullailtiin muutama tuhat kilometria kunnes kaksoismassa alkoi pitää kolinoitansa. Viime viikonloppuna tuli se sitten vaihdettua. Enpä haluaisi tehdä sitä hommaa uudestaan! No, asiaan. Kasausvaiheessa löytyi yksi ohut letku, joka oli katkennut. En tiedä oliko katkennut kaksoismassan vaihdon yhteydessä vai oliko ollut jo pidempään katki. Noh, en kuitenkaan löytänyt letkulle toista päätä ja ajattelin, että jos täältä sattuisi löytymään joku, joka tietäisi sille paikan. Kyseinen letku lähtee imusarjan päältä. Samasta paikkaa lähtee yhteensä viisi saman paksuista letkua; kaksi apukuskin puolelle ja kolme kuskin puolelle konehuonetta. Tuossa kuva alfameristä, jossa rinkuloitu paikka, josta noita letkuja lähtee.

Kuva

Niistä kolmesta kuskin puolelle lähtevästä yksi menee imusarjan paineanturille, toinen jollekkin venttiilille (ilmeisesti PCV), johon tulee muitakin letkuja ja kolmas on tämä mysteeriletku. Osaako joku neuvoa, mihin tuon pitäisi mennä?

Voisin kysäistä myös, että kauanko 100 heppasen TDCI koneen kaksoismassa yleensä kestää?

Kiitoksia neuvoista!
juhve
Viestit: 497
Liittynyt: 12 Joulu 2007 23:17
Paikkakunta: pirkanmaa

Re: Focus Mk1 TDCI mysteeriletku konehuoneessa

Viesti Kirjoittaja juhve »

mutsin mondeosta meni massa pyörä kun kilsoja oli noin 200tkm. mulla on toisena autona 99 90hv diesel focus ja siinä meni kytkin 360tkm kohalla mut siinä on kiintee vauhtipyörä
Käyttöauto Ford mondeo stw mk3 2.2 ST TDCi 2005
Kesäauto Ford focus mk1 RS 2004 #798
Ja pari muuta fordia



Ex autoja
Ford focus mk1 STW 1.8tdi
Ford escort mk5 1.6
Ford escort mk6 avo
Ford mondeo mk4.5
yritäedes
Viestit: 2592
Liittynyt: 02 Marras 2010 21:30

Re: Focus Mk1 TDCI mysteeriletku konehuoneessa

Viesti Kirjoittaja yritäedes »

Tuolla keskustelussa on DMF ongelmia ollut
hyvinkin vähäisillä mailimäärillä.
Mondeo 2.0 TDCI Turnier 2009
Mondeo 2.0 TDCI HB 2003 -ex
Focus 1.6 Zetec-SE Wagon 1999 -ex
Sierra 2.0 OHC Sedan 1989 -ex
deejiiasse
Viestit: 8
Liittynyt: 14 Marras 2012 22:05

Re: Focus Mk1 TDCI mysteeriletku konehuoneessa

Viesti Kirjoittaja deejiiasse »

yritäedes kirjoitti:Tuolla keskustelussa on DMF ongelmia ollut
hyvinkin vähäisillä mailimäärillä.
Niin eli harvase väli saa olla vaihtamassa. Kiva... No toivottavasti tuo ny kestäisi edes lähelle 100 tkm.

Mysteeriletkulle löytyi omistaja. Hukkaportillehan se kuului. Kyllä meinaa vääntöö tuli lisää kun laitto kiinni! Nyt taas taas hymyssä suin eteenpäin kunnes taas jotain pamahtaa! :)
Vastaa Viestiin