Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Okei elikkä oiskohan toi puhallin tullut sitten tiensä päähän? Vaiko uusi esivastus valmiiksi rikki?
Autolla ajettu 270tkm.
Elikkä ensin pimeni kesällä 1-2-3 ja 4 toimi välillä. Ja välillä toimi niin että piti sormella sitä kytkintä ihan siellä oikeassa laidassa niin 4 nopeus toimi.
Vaihdettu esivastus, ei vaikutusta. 4-nopeus toimii silti kunnes sekin nyt kaksi viikkoa sitten pimeni sekä manuaali ilmastointikaan ei lähde enää päälle 4 asento päällä mutta sisäkierrolle syttyy se merkkivalo, tosin en kuunnellut toimiiko se. En jaksa uskoa että vika ois pelkässä katkasijassa? Sulakkeet ja johdot kaikinpuolin ehjät. Mistähän lähtisi vikaa etsimään?
Pieni kiire ois ku meinaa olla kylmä
Viimeksi muokannut _Jape_, 16 Marras 2012 16:40. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Kokeile purkaa puhallin esiin ja hyppyjohdoilla syötät sähköä suoraan puhaltimelle, jolloin kaikki muut vikapaikat jää välistä pois. Jos aina heti käynnistyy jokaisella yrityksellä, niin vika on muualla. Jos edes yhden kerran tekee takertuvan käynnistymisen tai ei ollenkaan, niin todennäköisesti puhaltimen hiilet/collectori lopussa.
Välillä vanhat loppuun kuluneet puhaltimet tekevät sitä että eivät suostu ollenkaan käynnistymään. Kun autolla ajetaan sopivaan kuoppaan, niin tulee koriin tärähdys, joka ehkä hieman tärisyttää hiiliä, jolloin tuleekin taas yllättäen kontaktia ja puhallin lähtee pyörimään. Kun taas sammutetaan puhallin, niin ei välttämättä lähdekkään käyntiin. Yleensä tuollaisessa "toimii/ei toimi" tilanteessa itse puhaltimen kunnostus/vaihto auttaa.
Nyt syksyllä on ollut todella vetiset kelit. Jossain puhaltimen johtojen liittimissä hapettuma ja välillä saattaa johtaa sähköä ja välillä ei?
Puhaltimeen pääsee suht helposti käsiksi. Hansikaslokeron kansi irti saranastaan (ruuvit),
lokero vedetään ulos. Alapuolinen verhoilulevy on myös ruuveilla.
Ja siinähän se puhallin onkin, sähköliitin kannessa ja parilla ruuvilla koko komeus irtoaa.
Eikös tuo puhallin oo vielä vanha ämpärinmallinen Bosch:n valmistama?. Jos näin ja todetaan, että puhallin on rikki eikä kytkin niin Motonetistä saa kohtuuhintaisia hiilisarjoja mm. just näihin Boschilaisiin. 11-0223 Hiilisarja Bosch-sisätuuletus, hintaa 3,50€ 4mmx6mmx16mm. Tommosella sarjalla elvytin vanhan dieselmondeoni puhaltimen.
Ei ole sellaista mekaanista ongelmaa, jota raaka voima ja tietämättömyys ei ratkaisisi
mittalisin ton alemman liittimen jännitettä niin kahteen tulee 12v tulee jännite ja 2 ei tuu ku 0.08 tai jotain kun vähän kääntelee katkasijaa niin muuttuu hiukan mutta ei tule ees 1volttia eli oiskohan toi katkasija rikki eikä päästä virtaa läpi?
4 nopeudella tulee tosiaa se 12v ulos mutta ei puhallin pyöri siltikään.
vai mites tosta nyt pitäis mittailla noita jännitteitä? tosta esivastuksestako?
Tuossa kuvassa ei mielestäni näy puhaltimen liitintä; se on alempana, oikealla olevan mustan pöntön alaosassa, eli puhaltimen moottori on alhaaltapäin tuon kotelon kantena, ja siellä on liitin.
Siinä on vain kaksi nastaa, toiseen tulee +12V jatkuvasti kun virrat on päällä
ja maa tulee toiseen kytkimen ja etuvastuksen kautta. Siitä voit kokeilla hyppylangoilla
tai vaikka 9V paristolla, pyöriikö moottori.