Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Eli projektina on tollanen vm92 4x4 sierra mihkä oon laittamassa 2.3 moottoria tai moottori rupee olemaan jo kiinni mutta toi johtosarja tuottaa "vähän" päänvaivaa Ja johtosarja mitä oon kiinni laittamassa on se tommoseen "moottori pakettiin kuuluva" eli siis tollasen paketin mukana tullut
eli ongelmana on ton johtosarjan kanssa lähinnä se että mistä siihen saa virtaa ja johtosarjan hytin puoleisessa päässä tuntuu olevan aikas paljon ylimääräisiä liittimiä muutenhan ainakin konehuoneen puolella tuntuis olevan aikapaljon samanlaisia liittimiä yms
Eli jotain vinkkejä? et miten ois hyvä tehä
On joo ja muutenkin pitäs olla kaikki boksit ja systeemit mitä toi moottori käydäkseen tarvii mutta lähinnä ihmetyttää se että tossa johtosarjassa ei tunnu olevan esim laturille meneviä piuhoja ollenkaan
Kyllä siinä kaikki on valmiina, eikä noita mun mielestä millään squirtillä pahemmin ole edes laiteltu kun orkkiskikin on ihan toimiva systeemi. Kannattaa hommata kytkentäkaaviot jos ei jo ole, ja karsia ecusta kaikki turhat johdot pois, esim. ilmastointi, luistonesto, absit yms. kun niitä et tarvi. Silloin se johtosarjakin ohentuu mukavasti. Akun takana on sierrassa ne kolme pistoketta, niistä löytyy suurin osa tarvittavista piuhoista ja saa vanhasta johtosarjasta liittimet, niin saa aika tehdasasennuksen näköisenkin.
Toihan tarvii sitten 750 ohmin vastuksen niiden johtojen väliin jotka eculta menee automaattilaatikon asentoanturille, muuten tulee sellainen ikävä nykäys kierrosalueelle kun ei ecu anna kiertää kunnolla, sillä vastuksella ecu luulee laatikon olevan vapaalla ja antaa kiertää vapaasti.Kun noi uudet paketithan on tosiaan automaattivaihteisen eculla.
Mutta hyvän moottorin oot valinnut sierran voimanlähteeksi, tollasella koneella noi olis tarvinntu varustaa jo tehtaalta, niin olis euroautojen kuninkuus ollut selvästi voortilla 90-luvulla 8) (niinhän se muutenkin oli, mutta kyllä sierra olis tarvinnut 16v voimanlähteen ihan peruskoneeksi)
1965 Volvo Duett
1966 Morris Mini 850
1984 MZ 250 ETZ
2006 Audi A4 Quattro
2007 Honda Accord 2,0iA sports tourer
viellä olis ongelmaa kun on kipinä hukassa ja varmaan muukin moottori ohjaus kun en tosta kytkentä kaaviosta osaa ottaa selkoo että mihin ne 3 liitintä mitkä tulee sieltä virtalukolta ja mittaristolta pitäs kytkeä siihen uuteen johto sarjaan? kumma kun noissa kytkentä kaavioissa ei oo mitään johtojen värejä yms
With the ignition off, voltage is present at pin 55 of the PCM (A147) to protect the data stored in memory. With the ignition in run, the DIS ignition coils (T4, T5), and the fuel pump relay (K4) receive voltage. All other components of the engine control system receive voltage from the fuel pump relay (K4). Pins 71 and 97 of the PCM (A147) also obtain voltage from the fuel pump relay (K4).
vastaus on ecun 104-napaisen liittimen nastat 71 ja 97
Niin eli sun täytyy kattoo kytkentäkaaviosta pinnijärjestys, mihin ecun pinniin tulee mitäkin, virtaa, maata, virtalukolta jne.. sen uuden moottorin johtosarjan ecunpuoleisesta liittimestä katsoa minkävärinen johto tulee mihinkin, ja niistä kolmesta liittimestä mihin vanha moottorin johtosarja tuli kiinni akun takana, löytyy suurin osa tarvittavista piuhoista joista saa maata ja virtoja, täytyy mittailla mittarilla tietenkin.
1965 Volvo Duett
1966 Morris Mini 850
1984 MZ 250 ETZ
2006 Audi A4 Quattro
2007 Honda Accord 2,0iA sports tourer
Eli ilmeisesti noissa kytkentä kaavioissa ilmenevä "akun sähkökeskus" on sulake rasia? vielläkin on kipinä ja varmaan bensakin kateissa vaikka oon yrittäny kytkeä noita loikkajohdoilla yms ihmetyttää lähinnä se että kun tuntuis että vähän kaikkeen tulee virta tuolta "akun sähkökeskukselta" kuitenkaan ei tunnu löytyvän sellasia liittimiä mistä sais virtaa ns suoraan noille laitteille
joo siis virran saanti ei oo ongelma virtalukon johdot yms on tiedossa mutta ihmetyttää vaan se että ei tunnu löytyvän mitään liitintä tai piuhoja kaikille komponenteille joille pitäis saada virtaa noille mitkä menee ecuhun löyty liitin mutta tarviihan toi muuallekkin virtaa esim puolille ja sytkäboksiin mutta kuitenkaan en löydä ohjaamon puolelta noita Ei siinä pitää vaan ettiä noita liittimiä ja piuhoja. onko scorpiossa toi sulake rasia sitten jossain ecun lähellä ? kun siellä tuntus olevan kaikennäköstä liitintä ja piuhaa
ja viellä yks ongelmahan tässä on se että oon täysin aloittelija näissä autosähkö hommissa ei uskolla/kannatakkaan kaikkea kokeilla
Liittmimet selvillä nyt kun otti ja perehty vielläkin kuitenkin kipinä puuttuu onko mahdollista että johtuu siitä että se vaihteiston asentoanturi/ vastus puuttuu sieltä johdon päästä ? luulis kuitenki että antaa kipinän ilmankin
Aatella että Riesaa tehtii joskus 1,3 koneellakin!! EI OO TOTTA mut kun on,kun ei tuo kule tolla 1,6 delkaan oikei mihinkään!
KYllä totta se 2litran ellei jopa suurempi ois pitäny olla JO alumperin nokalla näin on!
nostetaan nyt tämä takaisin ylös koska en viittiny tehdä uutta ku täällä tästä aiheesta jo kirjoiteltiin.
Elikkä ittellä kans olis suunnitteilla ton 2.3litraasen asennus sierraan niin se ei vissiin ole aiva "bolt-on" eli scorpion johtosarjassa ei vissiin ole samat liittimet kuin sierrassa niin kuinka paljon niitä johtoja pitää katkoa,jatkaa ja liitellä että saa koneen käymään ja kuinka meneekö se kone ja laatikko sierraan heittämällä?
Sierra 2.3l 16v Dohc -90 E85 ms2v3.0
Sierra 2.0 8v 4x4 Dohc -90
Joo, ei ole johtosarjan osalta bolt-on, koska on jo eri moottorin ohjauskin.
Muuten onkin ihan bolt on kamaa, eli menee sierraan dokkisierran moottorinkorvilla ja scorpion kumityynyillä, +pieni siivu scorpion alumiini-väliöljypohjan jäähdytysrivoista pois. Sierran mt-75 laatikko käy koneen perään.
Onhan niitä johtoja jokunen katkottavana ja liitettävänä, mutta eiköhän ne selviä kun ottaa tollasen 2.3 scorpion kytkentäkaaviot ja kattoo mitä tietoja ecu tarvii. Kaikki tarvittavat johdot kuitenkin löytyy sieltä akun takaa jos on dokkisierra ruiskulla.
1965 Volvo Duett
1966 Morris Mini 850
1984 MZ 250 ETZ
2006 Audi A4 Quattro
2007 Honda Accord 2,0iA sports tourer
Sierra2.3-16v kirjoitti:Joo, ei ole johtosarjan osalta bolt-on
muistaisikko tai saisikko kuvia tai piirtäisit jonki moisen kaavion minkä värisiä johtoja pitäis liittää minkä värisiin ja minne ku oon vähä huono noitten autosähköjen kanssa
Sierra 2.3l 16v Dohc -90 E85 ms2v3.0
Sierra 2.0 8v 4x4 Dohc -90
nyt on ittelläki sierras scorpion kones tai siis eilen jo mut tämä päivä meni sähköjä selvitelles starttaamaan saatiin kyllä mut kipinä on hukas ja varmaan bensa kans tarviiko siis sille ecu boksille siis syöttää vain virtaa sierran niistä kolmesta pistokkeesta niihin sulakerasian liittimiin
onko muuten automaatti ja manuaalilaatikkoisten sähköissä paljonki eroja ku noissa ylemmissä sähkökaavioissa on vain automaatin kuvia
Sierra 2.3l 16v Dohc -90 E85 ms2v3.0
Sierra 2.0 8v 4x4 Dohc -90
nyt olis taas vähä lisää kysymyksiä eli mihin menee lamda anturin johdon kanssa tule kaksijohtoinen liitin ja sitte se yksijohtoinen litteäliitin
ja sitte toinen asia oon yhdistäny niin että ku vääntää virtalukosta virrat päälle niin virta menee niille 71 ja 97 nastalle ja 55 nastaan jatkuva virta.... se bensapumpun johto on viä kateis
Sierra 2.3l 16v Dohc -90 E85 ms2v3.0
Sierra 2.0 8v 4x4 Dohc -90