Terve!
Mulla kuuluu etupäässä semmonen kolaus/muljahdus kun vaihtaa pieniä vaihteita kiihdyttäessä. Pitää tosi rauhallisesti ja varovasti vaihtaa vaihteita jos ei halua kolauksen kuuluvan. Myös sillon jos esim vakkarin kanssa laskee nopeutta ja hellää siitä tai lisättäessä vauhtia ja jättämällä nopeuden irroittamalla nappulasta.
Onko kuinka yleisiä nuo mottorin kumityynyt vai oisko jokin laatikon kumityyny kulunut?
Entä vetarit? Eikös ne yleensä näytä väljyytensä nakuttamalla ja liikuttamalla autoa pyöriä käännettäessä että eikai tuo vika vetarin väljyydestä johdu..
Mondeo mk3 -04 kolaus vaihdetta vaihtaessa
-
Re: Mondeo mk3 -04 kolaus vaihdetta vaihtaessa
Vetarin sisäpäiden tilanne kannattaisi tarkistaa. Samoin moottorin ja laatikon välinen tukikumikappale.
Myös laatikosta voi kuulua ääniä jos paljon ajettu. Minulla kuulunut kolahdus laatikosta viimeiset 150tkm kun kytkimen nostaa nopeasti vaihdoissa ylös. Mitään muuta syytä en ole tuolle keksinyt, kuin sen, että välykset kolahtaa laatikossa kun kytkimen nostaa tavallaista nopeammin.
Myös laatikosta voi kuulua ääniä jos paljon ajettu. Minulla kuulunut kolahdus laatikosta viimeiset 150tkm kun kytkimen nostaa nopeasti vaihdoissa ylös. Mitään muuta syytä en ole tuolle keksinyt, kuin sen, että välykset kolahtaa laatikossa kun kytkimen nostaa tavallaista nopeammin.
// ex MK3 Mondeo 220tkm -> 480tkm //
// nyk MK4 Mondeo 1.8TDCi 245tkm -> //
// nyk MK4 Mondeo 1.8TDCi 245tkm -> //