Moro!
Tossa jo pitkään mä oon tapellu ton auton kanssa ku toi lämpötila heittelee tossa 0-puolvälissä... Aina kun menee nollille auto rupeaa yskimään ja nykimään.. Lämpötilan takaisin nousun jälkeen oireet katoavat.. Mietin tossa, että olisiko lämpötila-anturissa vika vai jossain muussa anturissa? Bensapumppu vaihdettu, sytytyspuola vaihdettu, tulpat vaihdettu ja tyhjäkäyntimoottori vaihdettu. Hintaa on tullut jo rapiat 1000e noilla kallliilla firmoilla...
Lämpötila vaihtelee 0-puolväli
Re: Lämpötila vaihtelee 0-puolväli
onko koneessasi erikseen mittarin lämpöanturi ja ecun lämpöanturi?
jos ei, niin voi hyvinkin selittää.
jos ei, niin voi hyvinkin selittää.
Wanhat Audit
Tekno / Tenho Ruohoranta

Tekno / Tenho Ruohoranta
No tuota kun en tiedä.. Auton mittari heittää sen 0- puolväli eli noin 90 astetta jos olen oikein ymmärtänyt. Auto myös tekee niin että ei käynnisty jos on lämmin kone.
Jos tämä on se 2.0 Focus MK1, niin kannattaa tarkistaa, että anturin liitin on kunnolla kiinni, kontaktit puhtaat ja anturi tiukasti paikoillaan. Jos vikaa ei löydy, niin sitten vaihtaa, uuden saa noin kympillä. Se on melko helppo vaihtaa, laturi taitaa tuossa olla vain tiellä.
Edes nesteitä ei tarvi pois laskea, koska anturi mittaa kannen lämpötilaa suoraan metallista.
Edes nesteitä ei tarvi pois laskea, koska anturi mittaa kannen lämpötilaa suoraan metallista.
Mondeo 2.0 TDCI Turnier 2009
Mondeo 2.0 TDCI HB 2003 -ex
Focus 1.6 Zetec-SE Wagon 1999 -ex
Sierra 2.0 OHC Sedan 1989 -ex
Mondeo 2.0 TDCI HB 2003 -ex
Focus 1.6 Zetec-SE Wagon 1999 -ex
Sierra 2.0 OHC Sedan 1989 -ex