Elikkäs, avattiin tuossa kansi, 4pytyssä mäntä aivan väljä sekä pytyssä viiru, 3 pytyssä ei näkyvää jälkeä, mutta puhaltaa rajusti ohi ja paineita ei siis näissä kummassakaan ole, 3 joskus vähän. Mistä sitten johtuu, että näin käynyt, mene ja tiedä... mutta,
Mikä olisi halvin homma laittaa kuntoon?
-Ostaa käytettynä kone? (tuntuu olevan kiven alla)
-Ostaa 1.6 lohko ja uudet männät?
-Plaanata kansi ja porata isommaksi sekä ostaa uudet männät (poraus ja plaanaus onnistuu ilmaiseksi)
Eikö sama alakerta ole RS turbossa ja perus 1.6?
Vinkkejä otetaan ilmomielin vastaa, sekä hinta-arvoita. Toki jos jollain on myynnissä juurikin kone, tai männät jne, niin nekin tietenkin kiinnostaa.
RS Turbo ongelmia.
Re: RS Turbo ongelmia.
vapari 1.6 eri männät kun turbossa. Kangista ei tietoa, kertokoon enemmän tietävät 

Ford Fiesta Xr2i vm.1990 ex-
Ford Sierra 2.0 vm.1985 ex-
Volvo 940 Turbo vm.1997 B230FT + M90 302hv/460nm
Ford Sierra 2.0 vm.1985 ex-
Volvo 940 Turbo vm.1997 B230FT + M90 302hv/460nm
Re: RS Turbo ongelmia.
Kanget on samat, männät eri.
Jos lohkosta saa vielä poraamalla hyvän niin sitten viimeinen vaihtoehto.
Kannentiivisteeksi fordilta rst:n orkkis pahvi.
Jos lohkosta saa vielä poraamalla hyvän niin sitten viimeinen vaihtoehto.
Kannentiivisteeksi fordilta rst:n orkkis pahvi.
Henry Ford's Quadricycle projekti Youtube@torala
Re: RS Turbo ongelmia.
Kansipahviks mieluummin Fel-Pro:n kama,kaverin ekkerissä ei muut kestäny oikeen ees lämmittelyä.. Oli ex-hyvärisen tekemä kone..
Re: RS Turbo ongelmia.
Kyllä poraamalla saa vielä hyvän. Paljonkohan tuohon mahtais männät maksaa ja mitä sinne kannattaa laittaa? Ihan vakiot, ja esim. wisecon männät? Käsittääkseni nuo männät maksaa aika törkeesti...emax kirjoitti:Kanget on samat, männät eri.
Jos lohkosta saa vielä poraamalla hyvän niin sitten viimeinen vaihtoehto.
Kannentiivisteeksi fordilta rst:n orkkis pahvi.
Re: RS Turbo ongelmia.
Halvalla ei taida enää päästä. Hyvällä koneistamolla on tietysti kytköksensä toimittajiinsa ja varmasti osaa sanoa paremmin mäntien hinnat. eBayssa noita näytti myytävän ~400$ tuntumiin. Siihen männänrenkaat päälle vielä. Vaikeeta se on tietty kun tavaraa ei ole ja ei ihan tuostavaan voi lähteä poraamaan kun ylikokoja ei ole tiedossa. Samaan tarinaan olis tietty syytä kurkata kiertokangen laakereita ja selvitellä itselleen vikaa miksi se alkujaan on syöny pytyn väljäksi.
Ei ole sellaista mekaanista ongelmaa, jota raaka voima ja tietämättömyys ei ratkaisisi