Morjesta.
Elikkäs elikkäs tästä ny on koittanu selvittää mahollisimman paljon foorumilta, mutta
viel ei oo tullu tarpeeks selväks..
Eli oon ostamassa 2.0 ohc giah (ruisku) sierran, autossa on jo levyt takana sekä abs, ei pitäis joutua
niiden kanssa leikkiin
Mutta itse asiaan. Tarkotus olis saada mielellään 200-250 heeboa ulos.
-Millä osilla tämä olisi optimaalinen?
-miten alakerta kestää vakiona tohon 200-250 hp asti?
-Jos puristuksia pitää laskeä mitä mäntiä suosittelette?
-Mitenkäs riittääkö cossun turbo, paljonko ahtoja?
- Ylipäätänsä auttakaa tulevaa foortti miestä hädässä
- Mitenkäs kannen muokkaukset?
Rahaa olen valmis sijottamaan jotain 1000-2000e väliin tarkoitus ostaa jotain käytettyäkin osaa :p tuleeko riittämään budjetti?
Yleisesti täys setti millä kyseisiin tehoihin voisi päästä?
Kiitoksia etukäteen
Sierra 2.0 ohc turbotus
Re: Sierra 2.0 ohc turbotus
tuolla rahalla saisit jo kossun koneen ja niissähän on se 220hv? Ja ois helpompi viritteinen...Mega,isompi ahdin,välijäähdytin,dumppi...
mutta jos välttämättä haluat rakentaa nii KANSI on se juttu!!Oikea palotilavuus,kanavan muotoilut,nokat+säädettävät pyörät,venttiilit ja joko visecon männät tai mahle.Liian isot turbot herää vasta ylhäällä ja on hankalempia nuille tehoille säätää ett semmone holset hx25 ois aika hyvä.Sitten säädettävät nokkapyörät,suuttimet,väliläähdytin ja alakertaan riittää turbo saabin kanki...
mutta jos välttämättä haluat rakentaa nii KANSI on se juttu!!Oikea palotilavuus,kanavan muotoilut,nokat+säädettävät pyörät,venttiilit ja joko visecon männät tai mahle.Liian isot turbot herää vasta ylhäällä ja on hankalempia nuille tehoille säätää ett semmone holset hx25 ois aika hyvä.Sitten säädettävät nokkapyörät,suuttimet,väliläähdytin ja alakertaan riittää turbo saabin kanki...
Autot on tehty ajettaviksi..ei säälittäviksi!!!!
Re: Sierra 2.0 ohc turbotus
Niin ja kun pistää sata euroa lisää saa 190- Cosworth Mersun! Siinä on vakiona jo 190hp!Nizex kirjoitti:tuolla rahalla saisit jo kossun koneen ja niissähän on se 220hv? Ja ois helpompi viritteinen...
Tässähän on kyse harrastuksesta, joten tekemisen ilo on se juttu. Ja tuskinpa se cossun kone halvaksi, tai edes halvemmaksi tulee. Samat remontit edessä, ja arvatenkin varaosat kalliimpia
Nizex kirjoitti: mutta jos välttämättä haluat rakentaa nii KANSI on se juttu!!Oikea palotilavuus,kanavan muotoilut,nokat+säädettävät pyörät,venttiilit ja joko visecon männät tai mahle.
Ja tuohon Mahleen ehdoton ei, rupattelin asiasta puhelimessa ammattivirittäjän kanssa, ja noitten mäntien laatu on todella huonoa, eikä niitä suositella edes jokkisautoihin. Toki jos sellaiset hankii, ja ne porsii, voi tilalle vaihtaa sitten Wisecot, kun poraus on sama Kumpi sitten tulee kalliimmaksi rakentaa kone ja tehdä taas uusiksi, vai tehdä kerralla hyvä..? Nimim. yhden oohooceen v*tuiksi kasannut
Ja sitten tuosta aloittajan budejtista, varaudu siihen että koko 2000 euroa uppoaa siihen pelkkään koneeseen, siis osiin ja koneistuksiin, VAIKKA teet kokoamistyöt itse. Ihan vain tiedoksi.
Opel on pop, mutta Ford on progee
-BMW 325i N52B25 "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"
BOREHAMMER
-BMW 325i N52B25 "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"
BOREHAMMER
Re: Sierra 2.0 ohc turbotus
Niin, cossun orkkismännät on myös Mahlet ja semmoiset kestää kyllä varmasti. Jos tässä tarkoitettiin Kuplan Mahleja niin ne kannattaa unohtaa. Ei ne tehot kuitenkaan tohon 200-250hp jääduckworth kirjoitti: Ja tuohon Mahleen ehdoton ei, rupattelin asiasta puhelimessa ammattivirittäjän kanssa, ja noitten mäntien laatu on todella huonoa, eikä niitä suositella edes jokkisautoihin. Toki jos sellaiset hankii, ja ne porsii, voi tilalle vaihtaa sitten Wisecot, kun poraus on sama Kumpi sitten tulee kalliimmaksi rakentaa kone ja tehdä taas uusiksi, vai tehdä kerralla hyvä..? Nimim. yhden oohooceen v*tuiksi kasannut
Sierra + HX35 Super
Focus
Focus