Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
auto toimi viikonloppuna ihan oikein ja tänään vaihdoin jakohihnan ja nokkapyörän... yritin käyntiin eikä lähteny... kipinää ei enää jostin syystä tullu?? paljonko pitäis puolalta tulla virtaa virranjakajalle ja puolan vastukset... entä paljonko pitäis virtaa tulla virranjakajan liittimeen ja mitkä johdot pitäis maadottaa?? en vaan ymmärrä mikä siihen olis voinu tulla...prkl...
eli puolalta toisionavasta("keskeltä") tuleva jännite on n.30000volttia puolan miinus-navasta(1) 12volttia
virta ihan olematon..
muistelua: kärjellisessä järjestelmässä virta ei saa nousta 5amppeeria suuremmaksi ja niin tais olla kärjettömässäkin=liiallinen lämpeäminen ja "kärvähtäminen"
ku ei tuu toisionavasta ku vähän alle 100 volttia... kokeilin toistaki puolaa... sama juttu... siinä on kärjetön motorcraftin sytkä... paljon niihin virranjakajan kupeessa oleviin napoihin pitäis tulla virtaa ja mitkä on maa napoja
ketrokaa joku mikä nyt mättää ku boksi katkoo puolalta maita ihan oikein ja puolalle tulee virtaa... (laitoin uuden sytytys moduulin) mut ei vaan tuu kipinää... kokeiltu monella eri puolalla...
Jos oot tavallisella yleismittarilla mitannut sen puolan toisiojännitteen, niin tuskin näyttää oikein koska taitaa olla 1000v max jännitteitä mitä noilla voi mitata.
Ja saako puola kunnolla maita?
Koitappa uudella piuhalla puolan toision ja maan väliä.. kun mittari voi näyttää noilla jännitteillä mitä vaan (jopa savuja). Eli siis hyppääkö kipinä puolanjohdon ja maan välillä.
ei tuu virtaa vaik kokeilee johdolla runkoon... ei lyö edes käsille vaik pitää johdosta kii... puolan maa johdosta saa iskun ku ottaa sen samaan aikaa irti ku starttaa...
kokeiles tätä, laita akun plus navasta suora sähköjohto puolan plussaan. jos lähtee käymään niin on syytä tarkistella maadoituksia. mulla kanssa on kajahtanu ihan yks kaks tolleen auto hiljaseks. ja syyllinen oli mahinu maajohto. pirkule et kirosin se yhden päivän aikana..
Never Drive Faster Than Your Guardian Angel Can Fly
Mk.3 Mondeo 2.0 TDCi vm.05
Nissan Primera P11 -00
Toyota Avensis 1.8 VVT-i vm.03
Mk.6 Escort vm.95 1.6 zetec
Mk.5 Escort vm.92 1.8 zetec
Mk.4 Escort vm.88 (R.I.P)
Audi 80 vm. 86 2.2i
Tossa vakio virranjakajassa (2.0ohc) on ilmeisesti jonkinlainen merkki et kun pyörijän laittaa siihen kohtaan niin ois suurinpiirtein ykkosen kohdalla. Oon kyllä katellut mut en oo mitään merkkii siitä löytänyt. Eli jos siinä nyt jonkunlainen merkki on niin voisko joku kertoo et missäkohti ja minkälainen.
Yleensä noissa boschin jakajissa on suunnilleen siinä alipainepumpun suunnilla sellainen pieni viiva siinä jakajan rungossa
Mutta sekään ei sitten pidä paikkaansa jos joku on sen kääntänyt tai muuta vastaavaa, silloin siitä on apua kun jakaja on ajoitettu suunilleen siihen merkin kohtaan
Boschin jakajissa on runkossa merkki(kolo) kun ottaa virranjakajan kannen pois niin pitäis löytyä noin millin syvä ura. niin ku vesq jo tossa kertokin.