Huomenta,
Startti otti ja hajosi 350 tkm kohdalla. Solenoidi vain naksuu. Veikkaus on, että startista ovat hiilet loppu, sillä solenoidin ohittaminen ei saanut sekään starttia pyörimään.
Uuden startin vaihtaminen houkuttaa helppona vaihtoehtona - mutta... Tietääkö kukaan onko vaaraa saada vääränlainen, vai saako heittämällä paikalleen istuvan startin ilman sen tarkemaan tietoa nykyisestä?
Motonetin ainut vaihtoehto 89-malliseen 1,8:iin on:
1,6-2,0 8.85--90 (alennusvaihde/ei Autom/CVH/2,0-DOHC)
Näyttäisi siis siltä, että virhehankinnan mahdollisuutta ei ole.
Ja ihan mielenkiinnon vuoksi on kysyttävä, että onko OHC:n startissa aina alennusvaihde?
Kiitoksia!
Otto
1,8 OHC Sierran startti
-
- Viestit: 32
- Liittynyt: 26 Helmi 2005 13:37
Ei ole aina, mutta taitaa jo noissa vuosimalleissa olla. Itseltä -89 hajosi myös startti (alennusvaihde), mutta paikalliselta ford osien jemmaajalta löytyi 4 eri kokoista starttia fordiin joissa ei ollut alennusvaihdetta. (kaikki isompia kuin orkkis) näistä hurmioituneena valitsin isoimman, luultavasti v6 startti...en tiedä. Paikalleen mahtui juuri ja juuri (hankasi öljypohjan ja lohkon saumaan koko matkalta) mutta sierraa pyöritti niinkuin ei olis tulppia paikallaan...
Jotkut sanoi että tuollainen startti veis virtaa sikana ja pakkasaamuna ois hyvä lähtee käyntiin heti, mutta en usko sillä orkkis startilla cd-soitin sammahti joka startilla jännitteen laskiessa, tällä isolla ei koskaan...

Ford Sierra 2.0 Is -89
Ford Escort 1.6 STW -97
Ford Mondeo 1.8 GLX -93
Ford Escort 1.6 STW -97
Ford Mondeo 1.8 GLX -93
-
- Viestit: 3129
- Liittynyt: 04 Helmi 2005 22:45