Outo "veden lorina" käynnistettäessä ??
Outo "veden lorina" käynnistettäessä ??
Niin ostin tossa hiljan mondeon ja kokoajan on kummastuttanut, että vähän pitemmän tauon jälkeen kun auton käynnistää niin jostain kuuluu veden lorinaa... ihan selkeästi vieläpä, jostain ehkä keskikonsolin hollilta.
ei liity mielestäni säätiloihin mitenkään ja nesteitä auto ei syö... eli onko vain jossain lämppärin kennon putkissa ilmaa ja sit vesi valuu sinne tms...?
ei liity mielestäni säätiloihin mitenkään ja nesteitä auto ei syö... eli onko vain jossain lämppärin kennon putkissa ilmaa ja sit vesi valuu sinne tms...?
Joo ilmaa siellä on, mulla sierras sama juttu ei oo menoa haitannut, aluks kun ostin auton niin vähän ihmettelin että mikä siellä lorisee mutta nyt oon jo tottunut siihen. 8)
Noin 10kpl Foorteja..
http://riesa20.urli.net/
http://riesa20.urli.net/
Noin dohc sierrat tuntuu tekevän järjestään sitä, jotkut peloitelleet että kansipahvi vetelee viimeisiään.Riesa2.0 kirjoitti:Joo ilmaa siellä on, mulla sierras sama juttu ei oo menoa haitannut, aluks kun ostin auton niin vähän ihmettelin että mikä siellä lorisee mutta nyt oon jo tottunut siihen. 8)
Paljonko olet tuolla nykyisellä ajanut?
Kuga PHEV
Sierralla on ajettu yhteensä edellisen omistajan mukaan 260tkm, joista ite oon ajenut 15tkm,
ilmata oon yrittänyt mutta aina se lorina tulee takaisin jostain, Jäähdytin kyllä vähän vuotaa (paisunta säiliö tyhjenee viikon parin sisällä) voiskohan muuten johtua siitä tuli täs kirjoitelles mieleen?
ilmata oon yrittänyt mutta aina se lorina tulee takaisin jostain, Jäähdytin kyllä vähän vuotaa (paisunta säiliö tyhjenee viikon parin sisällä) voiskohan muuten johtua siitä tuli täs kirjoitelles mieleen?

Noin 10kpl Foorteja..
http://riesa20.urli.net/
http://riesa20.urli.net/
-
- Viestit: 3129
- Liittynyt: 04 Helmi 2005 22:45
jep, mk4 kans lorisee.. en tiedä mistä johtunee..
offtopic: kuuluuko paisunta säiliön olla ihan tyhjä kun kone käy? eilen katsoin et oho on vedet kadonneet, mutta kun avasin korkin niin vedet lärähti takasin maksimi rajalle.. normaaliako?
offtopic: kuuluuko paisunta säiliön olla ihan tyhjä kun kone käy? eilen katsoin et oho on vedet kadonneet, mutta kun avasin korkin niin vedet lärähti takasin maksimi rajalle.. normaaliako?
Never Drive Faster Than Your Guardian Angel Can Fly
Mk.3 Mondeo 2.0 TDCi vm.05
Nissan Primera P11 -00
Toyota Avensis 1.8 VVT-i vm.03
Mk.6 Escort vm.95 1.6 zetec
Mk.5 Escort vm.92 1.8 zetec
Mk.4 Escort vm.88 (R.I.P)
Audi 80 vm. 86 2.2i
Mk.3 Mondeo 2.0 TDCi vm.05
Nissan Primera P11 -00
Toyota Avensis 1.8 VVT-i vm.03
Mk.6 Escort vm.95 1.6 zetec
Mk.5 Escort vm.92 1.8 zetec
Mk.4 Escort vm.88 (R.I.P)
Audi 80 vm. 86 2.2i
Mulla tekee sierras kans samaa en tiedä sitten onko normaalia vaiko ei..offtopic: kuuluuko paisunta säiliön olla ihan tyhjä kun kone käy? eilen katsoin et oho on vedet kadonneet, mutta kun avasin korkin niin vedet lärähti takasin maksimi rajalle.. normaaliako?

Noin 10kpl Foorteja..
http://riesa20.urli.net/
http://riesa20.urli.net/
-
- Viestit: 3129
- Liittynyt: 04 Helmi 2005 22:45
Taitaa olla liian vähän siellä nestettä jos säiliö on tyhjä koneen ollessa lämmin. Sinne järjestelmään mahtuu se tietty määrä nestettä, ja jos jossain vaiheessa säiliö on tyhjä, mutta täyttyy "itsestään", niin jonkun aineenhan (ilma) se on korvattava se säiliöön tuleva neste. Näin nyt äkkiseltään pääteltynä
Minulla ei kyllä mk2 orion (mk4 escort) lorissut yhtään.

Minulla ei kyllä mk2 orion (mk4 escort) lorissut yhtään.
Kuga PHEV
Koneen ollessa lämmin on nestepinnan oltava paisuntasäiliössä puolessa välissä min-max rajoja.Volmari kirjoitti:jep, mk4 kans lorisee.. en tiedä mistä johtunee..
offtopic: kuuluuko paisunta säiliön olla ihan tyhjä kun kone käy? eilen katsoin et oho on vedet kadonneet, mutta kun avasin korkin niin vedet lärähti takasin maksimi rajalle.. normaaliako?
Focus MK2.5 Facelift -09 TDCi Titanium STW
uskaltaako sinne sitten paiskata lisää vettä kun avaa todellakin sen korkin niin se pompsahtaa heti sinne max rajalle??Megado kirjoitti: Koneen ollessa lämmin on nestepinnan oltava paisuntasäiliössä puolessa välissä min-max rajoja.
Never Drive Faster Than Your Guardian Angel Can Fly
Mk.3 Mondeo 2.0 TDCi vm.05
Nissan Primera P11 -00
Toyota Avensis 1.8 VVT-i vm.03
Mk.6 Escort vm.95 1.6 zetec
Mk.5 Escort vm.92 1.8 zetec
Mk.4 Escort vm.88 (R.I.P)
Audi 80 vm. 86 2.2i
Mk.3 Mondeo 2.0 TDCi vm.05
Nissan Primera P11 -00
Toyota Avensis 1.8 VVT-i vm.03
Mk.6 Escort vm.95 1.6 zetec
Mk.5 Escort vm.92 1.8 zetec
Mk.4 Escort vm.88 (R.I.P)
Audi 80 vm. 86 2.2i
Tuollaisen paineistetun järjestelmän pitää olla ehdottoman tiivis suljettu oma järjestelmänsä. Misään syyläreissä, lämppärinkennoissa eikä paisarin korkissa saa olla vuotoja. Varsinkin jos autossa on keltainen paisarin korkki, pitää myös letkuklemmarit olla laadukkaat ja piukassa.
Jos esimerkiksi lämppärinkenno vuotaa, niin paisari voi sekoilla ihan omiaan ja varsinkin jos korkki vielä falskaa.
Lorina on merkki ilmasta järjestelmässä. Mistä se sinne tulee onkin selvitettävä.
Jos esimerkiksi lämppärinkenno vuotaa, niin paisari voi sekoilla ihan omiaan ja varsinkin jos korkki vielä falskaa.
Lorina on merkki ilmasta järjestelmässä. Mistä se sinne tulee onkin selvitettävä.
'04 SLK55 AMG Kleemann K2
-
- Viestit: 3129
- Liittynyt: 04 Helmi 2005 22:45
Ainakin sierrassa "lorinan" aiheuttaja monta kertaa on, että kansi on halki tai kansipahvi vuotaa, ja sen voi testata ottamalla paisuntasäiliön korkin irti ja antamalla kierroksia koneeseen, jos nesteen sekaan tulee kuplia niin jompi kumpi aihettaa "lorinan", ja saattaapa jopa haistaa pakokaasun paisuntasäiliöstä
ja en kyllä yhtään epäilis jos mulla olis kansipahvi kyrvähtäny. on niitä mutki ollut matkassa muutama..
Never Drive Faster Than Your Guardian Angel Can Fly
Mk.3 Mondeo 2.0 TDCi vm.05
Nissan Primera P11 -00
Toyota Avensis 1.8 VVT-i vm.03
Mk.6 Escort vm.95 1.6 zetec
Mk.5 Escort vm.92 1.8 zetec
Mk.4 Escort vm.88 (R.I.P)
Audi 80 vm. 86 2.2i
Mk.3 Mondeo 2.0 TDCi vm.05
Nissan Primera P11 -00
Toyota Avensis 1.8 VVT-i vm.03
Mk.6 Escort vm.95 1.6 zetec
Mk.5 Escort vm.92 1.8 zetec
Mk.4 Escort vm.88 (R.I.P)
Audi 80 vm. 86 2.2i
mitä muita oireita tuosta kannen halkeamisesta seuraa kuin lorina? meneekö esim. päästöarvot ketuilleen?cxxx kirjoitti:Ainakin sierrassa "lorinan" aiheuttaja monta kertaa on, että kansi on halki tai kansipahvi vuotaa, ja sen voi testata ottamalla paisuntasäiliön korkin irti ja antamalla kierroksia koneeseen, jos nesteen sekaan tulee kuplia niin jompi kumpi aihettaa "lorinan", ja saattaapa jopa haistaa pakokaasun paisuntasäiliöstä
Ford Focus C-Max 1.8 -06 (11- )
Ford Focus 1.6i Ghia -00 (08-11)
Ford Sierra 2.0i Ghia -91 (06-08)
Ford Sierra 2.0i CLX -90 (05-06)
Ford Escort 1.6 CL -88 (97-05)
Ford Focus 1.6i Ghia -00 (08-11)
Ford Sierra 2.0i Ghia -91 (06-08)
Ford Sierra 2.0i CLX -90 (05-06)
Ford Escort 1.6 CL -88 (97-05)
Mulla esco lorisi, mutta ns. ilmasin järjestelmän eli käytin korkki auki kuumaksi jolloin lorina katosi?! Mutta nykyään kun laittaa sisätilalämppärin kuumalle, alkaa haista glykoli sisällä oikein kunnolla...
Onkohan kellään tietoa mitä tehdä... Vaihtaa lämppärinkennot, vai onko pahvi mennyt. Kone kuumenee paikallaan lähelle punaista. "L" kirjaimen kohdalle. (MK6 Zetec-e)

Onkohan kellään tietoa mitä tehdä... Vaihtaa lämppärinkennot, vai onko pahvi mennyt. Kone kuumenee paikallaan lähelle punaista. "L" kirjaimen kohdalle. (MK6 Zetec-e)
Ei varmaankaan välttämättä, omassa riesassa kansipahvissa oli vuoto, ja arvoja ei saanut katsastukseen kohdalleen, mutta lamda anturissakin oli jotain häikkää, joten saattoi ne arvojen ylitykset johtua siitäkin.Ainakin sierrassa "lorinan" aiheuttaja monta kertaa on, että kansi on halki tai kansipahvi vuotaa, ja sen voi testata ottamalla paisuntasäiliön korkin irti ja antamalla kierroksia koneeseen, jos nesteen sekaan tulee kuplia niin jompi kumpi aihettaa "lorinan", ja saattaapa jopa haistaa pakokaasun paisuntasäiliöstä
mitä muita oireita tuosta kannen halkeamisesta seuraa kuin lorina? meneekö esim. päästöarvot ketuilleen?