Mondeo '97 'tähtitaivas'?

Sähkölaitteet, sähköongelmat, johdot, laturit jne.
Gummybear

Mondeo '97 'tähtitaivas'?

Viesti Kirjoittaja Gummybear »

Olen mietiskellyt, josko tekisin tee-se-itse-tähtitaivaan monniin, mut lähtökohdat on huonot kun kovin vähän olen sähköhommia tehnyt.
Tartteisinkin vähän neuvoja, näinkö tässä rautalankamallissa, miten olen asiaa suunnitellut, on mitään järkeä :D :oops:

Kattopaneeli irti ja porailisin reikiä siihen mistä polttimoiden valo sitten sopivasti pääsee läpi.
Virrat akulta ja piuhat a-pilaria myöten kattoon, josta jonkunmoisella haaroituksella sitten polttimoille.

Voiko tämä olla näin yksinkertaista? Lämpeneekö esim. T5-polttimot niin paljon että olisi vaarana katon kärähtäminen?

Ja kyllä, meinasin ihan sähkömieskaverin pyytää tekemään piuhat ja muut, etten tuhoa autoa :wink:
Wizurd

Re: Mondeo '97 'tähtitaivas'?

Viesti Kirjoittaja Wizurd »

Gummybear kirjoitti:Olen mietiskellyt, josko tekisin tee-se-itse-tähtitaivaan monniin, mut lähtökohdat on huonot kun kovin vähän olen sähköhommia tehnyt.
Tartteisinkin vähän neuvoja, näinkö tässä rautalankamallissa, miten olen asiaa suunnitellut, on mitään järkeä :D :oops:

Kattopaneeli irti ja porailisin reikiä siihen mistä polttimoiden valo sitten sopivasti pääsee läpi.
Virrat akulta ja piuhat a-pilaria myöten kattoon, josta jonkunmoisella haaroituksella sitten polttimoille.

Voiko tämä olla näin yksinkertaista? Lämpeneekö esim. T5-polttimot niin paljon että olisi vaarana katon kärähtäminen?

Ja kyllä, meinasin ihan sähkömieskaverin pyytää tekemään piuhat ja muut, etten tuhoa autoa :wink:
Milloin noiden tähtien pitäisi sitten loistaa?

Eikös tuo onnistuis kaikkein parhaiten ja hienoiten valkoisilla (tai minkä värisiä tähtiä nyt taivaassasi haluat olevan) ledeillä?
Gummybear

Viesti Kirjoittaja Gummybear »

Wizurd kirjoitti: Milloin noiden tähtien pitäisi sitten loistaa?

Eikös tuo onnistuis kaikkein parhaiten ja hienoiten valkoisilla (tai minkä värisiä tähtiä nyt taivaassasi haluat olevan) ledeillä?
Aina halutessa, eli siis sille oma katkaisija kojelautaan. Joo, ledit voisi olla parempi idea, kiitos vinkistä:)
Wizurd

Viesti Kirjoittaja Wizurd »

Gummybear kirjoitti:
Aina halutessa, eli siis sille oma katkaisija kojelautaan. Joo, ledit voisi olla parempi idea, kiitos vinkistä:)
Itse tekisin tuon niin, että kytkimen jälkeen 3 ledin sarjoja etuvastuksineen laittaa rinnan tarvittava määrä.
Jos ledien ja etuvastuksien laskeminen ei ole tuttua puuhaa niin tutustuppa näihin:
http://koti.mbnet.fi/~huhtama/ele/index.php?si=ml28.sis
http://ledcalc.com/
Vastaa Viestiin