Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
ft79 kirjoitti:mikä noita escort 1.6 cvh:n tarvike nokkia vaivaa...
3 vuoden sisällä jo toinen nokka sileenä....
pitää varmaan ostaa joku kisakiree nokka jos kestäis vähäpitempään..
onko kokemuksia....???
Miunkin voortissa on sileenä nokka.. Ja kun ei mistään tunnu alle 200 euron irtoavan. Koneistamolla kun kävin näyttämässä, nii sanovat että kun uuven nokan ostat, nii se kannattaa karkaistuttaa (en kyllä muista mikä sen toimenpiteen nimi oli, mutta luulisin että jotenkin karkaisuun se perustuu).
ft79 kirjoitti:mikä noita escort 1.6 cvh:n tarvike nokkia vaivaa...
3 vuoden sisällä jo toinen nokka sileenä....
pitää varmaan ostaa joku kisakiree nokka jos kestäis vähäpitempään..
onko kokemuksia....???
joko liikaa kierroksia tai liian laihat öljyt,tai kuluneet venttiilin nostimet! nämä kaikki yhdessä syö cvh:n nokkaakselin todella tehokkaasti. ja se kisanokan kesto voi olla huonompi ellei sitten vaihda jäykkiä venttiilinnostimia.
Kai olet uusinut nokan kanssa myös nostimet? Vanhat nostimet syö nokan nopeasti. Sisäänajo on tärkeä, about näin oli suositukset: heti kun isket uudella nokalla, nostimilla ja öljyillä laitetun cvh:n käyntiin, niin kierrokset saisi olla siellä 2500rpm - 3000rpm ensimmäiset 15min vaikka kuulostaakin se koneen rallatus aika pirun pahalta ennen kuin nostimet täyttyvät öljystä. Nokkaan myös kunnon sisäänajo rasvat että voitelu pelaa heti alusta alkaen.
Taisi jossain muuten olla juttua että ainakin yksi suomeen tullut tarvikenokka erä oli susi.
orion-1.6i kirjoitti:
Miunkin voortissa on sileenä nokka.. Ja kun ei mistään tunnu alle 200 euron irtoavan. Koneistamolla kun kävin näyttämässä, nii sanovat että kun uuven nokan ostat, nii se kannattaa karkaistuttaa (en kyllä muista mikä sen toimenpiteen nimi oli, mutta luulisin että jotenkin karkaisuun se perustuu).
Olisko ollu kyse nitrauksesta?
Ei vaan oo sekää kovin halpaa hommaa...
ja se kisanokan kesto voi olla huonompi ellei sitten vaihda jäykkiä venttiilinnostimia.[/quote]
En oo kyllä ikinä kuullu jäykistä venttiiliinnostimista, jäykistä venttiilinjousista kylläkin
Ja sen nokan vaihdon yhteydessä kannattaa se koko sylinterikansi pestä kunnolla muuten tulee nokan voitelun kanssa ongelmia.[/quote]jäykät nostimet on yhtä kuin prikkasäätöiset kuten saab.nyt olet kuullut.ja voisko sitten olla että isäs ei ole lähtenyt ajamaan heti autolla vaan esim,laitettu pyörimään talvella ja sitten ruettu harjaamaan autoo lumesta??