Zetec (Focus -99) moottoriohjaus

Sähkölaitteet, sähköongelmat, johdot, laturit jne.
taky
Viestit: 372
Liittynyt: 12 Heinä 2005 09:11
Paikkakunta: Orimattila

Zetec (Focus -99) moottoriohjaus

Viesti Kirjoittaja taky »

Jos Zetec-S (Focus -99) moottoriohjaus (ECUn) vaihtaa pitääköä samalla vaihtaa autoon muutakin jotta homma pelittää?

Nimittäin joissain ECU myynnissä olevista paketeissa maininta myös avain ja käynnistyksen esto mukana - eli pitääkö ne vaihtaa myös pareina ECUn kanssa?

Vai riittäkö pelkkä ECU?
ECU ja jokin ohjelmointi?
Volvo V90 D4 R-Design automaatti
Kuva
--
Ford Focus vm.-99 1,6 Zetec-S
tepsu123
Viestit: 577
Liittynyt: 21 Helmi 2010 17:59

Re: Zetec (Focus -99) moottoriohjaus

Viesti Kirjoittaja tepsu123 »

Ecu:ssa on kaikki tiedot avaimesta ja ajonestosta joten kaikki pakettina vaihtoon tai sitten tarvitsee uudelleen ohjelmoida avaimet ja ajonesto jotta ohjainyksikkö tunnistaa oikeiksi ja saa auton käyntiin.
Skoda favorit 136L -93 1,3
Datsun Nissa sunny farmari -80 1,3
Mazda 323 -85 1,5 GT
Mazda 323 -89 1,5
Opel kadett -87 1,3
Mondeo -93 CL/CLX 1,8
Mondeo -96 CLX/STW 1,8
taky
Viestit: 372
Liittynyt: 12 Heinä 2005 09:11
Paikkakunta: Orimattila

Re: Zetec (Focus -99) moottoriohjaus

Viesti Kirjoittaja taky »

tepsu123 kirjoitti:Ecu:ssa on kaikki tiedot avaimesta ja ajonestosta joten kaikki pakettina vaihtoon tai sitten tarvitsee uudelleen ohjelmoida avaimet ja ajonesto jotta ohjainyksikkö tunnistaa oikeiksi ja saa auton käyntiin.
Siis tarvitaan tupla avaimet - mahdollisesti joku huolto tms avainkinko?

Uudelleen ohjelmointi onnistuu Ford huollossa - ei muuten?

Ohjauspylvään "lukurengas" avaimen ympärillä on yleinen osa ei sidottu ECU:uun?

Entä mahdollinen keskuslukituksen boxi?

Näitäkin näkyy olevan tarjolla kaikki kombinatoioita pakettina.
Volvo V90 D4 R-Design automaatti
Kuva
--
Ford Focus vm.-99 1,6 Zetec-S
tepsu123
Viestit: 577
Liittynyt: 21 Helmi 2010 17:59

Re: Zetec (Focus -99) moottoriohjaus

Viesti Kirjoittaja tepsu123 »

Yksi pääavain (punainen) ja yksi tavallinen saman sarjan avain. Uudessa paketissa tulee kolme avainta. Jos yksi katoaa tarvitset kaksi (ehdottomasti punainen ja tavallinen musta) koodataksesi kolmannen ja niin edespäin. Muistaakseni maksimi määrä on 15 avainta ecua kohden.

Jos on rahkeita ja taitoa niin onnistuu itse tuo ecu.n ohjelmointi yleensä menee pieleen joten merkki huolto kutsuu.

Lukurengas ei ole mitenkään muuten sidokdoksissa ecu.n kuin tiedon välittäjänä koodi on ecu kohtainen jonka tuo "rengas" välittää ecuun.

Ei tarvitse vaihtaa. Ei ole mitenkään tekemisissä mahdollisen ajon eston kanssa.
Skoda favorit 136L -93 1,3
Datsun Nissa sunny farmari -80 1,3
Mazda 323 -85 1,5 GT
Mazda 323 -89 1,5
Opel kadett -87 1,3
Mondeo -93 CL/CLX 1,8
Mondeo -96 CLX/STW 1,8
taky
Viestit: 372
Liittynyt: 12 Heinä 2005 09:11
Paikkakunta: Orimattila

Re: Zetec (Focus -99) moottoriohjaus

Viesti Kirjoittaja taky »

tepsu123 kirjoitti:Yksi pääavain (punainen) ja yksi tavallinen saman sarjan avain.
Tässä kärryssä on kaksi avainta, mustia muuten mutta siniset täpät avamissa
tepsu123 kirjoitti: Jos on rahkeita ja taitoa niin onnistuu itse tuo ecu.n ohjelmointi yleensä menee pieleen joten merkki huolto kutsuu.
Hmmmm.... Niin taitoa ja rahkeita, jossian mahdollisesti ohjeen tynkää josta voisi päätellä kannattaako hommaan edes ryhtyä?

Miten merkkihuollossa, onnistuuneeko koodaus ilman autoa - ECU+avaimet mukana vai pitääkö auto hinata pajalle myös?
Volvo V90 D4 R-Design automaatti
Kuva
--
Ford Focus vm.-99 1,6 Zetec-S
tepsu123
Viestit: 577
Liittynyt: 21 Helmi 2010 17:59

Re: Zetec (Focus -99) moottoriohjaus

Viesti Kirjoittaja tepsu123 »

Ohjeitahan löytyy pilvin pimein, mutta onnistuuko siitä ei voi olla varma ja jos sen ecun sotkee itse niin silloin on "kusessa" ja merkkiliike kutsuu tai romppari kyseistä autoa. Sehän möykky ohjaa kaikkia moottorin toimintoja ja ilman tulevaa mottia ei kannata edes harkita turhaan avainten ohjelmointia.
Omistajan käsikirjassakin pitäisi olla tuo lisä avainten koodaus ohje toki ei kaikki senkään ohjeen mukaan ole onnistuneet.
En vielä ole törmännyt huoltoliikkeeseen jossa voisivat pelkän ecun ohjelmoida erikseen ilman autoa ja sen liitintä johon tietsikka laitetaan johdolla kiinni. Auto täytyy viedä huoltoon jossa sitten laittavat tietsikan nokkaan ja koodaavat nuo tarvittavat tiedot eculle.
Saanen olla utelias miksi edes moottorinohjain yksikkö on tarvinnut vaihtaa?
Luultavasti onnistuvat kyllä ohjelmoimaan myös uuden pääavaimen noista kahdesta muusta.
Hintaa kyllä tulee siitä en tiedä paljonko.
Skoda favorit 136L -93 1,3
Datsun Nissa sunny farmari -80 1,3
Mazda 323 -85 1,5 GT
Mazda 323 -89 1,5
Opel kadett -87 1,3
Mondeo -93 CL/CLX 1,8
Mondeo -96 CLX/STW 1,8
taky
Viestit: 372
Liittynyt: 12 Heinä 2005 09:11
Paikkakunta: Orimattila

Re: Zetec (Focus -99) moottoriohjaus - ei kipinää

Viesti Kirjoittaja taky »

tepsu123 kirjoitti: Saanen olla utelias miksi edes moottorinohjain yksikkö on tarvinnut vaihtaa?
Toki ja helppiä tässä ongelmaa haetaankin.

Eilen sain auton vasta pihaan mutta aikaisempi kartoitus tilanteesta on että ei tule kipinää.
Auto oli sammunut ajossa liikennevaloihin ja ei siitä enään lähtenyt.

Perusongelma on siis - auto ei käynnisty, pyörittää komesti - jakohihna on ehjä.
Puola on kuulama tzekattu - miten ei tietoa - miten sen voi testata?
Samoin vaihdettu kampiakselin vai nokan asentoanturi.

ECU ei ole siis vaihdettu - ajatus että jos muualta ei vikaa löydy niin sen vaihto voi olla edessä edessä.

Tilasin Ford F SUPER Interface Scannerin - liekkö siitä kartoituksessa sitten loppupeleissä mitään iloa?

Noista avaimista vielä, se ajonesto siru niin se on kaiketi se " värillinen klöntti" avaimessa, tässä tapauksessa sininen - onko se siirrettävissä avaimesta toiseen, toimivasti luonnollisesti?

Jo niin mahdollisen UCU vaihdon yhteydessä säästyisi lukkojen vaihdolta tai kuinka lähellä virtalukkoa sirun pitää olla toimiakseen?
Siis jos käyttää itse virtalukkoon vanhaa mekaanista avainta - sekoittaako eri sirut toistensa toimintaa ja samassa avainnipussa on oikea niin toimineeko käynnistykseneston "purku"....

Mutta kuten todettuan ideoita ongelman ratkaisuun saa siis tarjolla vapaasti.
Volvo V90 D4 R-Design automaatti
Kuva
--
Ford Focus vm.-99 1,6 Zetec-S
tepsu123
Viestit: 577
Liittynyt: 21 Helmi 2010 17:59

Re: Zetec (Focus -99) moottoriohjaus

Viesti Kirjoittaja tepsu123 »

Ajon esto, polttoaineensyötön turvakatkaisin, sähköliitännät moottori/akku, sulakkeet/polttoainepumpun rele/moottorin ohjausrele, polttoainesuodatin/ polttoainepumppu. tässä alkuun mistä voi vikaa etsiä.
Kallistuisin siihen et vika olisi puolassa, tulpanjohdoissa.
Päälisin puolin puola saattaa näyttää ehjältä, sisältä sitten onkin eri juttu.
Puola tarkistusta: keskimmäinen napa ja runkomaa = akkujännite
Ensisijaisen vastuksen mittaus: puolan liittimen uloimmat nastat ja keskimmäinen nasta 0,4-0,6Ohm.
Toissijaisen vastuksen mittaus: puolan navat 1 ja 4 = 9900Omh puolan navat 2 ja 3 = 9900Omh

Tosiaan se sininen klöntti on tuo koodisiru. Sitä en taaskaan osaa sanoa miten sen ehjänä saa irti.
Jotkut ovat laittaneet iimaten vanhan avaimen mahdollisimman lähelle sitä lukijaa jolloin se saattaa toimia ja voi käyttää koodaamatonta avainta.
Skoda favorit 136L -93 1,3
Datsun Nissa sunny farmari -80 1,3
Mazda 323 -85 1,5 GT
Mazda 323 -89 1,5
Opel kadett -87 1,3
Mondeo -93 CL/CLX 1,8
Mondeo -96 CLX/STW 1,8
taky
Viestit: 372
Liittynyt: 12 Heinä 2005 09:11
Paikkakunta: Orimattila

Re: Zetec (Focus -99) moottoriohjaus

Viesti Kirjoittaja taky »

tepsu123 kirjoitti:Ajon esto, polttoaineensyötön turvakatkaisin, sähköliitännät moottori/akku, sulakkeet/polttoainepumpun rele/moottorin ohjausrele, polttoainesuodatin/ polttoainepumppu. tässä alkuun mistä voi vikaa etsiä.
seuraavaksi meinasin pohtia mistä kokonaisuudessaan hakemaan vikkaa, mutta siihähän se tuli, ei siis kuin pois sulkemaan.
tepsu123 kirjoitti: Kallistuisin siihen et vika olisi puolassa, tulpanjohdoissa.
Ensisijaisen vastuksen mittaus: puolan liittimen uloimmat nastat ja keskimmäinen nasta 0,4-0,6Ohm.
Keskeltä molempiin laitanastoihin 1,3 ohmia - eli poikkeaa merkittävästikö?
tepsu123 kirjoitti: Toissijaisen vastuksen mittaus: puolan navat 1 ja 4 = 9900Omh puolan navat 2 ja 3 = 9900Omh
En tiedä kuinka numerointi menee, mutta numeroidaan niin puolan päältä katsoen että
- vasentaka on 1,
- oikeataka on 3
- etuvasen on 4
- etuoikea on 2, siis

rintapelti
1 <-> 3 vaihdelaatikko
4 <-> 2
jäähdytin

Kuva
kuvan mukaan

niin ...

1 - 4 on 0 ohmia
2 - 3 on 0 ohmia
1 - 3 on 10,1 kohmia
2 - 4 on 0 ohmia

Siis ainoastaan kahden navan välillä mainittu arvo toteutuu - eikö?

Eli puola olisi noiden mittausten valossa sittenkin kaput?
tepsu123 kirjoitti: Jotkut ovat laittaneet iimaten vanhan avaimen mahdollisimman lähelle sitä lukijaa jolloin se saattaa toimia ja voi käyttää koodaamatonta avainta.
Ok.
EDIT:

Mahtaako jos ajonesto on päällä startti pyörittää, vai katkaiseko se vain kipinän muttei pyöritystä?
Viimeksi muokannut taky, 22 Elo 2012 16:32. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Volvo V90 D4 R-Design automaatti
Kuva
--
Ford Focus vm.-99 1,6 Zetec-S
Avatar
ReiluReiska
Viestit: 530
Liittynyt: 15 Huhti 2010 08:35
Paikkakunta: HelsingStad :)
Viesti:

Re: Zetec (Focus -99) moottoriohjaus

Viesti Kirjoittaja ReiluReiska »

Focus -00 1.6 automaatti

Minulla ei ainakaan edes suostunut startti pyörimään kun avaimen teettäessäni kokeilin vain fyysisellä avaimen tyngällä startata (ei sirua).

Itsekkin vielä kallistuisin sytytyspuolen ongelman tutkimiseen perusteellisesti ennenkuin alkaa boxia vaihtamaan. Tämä on vain minun arvaukseni...
tepsu123
Viestit: 577
Liittynyt: 21 Helmi 2010 17:59

Re: Zetec (Focus -99) moottoriohjaus

Viesti Kirjoittaja tepsu123 »

Poikkeama on jo liikaa jos uudessa on tuo 0,4 - 0,6 Ohm.
Mittaus puolasta ainoastaan nastojen 1 ja 4 , 3 ja 2 välillä muilla ei merkitystä. Tuo antaa viitteen että puola on morjens siis tuollaisilla mittaus tuloksilla.
Kuva jonka olet löytänyt on oikein jos tuloliitin on nastojen 4 ja 2 puolella.

Niin ja nämä on sitten -99 1.4 1.6 1.8 ja 2.0 focuksen tietoja.
Skoda favorit 136L -93 1,3
Datsun Nissa sunny farmari -80 1,3
Mazda 323 -85 1,5 GT
Mazda 323 -89 1,5
Opel kadett -87 1,3
Mondeo -93 CL/CLX 1,8
Mondeo -96 CLX/STW 1,8
taky
Viestit: 372
Liittynyt: 12 Heinä 2005 09:11
Paikkakunta: Orimattila

Re: Zetec (Focus -99) moottoriohjaus

Viesti Kirjoittaja taky »

tepsu123 kirjoitti:Poikkeama on jo liikaa jos uudessa on tuo 0,4 - 0,6 Ohm.
Mittaus puolasta ainoastaan nastojen 1 ja 4 , 3 ja 2 välillä muilla ei merkitystä.
Ainostaan 1 - 3 välille sai lukemia, muut ristiinkin mitattuina antaa nollat.

tepsu123 kirjoitti: Tuo antaa viitteen että puola on morjens siis tuollaisilla mittaus tuloksilla.
Kuva jonka olet löytänyt on oikein jos tuloliitin on nastojen 4 ja 2 puolella.
Netissä löytämissä kuvissa kaikissa näyttää tuloliitinpaikka olevan edestä moottoriin katsottuna oikeassa laidassa, tuossa em kuvassa juuri 2-3 sivulla.

Tuloliitin on 2-3 sivulla on myös autossa olevassa Motocraftin leimalla olevassa puolassa, mutta eipä se mitään muuta kun oikeita arvoja ei anna vaikka miten mittaa, siis huomenna puolakauppaan mars.

Lähinnä tuosa sitä että tulpanjohdot tulee kytkettyä uudessa oikein = samoihin positioihin kuin vanhassakin... Vaan eipä ne herkästi taida muuten yltääkään.
Viimeksi muokannut taky, 21 Elo 2012 23:51. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Volvo V90 D4 R-Design automaatti
Kuva
--
Ford Focus vm.-99 1,6 Zetec-S
taky
Viestit: 372
Liittynyt: 12 Heinä 2005 09:11
Paikkakunta: Orimattila

Re: Zetec (Focus -99) moottoriohjaus

Viesti Kirjoittaja taky »

ReiluReiska kirjoitti: Minulla ei ainakaan edes suostunut startti pyörimään kun avaimen teettäessäni kokeilin vain fyysisellä avaimen tyngällä startata (ei sirua).
Hyvä tietää, eli ajonesto ei nyt sitten ainakaan olisi syyllinen - puolaan huomenissa hakemaan siis.
Volvo V90 D4 R-Design automaatti
Kuva
--
Ford Focus vm.-99 1,6 Zetec-S
Avatar
ReiluReiska
Viestit: 530
Liittynyt: 15 Huhti 2010 08:35
Paikkakunta: HelsingStad :)
Viesti:

Re: Zetec (Focus -99) moottoriohjaus

Viesti Kirjoittaja ReiluReiska »

Taitaa focuksissa olla tyyppivikana puolan hajoaminen. Löytyy juttua netistä. Itseltäni meni alkukesästä niin, että kävi vain kolmella tai ehkä satunnaisesti neljällä. Aikani tutkittuani jouduin arvaamaan puolan olevan hajalla ja riskillä sitten ostamaan uusi. Maksoi motonetissä 50e. Eivät anna palauttaa jos ollut autossa kiinni. Oli suht helppo vaihtaa ja muistaakseni torx ruuveilla kiinni. Jätin vanhan puolan konttiin siltä varalta että joskus hajoaa kokonaan (matka katkeaa), niin voi vaihtaa puolan kontista tienpäällä ja nilkuttaa kotiin/korjaamolle.

Muistathan kertoa kuinka lopulta kävi...
yritäedes
Viestit: 2187
Liittynyt: 02 Marras 2010 21:30

Re: Zetec (Focus -99) moottoriohjaus

Viesti Kirjoittaja yritäedes »

Se kuva tuolla ylempänä lienee tällaisesta mustakoppa-Zetecistä, oliskohan 2.0.
Liitin tulee edestä, kuten tästä näkyy, eli 4-2 puolelta, kuten tepsu123 jo kirjoitti.
Sinun autossasi liitin tulee oikealta, silti aina 4-2 puolelta, kuten tässä. Unohda siis tuo kuva.
Mondeo 2.0 TDCI Turnier 2009
Mondeo 2.0 TDCI HB 2003 -ex
Focus 1.6 Zetec-SE Wagon 1999 -ex
Sierra 2.0 OHC Sedan 1989 -ex
taky
Viestit: 372
Liittynyt: 12 Heinä 2005 09:11
Paikkakunta: Orimattila

Re: Zetec (Focus -99) moottoriohjaus

Viesti Kirjoittaja taky »

yritäedes kirjoitti:Sinun autossasi liitin tulee oikealta, silti aina 4-2 puolelta,...
Jeps, erilaisia näkyy olevan, vaan kohta hakemaan puolaan niin katsotaan kuin käyp. :shock:
Volvo V90 D4 R-Design automaatti
Kuva
--
Ford Focus vm.-99 1,6 Zetec-S
taky
Viestit: 372
Liittynyt: 12 Heinä 2005 09:11
Paikkakunta: Orimattila

Re: Zetec (Focus -99) moottoriohjaus

Viesti Kirjoittaja taky »

Viestejä luettuani kannattanee uusia myös tulpat ja tulpanjohdot.

Tulpista NGK PTR5A-13 tuntuu olevan kohdallaan, mutta niiden kärkivälistä on eri mielisyyttää.

NGK nettisivuilla on 1.3 mm, mutta joissain viestissä puhutaa uudesta suosituksesta 0.9 mm.

Kumpi lie sitten kohdallaan..... Luulisi valmistajan tietävän mistä puhuu, mutta...?
Volvo V90 D4 R-Design automaatti
Kuva
--
Ford Focus vm.-99 1,6 Zetec-S
tepsu123
Viestit: 577
Liittynyt: 21 Helmi 2010 17:59

Re: Zetec (Focus -99) moottoriohjaus

Viesti Kirjoittaja tepsu123 »

NGK PTR5A-13 1,3mm
Autolite APP5344 1,3mm
Motorcraft AZFS22C 1,3mm

Champion RES9YCC4 1,0mm
Bosch HR7MPP22U 1,0mm

Nämä nyt äkkiseltään löysin.
Voi toki olla muutoksia tullut softa josta näitä etin on vuodelta 2004
Skoda favorit 136L -93 1,3
Datsun Nissa sunny farmari -80 1,3
Mazda 323 -85 1,5 GT
Mazda 323 -89 1,5
Opel kadett -87 1,3
Mondeo -93 CL/CLX 1,8
Mondeo -96 CLX/STW 1,8
taky
Viestit: 372
Liittynyt: 12 Heinä 2005 09:11
Paikkakunta: Orimattila

Re: Zetec (Focus -99) moottoriohjaus

Viesti Kirjoittaja taky »

tepsu123 kirjoitti: NGK PTR5A-13 1,3mm
Nämä nyt äkkiseltään löysin.

Kiitos, kokeillaan sillä.
Volvo V90 D4 R-Design automaatti
Kuva
--
Ford Focus vm.-99 1,6 Zetec-S
taky
Viestit: 372
Liittynyt: 12 Heinä 2005 09:11
Paikkakunta: Orimattila

Re: Zetec (Focus -99) moottoriohjaus

Viesti Kirjoittaja taky »

Uutta puolaa mitattaessa havaittua...

1 - 4 on 0 ohmia, (vanhan arvot 0 ohmia)
2 - 3 on 0 ohmia, (vanhan arvot 0 ohmia)
1 - 3 on 0 kohmia, (vanhan arvot 10,1 ohmia)
2 - 4 on 10,1 ohmia, (vanhan arvot 0 ohmia)

Eli 1-3 ja 2-4 parit vain vaihtoivat paikkaa.

Tuloliittimen nastat antaa molemmille puolille keskeltä 1 ohmia, ei siis

Asentaa en kokeillut, mutta lievää hämmennystä ilmassa....
Volvo V90 D4 R-Design automaatti
Kuva
--
Ford Focus vm.-99 1,6 Zetec-S
jppn
Viestit: 169
Liittynyt: 30 Maalis 2011 21:13
Paikkakunta: Kainuu

Re: Zetec (Focus -99) moottoriohjaus

Viesti Kirjoittaja jppn »

Josko tuossa nyt ensin mittaisi puolan ensiöpuolelta tuleeko edes sähköä (12V) siihen 3- nap pistokkeen keskinastaan. Ecu sitten kytkee vuorollaan niitä reunimmaisia maihin, senkin voisi nähdä mittarilla jos saa mittapiikin paikallaan olevaan liittimeen.
Escorteilla vuodesta 1992...
taky
Viestit: 372
Liittynyt: 12 Heinä 2005 09:11
Paikkakunta: Orimattila

Re: Zetec (Focus -99) moottoriohjaus

Viesti Kirjoittaja taky »

jppn kirjoitti:Josko tuossa nyt ensin mittaisi puolan ensiöpuolelta tuleeko edes sähköä (12V) siihen 3- nap pistokkeen keskinastaan.
Mahdollisesti, mutta saattaapipa sittenkin itse UCU olla syyllinen.

Kun vaihdoin kuitenkiin puolan, tulpan johdot ja tulpatkin eikä vaikusta.

Bensa haisee startatessa, samoin sulakkeet on ehjät, virtojen kytkeytyessä bensapumppu hurahtaa eikä pilotillakaan antanut mitään elettäkään käynnistymisestä, niin kaivelin UCU esille ja mitä löytyikään....

"Ei kipinää, eikä puolalle kunnollista ohjaus" on boxin päälle kirjoitettu.

Ei joku on asian laidan tiennyt.... mutta projektiksi - projekti hinnalla kun on hankittu niin ylläreitä tulee.

Eli nyt sitten ECU metsälle - vaihtoehdot

1. korjauttaa alkyperäinen ECU - onkoa havaintoa kotimaisesta fixarista?
Saksasta löytyy www.ecu.de, parilla sadalla korjaavat.

2. toinen ECU+avain jotka kulkee parina? Toimisikohan?

3. toinen ECU ja uudelleen ohjelmointi avaimille - onnistuukohan Fordilla?
Muualla?

4. muita varteenotettavia vaihtehtoja?
Volvo V90 D4 R-Design automaatti
Kuva
--
Ford Focus vm.-99 1,6 Zetec-S
jppn
Viestit: 169
Liittynyt: 30 Maalis 2011 21:13
Paikkakunta: Kainuu

Re: Zetec (Focus -99) moottoriohjaus

Viesti Kirjoittaja jppn »

aukase se boxi,kuvaa ja pistä kuvat johonkin näkyville...jos se kerran syöttää polttoainetta mutta ei anna kipinää niin vika voisi olla jopa silmin nähtävä...
Escorteilla vuodesta 1992...
taky
Viestit: 372
Liittynyt: 12 Heinä 2005 09:11
Paikkakunta: Orimattila

Re: Zetec (Focus -99) moottoriohjaus

Viesti Kirjoittaja taky »

jppn kirjoitti:aukase se boxi,kuvaa ja pistä kuvat johonkin näkyville...jos se kerran syöttää polttoainetta mutta ei anna kipinää niin vika voisi olla jopa silmin nähtävä...
Kas siinä....

http://kotisivu.dnainternet.net/ilkmaat ... _ecu_2.JPG

http://kotisivu.dnainternet.net/ilkmaat ... _ecu_4.JPG

... mutta eipä ainakaan meikäläiselle hullua hurskaampaa.

Ihan siistin piirilevy näköinen molemmilta puolin.
Volvo V90 D4 R-Design automaatti
Kuva
--
Ford Focus vm.-99 1,6 Zetec-S
jppn
Viestit: 169
Liittynyt: 30 Maalis 2011 21:13
Paikkakunta: Kainuu

Re: Zetec (Focus -99) moottoriohjaus

Viesti Kirjoittaja jppn »

Pikaisella ihmettelyllä näyttäs, että sytytyspäätteet on kuvassa 2 ylhäällä keskelle, ilmeisesti IGBT-trankkuja. Mielenkiintoisempi osa on tuo kuvan 4 MAA45U01, joku motorolan tekemä ignition coil drivers bufferi. Kiven alla vain näyttää olevan sen speksi.

tuolla on venäläistä molotusta asiasta, vähän erilainen boksi kylläkin http://ffclub.ru/topic/181171/jump_200/#entry9830932

No, taitaa tuon korjaamisessa haastetta olla...
Escorteilla vuodesta 1992...
Vastaa Viestiin