Mondeon takaluukun lukko murhe

Sähkölaitteet, sähköongelmat, johdot, laturit jne.
jyrmy

Mondeon takaluukun lukko murhe

Viesti Kirjoittaja jyrmy »

mondeo, 2002 sedan takaluukun lukko lakkasi toimimasta kojelaudan napista,takaluukun napista eikä aukea avaimellakaan

mutta, avaimen kaukosäädöllä aukeaa eli sähköä siis lukkoon tulee

missä vika voisi olla??
jyrmy

Re: Mondeon takaluukun lukko murhe

Viesti Kirjoittaja jyrmy »

huomasin tänään että repsikan ovessa sama vika. Aukeaa vain kaukosäädöllä avaimella kuskin ovesta ei...
MikkoIlari
Viestit: 49
Liittynyt: 04 Joulu 2007 13:58

Re: Mondeon takaluukun lukko murhe

Viesti Kirjoittaja MikkoIlari »

Yleistä ongelmaa Mondeoissa, itsellä vastaavaa saman ikäisessä Mondeossa. Täälläkin paljon käsitelty aihetta, mutta suoraa vastausta en ole nähnyt. Itse vaihdoin takaluukun magneettikytkimen, mutta ei vaikutusta. Kostealla kelillä ainakin minulla tämä yleistä, mutta kuivalla kesäkelillä ei esiinny. Talvella taas esiintyy enemmän. Itse olen rasvannut kaikki lukot ja apukuskin lukko on uusittu, koska simahti kokonaan. Ratkaisua ongelmaan en osaa kertoa, mutta sen tiedän, että et ole yksin tämän ongelman kanssa =)
savis
Viestit: 35
Liittynyt: 09 Huhti 2008 20:20
Paikkakunta: Lahti

Re: Mondeon takaluukun lukko murhe

Viesti Kirjoittaja savis »

Kuljettajan oven lukkolaite viallinen,,,
Billie
Viestit: 457
Liittynyt: 16 Helmi 2009 19:24

Re: Mondeon takaluukun lukko murhe

Viesti Kirjoittaja Billie »

Kyllä alko syömään taas miestä. Viime kesänä viimeksi toiminut takaluukun lukko. Se toimi kojelaudan kytkimestä ja kun keskuslukko oli auki niin siitä takaluukun napista, johon siihenkin riitti kevyt painallus niin heti hörähti auki, sekä sitten avaimesta. Sitten yhtenä päivänä ei toiminut enää millään muulla kuin kaukosäätimen napista ja sillä ollaan nyt vuosi menty. Tosi rasittavaa jos autoki käynnissä ja pitäisi saada peräluukku auki niin joutuu sammuttamaan auton ja sitten painamaan avaimesta, se ei avaa sitä auton ollessa käynnissä napista. Ja se napin painaminenkin avaimesta on aina semmonen että pitää aina painaa 2 kertaa.

Vaihdoin pari päivää sitten uuden takaluukun lukon. Ei vieläkään toiminut siitä peräluukun omasta sähkönapista, MUTTA alkoi kuitenkin toimimaan kojelaudan napista. Heureka sanoin siinä kohtaa. Nyt pari tuntia sitten kun pesin auton ja ajoin sillä 20km ja piti avata luukku kojelaudasta ni eihän se enää mitää puhunu. Ristus.

Onko mitään hyviä neuvoja?? Apukuskin oven lukon vaihdoin myös pari päivää sitten ku ei sekään oo vuoteen pelannu ja se sentään pelaa vielä, toistaseksi. Mutta tää peräluukku. Ohjaako se kuskin ovi tosiaan sitäkin lukkoa jollaki lailla?

Olisiko pesun aikana tosiaan voinu päästä niin paljon kosteutta että sen takia ei pelaa? Pesin painepesurilla ja lämpöä vedessä n. 60 astetta, pesurilla siis vaan huuhtelin, muutoin käsinpesu.

Jos mä laitan avaimen kuskin oveen niin pitäisikö avainta kääntämällä mennä kaikki ovet lukkoon ja vastaavasti auki? Mulla se ei sitä tee vaan se lukitsee vaan kuskin oven ja avaa sen.

Olisiko kuskin oven lukko se suurin syyllinen kaikkeen? Auttakaa
2016 Focus RS
2003 Mondeo ST220
Vastaa Viestiin