Hei vaan kaikki, ihan teihin luottaen kirjauduin tänne, ongelmani on seuraava:
Mulla on Ford Focus, vuosimalli 2003, ajettu n. 150 000. Yleensä toiminut hyvin, määräaikaishuollot tehty jne.
Nyt n. 1kk aikana ilmentyä vikaa. Autolla ajaessa, ei heti lähdön jälkeen, vaan moottorin hiukan lämmetessä, auto nykäisee, ja käyttäytyy kuin siitä olisi katkeamassa virrat. eli kojetaulussa välähtää mikä tahansa, tai useampi valomerkki, samalla auto melkein sammuu, muttei ei kuitenkaan. Ajoneston merkkivalo palaa nytkähtäessä. Tekee tätä muutaman kerran matkan aikana, mutta ilman nähtävää yhteyttä. On tankattu oikeaa bensaa, ei ole kiinni ajtavasta, tekee saman molemmilla avaimilla.
Auto on käytetty huolossa ja sähkäri katsoi sähköt, mistään ei kuulemma löytynyt vikaa. Mistä ihmeestä sitä kannattaa lähteä etsimään?
ja kyllä, olen täysin riippuivainen korjaamosta auton korjaamiseen liittyvissä asioissa, itse on osaa tehdä sille mitään.
Auto nykii, vikaa ei löydy
Re: Auto nykii, vikaa ei löydy
Joku sähkövikahan siellä on, jos vikailmoituksia pukkaa, ne pitää tarkistaa..korjaamolla..
Farkku Mondeo 1,8 Bensa, 2002, MK3 STW Turnier Stardust Silver Trend Wagon
Re: Auto nykii, vikaa ei löydy
Moi vastaaja!
No siis auto oli jo korjaamolla, mitään ei ilmennyt vikailmoituksissa, ei mitään merkkejä vikaviesteissä...
No siis auto oli jo korjaamolla, mitään ei ilmennyt vikailmoituksissa, ei mitään merkkejä vikaviesteissä...
- Mondeomies
- Viestit: 661
- Liittynyt: 30 Marras 2005 18:43
- Paikkakunta: Perniö, Salo
Re: Auto nykii, vikaa ei löydy
maadoitusongelma? onko akku ollut irti? katso maajohdot että kunnolla rungossa kiinni..
Re: Auto nykii, vikaa ei löydy
Kuulostaa siltä, että päävirta katkeaa hetkittäin. Kun ajoneston valo syttyy, se lukee sen avaimen silloin uudestaan, eli systeemit luulee sitä tilanteeksi, jossa virrat kytketään avaimesta pois ja takaisin. Siksi vikakoodia tuosta ei ehkä jää, jos se häiriö siis on tuolla akku-virtalukko-sulakerasia -välillä. Varmasti myös vianhaku on vaikeaa, koska ne sähköt pitäisi tutkia juuri sillä sekunnin kymmenyksellä kun se nykäisy tapahtuu!
Ihan ykkösenä kannattaa hioa akunkengät ja akun navat. Sitten katsoa maadoitukset, ehkä pääsulakkeiden kosketukset ja virtalukon pohjaa ja sen liittimiä ei kannatta myöskään sulkea pois vikamahdollisuuksista! Mutta vähän huono neuvoa, jos kerta joudut korjaamolla käyttämään, niiden pitäisi siellä tietää ja tuskin edes kuuntelevat asiakkaan neuvoja
Ihan ykkösenä kannattaa hioa akunkengät ja akun navat. Sitten katsoa maadoitukset, ehkä pääsulakkeiden kosketukset ja virtalukon pohjaa ja sen liittimiä ei kannatta myöskään sulkea pois vikamahdollisuuksista! Mutta vähän huono neuvoa, jos kerta joudut korjaamolla käyttämään, niiden pitäisi siellä tietää ja tuskin edes kuuntelevat asiakkaan neuvoja

Mondeo mk1 2.0 4d -96