Tarttis vähä apua ton sierran kans. Autoon just vaihdettu kansi jota laskettu sekä kanavia muokattu, on 134 nokka jossa nostoa silti 12,5mm, kovapalaseuraajat, säädettävä nokkapyörä sekä jäykät venttiilijouset. Puristukset mitattu pytyistä ja kaikissa 14-14,5 bar. autossa myös peltisarja putkisto ja vapari.
Auto käytettiin penkissä. Säädettiin sytkä ja nokan ajoitus kohdalleen ja ajettiin penkis.
Vääntö käyrä oli seuraavanlaine: lähti 185nm/1600rpm- 200nm/2250rpm sit tuli monttu 175nm/2600rpm. Siit lähti taas nousemaan ja sit huippu oli 220nm/3700rpm ja siit tasanen lasku
Sit tehot nousi hyvin tasasesti ja huippu oli 134hv/4850rpm ja tost laski ku lehmän häntä.
Lambda arvo oli hyvä ettei mee liian laihalle tai rikkaalle missää vaihees.
Eli kysymykset. Miks huippu teho oli noi "alhasil kierroksil ku kuitenki vakios on vast 5500rpm kohdal ja rajotinki otti noin 5650rpm kohdal.
Toine et vaikka vääntö on noin hyvä penkissä montusta huolimatta niin silti tiellä ajaessa tota vääntöä ei ole eli on todella puutunut 3500rpm asti josta vetää kohtuu hyvin 5000rpm asti.
Autoon vaihdettua ton kansi jutun lisäks on. Tulpat, johdot, jakajan kansi, pyörijä, ecun lämpöanturi, toisia suuttimia koitettu, koitettu vakio puolaa accel suurtehopuolan tilalla, toista ecua, sytkämoduli, kaasuläpän asento anturi, tyhjäkäynti venttiili.
Jos sais jotai vinkkiä mikä autos on ku on tollane ku kuitenki sytkä ja ajotus ja päästöt kohdal.
Kiitos etukäteen jo.
Sierran outo väännön puute
-
- Viestit: 692
- Liittynyt: 07 Helmi 2005 08:52
- Paikkakunta: Kausala
Re: Sierran outo väännön puute
Mihin se nokka on ajoitettu?
Tietämättä osien kunnosta mitään, veikkaisin että nokkaa myöhäistämällä vois saada ryhtiä lisää.
Ja toi 134 jyrkkä ramppisena nokkana on aika tarkka oikeista venttiilin välyksistä.
Tietämättä osien kunnosta mitään, veikkaisin että nokkaa myöhäistämällä vois saada ryhtiä lisää.
Ja toi 134 jyrkkä ramppisena nokkana on aika tarkka oikeista venttiilin välyksistä.
Re: Sierran outo väännön puute
Juu nokka ajoitettiin sillo niin et tulis enemmä vääntöä ja niin penkki näyttää et on vaik siel on toi monttu mut silti ajos sitä vääntöä ei oo alhaal
Voisko jakaja vaihto auttaa et jos siis on jotai et vetoa ei oo alhaal ja tehdä sen montun ja sit et veto loppuu nii aikasin
Voisko jakaja vaihto auttaa et jos siis on jotai et vetoa ei oo alhaal ja tehdä sen montun ja sit et veto loppuu nii aikasin
Re: Sierran outo väännön puute
Väärät välykset, siis todella pienetkin heitot näkyy vedon puutteessa? Itellä sama nokka, mutta venttiilit aavistuksen äänekkäät, onko mulla välykset liiaalliset? Keinukulmat on ok, koska ammattilainen on säätänyt ne tehdessään kannen(oli kuulemma säätänyt välyksetkin). Mulla kyllä tuntuis potkua riittävän, josko lämpimänä käynnistyy nihkeämmin.country sedan kirjoitti: Ja toi 134 jyrkkä ramppisena nokkana on aika tarkka oikeista venttiilin välyksistä.
Näin lainataan topiccia..

Opel on pop, mutta Ford on progee
-BMW 325i N52B25 "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"
BOREHAMMER
-BMW 325i N52B25 "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"
BOREHAMMER
-
- Viestit: 692
- Liittynyt: 07 Helmi 2005 08:52
- Paikkakunta: Kausala
Re: Sierran outo väännön puute
Kohtuullisen reilusti nostoa ja vähän asteita tarkoittaa sitä että kaikki ylimääräinen välys tiputtaa asteita vauhdilla.
Ajossa huomaa siitä, ettei mene kevyesti pintakaasulla kuten esim 2litranen ohari Sierra kuuluu mennä.
Mekaanisiin ääniin ei juuri vaikuta, tota kyseistä nokkaa ei saa hiljaiseksi, em. rampeista johtuen, vaan se pitää aina selvästi vakio nokaa kovempaa rouskutusta.
Ajossa huomaa siitä, ettei mene kevyesti pintakaasulla kuten esim 2litranen ohari Sierra kuuluu mennä.
Mekaanisiin ääniin ei juuri vaikuta, tota kyseistä nokkaa ei saa hiljaiseksi, em. rampeista johtuen, vaan se pitää aina selvästi vakio nokaa kovempaa rouskutusta.
Re: Sierran outo väännön puute
Nii unohdin sanoo et välil tosi harvoin vetää sillai ku pitäis. Et voisko se sit kuitenkaa johtuu nokast ku kuitenki välil vetää...voiks tulppien merkki vaikuttaa et laittais jotku muut tulpat. Nyt on ngk 8 lämpöarvol...7 oli oha sama juttu. Voik tollane jakaja olla et olis kulunu ja välil vaa toimii kunnol
Re: Sierran outo väännön puute
Mulla on kyllä NGK APR6FS- tulpat, ruiskulle kai nuo pitää ollakin, vai mitenkäs nää lämpöarvot nyt menikään NGK:ssa?-kettu_ kirjoitti:Nii unohdin sanoo et välil tosi harvoin vetää sillai ku pitäis. Et voisko se sit kuitenkaa johtuu nokast ku kuitenki välil vetää...voiks tulppien merkki vaikuttaa et laittais jotku muut tulpat. Nyt on ngk 8 lämpöarvol...7 oli oha sama juttu. Voik tollane jakaja olla et olis kulunu ja välil vaa toimii kunnol
E:Joo isompi luku kylmempi tulppa, kun katoin NGK:n sivuilta, mutta tosiaan kysynpä itsekin onko tuo 6 liian kuuma? Autossa vähän sitä vaivaa että saa lämpösenä sahata pidempään käyntiin..
Opel on pop, mutta Ford on progee
-BMW 325i N52B25 "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"
BOREHAMMER
-BMW 325i N52B25 "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"
BOREHAMMER