Mondeo 2002 mittari pimeänä

Moottori, voimansiirto, viritys jne.
voorttilainen

Mondeo 2002 mittari pimeänä

Viesti Kirjoittaja voorttilainen »

Mondeosta meni mittari mykäksi. Mittari nollaa kyllä itsensä kun ottaa akun kengän irti ja laittaa takaisin eli mittari ei varmaan ole sökönä. Digitaalinen matkamittari näyttää vain pelkkää viivaa. Nopeusmittari on siinä mielessä arvokas, että vaikuttaa myös laatikon vaihtamiseen. Nyt laatikko vaihtaa randomilla eli kierrokset saattavat nousta jopa 3 tuhannen ennen kuin edes miettii vaihtamista ja kaasua ei uskalla pohjaan laittaa kun räväyttää mukavan kuuloisen paukahduksen vaihdetta vaihtaessa.

Auto on 2002 vuosimallia, 2,0 tdci ja automaatti (5F31J automaattilaatikon tyyppi 5-vaihteinen).

Täältä lukemalla olen saanut selville muutamia seikkoja, mutta pahasti näyttää, että VSS-sensori olisi rikki. Ongelma asian suhteen on se, että minulla ei ole mitään tietoa, missä kyseinen anturi sijaitsee. Automaatteja on Modeossa kahta eri versiota 4-vaihteinen ja 5-vaihteinen, ja minulla siis tuo 5-vaihteinen.

Kaikki muutkin arvaukset yms. ovat tervetulleita.
jannes

Re: Mondeo 2002 mittari pimeänä

Viesti Kirjoittaja jannes »

Minulla oli aiemmin samankaltainen vika, joskin vähän erosi sinun kuvauksestasi. Mutta jokatapauksessa ehdotan arvauksena että kokeile ensin vaihtaa auton akku. Koska se on niin helppo kokeilla ja jos se auttaa niin on ainakin edullinen ja helppo korjaus.

Ps. Omasta ongelmastani oli tuollainen viestiketju
viewtopic.php?f=3&t=29962
Vastaa Viestiin