Mun mielestä tuosta (mekaanisesta MFI) ruiskusta ei ole kuin yhtä versiota - EFI ruisku on sitten uudempi kuin tuo katsomasi auto ja sen löytää parhaiten Scorpiosta.
Tyyppivikoja tuossa koneessa on todellakin erilaiset ilmavuodot. Minulla on ollut tuo ilmamäärämittarin kuminen kotelo varsin huonossa hapessa, kunnes löysin ehjän varaosan. Samoin se imupuolen haitariletku on herkkä hajoamaan. Molemmat on minulla olleet halki niiden metallipantojen vierestä.
Tuo kone tarvitsee aina venttiilinsuoja-ainetta, muuten venttiilit (pako) painuu kanteen ja alkavat kantamaan ja tietysti virtaukset huononee vaikka välykset olisikin kunnossa. Tätä voi vähän epäillä, jos koneessa on välykset pakopuolella nollassa yhdessä tai useammassa tikussa. Varmuuden tuohon saa kuitenkin vasta kannet irroittamalla.
Muita vikoja on mm. määräjakajan kuluminen, mikä oireilee siten, että konetta on vaikea saada säätöihin ja siten päästöistä läpi ja paineakku menee kanssa ajan myös ja aiheuttaa sahaamistarvetta kuumakäynnistyksiin. Ruiskun suuttimet menevät tukkoon, kuten kaikki suuttimet, mutta nämä ovat vähän kalliita uusia ja siksi sitä ei oikein raaski vanhaan autoon tehdä. Tilalle menee kuitenkin halvempi mesen/pöson suutin vaikka ei ihan samanlainen olekaan (kannattaa vaihtaa kaikki 6 kerralla).
Tuommoinen oireileva kone voi olla rasittava debugata: merkkihuolto ei noista enää ole kiinnostunut (eikä välttämättä ole rahaakaan siellä huollattaa) ja muihin koneisiin tottuneille noissa on jonkin verran ihmeellisiä mekaanisia (alipaine/bensapaine) virityksiä joiden toiminta pitää ymmärtää. Ainakaan minulle tuo ei ole ollut mieleen.