
ovet täyttyy vedellä
ovet täyttyy vedellä
joo semmosen oon huomannu tossa mun sierrassa et kovalla sateella saattaa oven sisälle kertyä jopa sentin kerros vettä. se vissiin valskaa siitä ikkinan ja ovipellin välissä olevasta tiivisteestä. onko tää enemmänkin vika vai ominaisuus? ja mitenkä sen sais korjattua, kun vähän vittumainen jos laittaa kaiuttimet oviin niin ne ei kauaa kestä kun ne pääsee kastumaan 

- Ford Focus Rs -03
- Mitsubishi Lancer Evolution III -ex
- Ford Sierra -87 -Turboprokkis -ex
- Ford Escort RS 2000 -92 -ex
- Ford Sierra 2.0is -86 Cossu look -ex
- Mitsubishi Lancer Evolution III -ex
- Ford Sierra -87 -Turboprokkis -ex
- Ford Escort RS 2000 -92 -ex
- Ford Sierra 2.0is -86 Cossu look -ex
joo noi reiät oli tosiaan ihan täynnä paskaa, mut eika tota vettä kuitenkaan noin paljoo pitäs sinne oven sisälle päästäBootsi kirjoitti:Oven pohjassa ON reijät joista veden kuuluisi valua pois, tarkista onko tukossa!

- Ford Focus Rs -03
- Mitsubishi Lancer Evolution III -ex
- Ford Sierra -87 -Turboprokkis -ex
- Ford Escort RS 2000 -92 -ex
- Ford Sierra 2.0is -86 Cossu look -ex
- Mitsubishi Lancer Evolution III -ex
- Ford Sierra -87 -Turboprokkis -ex
- Ford Escort RS 2000 -92 -ex
- Ford Sierra 2.0is -86 Cossu look -ex
kyllä se kaiuttimen metalliosa varmaan kestäs mut kalvosta en olis niinkään varma. saiskohan niitä tiivisteitä jollain aineella elvytettyä kun jos ne on vaan ajanmittaan kovettuneetjanzamar kirjoitti:ei kai siinä kun uutta tiivistettä,tai jotkut veneen kaiuttimet![]()
ja voihan kaiuttimetkin maalata,kestää paremmin vettä.
kolikoli-maalia vaan.

- Ford Focus Rs -03
- Mitsubishi Lancer Evolution III -ex
- Ford Sierra -87 -Turboprokkis -ex
- Ford Escort RS 2000 -92 -ex
- Ford Sierra 2.0is -86 Cossu look -ex
- Mitsubishi Lancer Evolution III -ex
- Ford Sierra -87 -Turboprokkis -ex
- Ford Escort RS 2000 -92 -ex
- Ford Sierra 2.0is -86 Cossu look -ex
kestää se kalvokin,on noita maalattu.
pellavaöljy on ainoa mikä tulee mieleen kumin pehmentämiseen,tulenarkaa..
onko ne tivarit nyt sitten kumia vai muovia vai mitä..
ja jos se kaiuttimen kalvo on muovia?
niin ei kai se kosteudesta ole millänsäkään..kyllähän nuo talvetkin kestää muutenkin.eihän ne kajarit kumminkaan veden alle varmaan jää.
pellavaöljy on ainoa mikä tulee mieleen kumin pehmentämiseen,tulenarkaa..
onko ne tivarit nyt sitten kumia vai muovia vai mitä..
ja jos se kaiuttimen kalvo on muovia?
niin ei kai se kosteudesta ole millänsäkään..kyllähän nuo talvetkin kestää muutenkin.eihän ne kajarit kumminkaan veden alle varmaan jää.
ei sieltä mitään junia t...
no niin no joo kait ne pienen kosteuden kestää mut ei ne nyt varmaan kuitenkaan tykkää jos siihen suoraa tiputtaa vettäjanzamar kirjoitti: ja jos se kaiuttimen kalvo on muovia?
niin ei kai se kosteudesta ole millänsäkään..kyllähän nuo talvetkin kestää muutenkin.eihän ne kajarit kumminkaan veden alle varmaan jää.

mutta onko toi tosiaan ihan normaalia et sinne kertyy tota vettä noin paljon? luulis et se alareuna ruostuu aika nopiasti(taitaa kylläkin olla just tyyppivika toi ovien ruostuminen


- Ford Focus Rs -03
- Mitsubishi Lancer Evolution III -ex
- Ford Sierra -87 -Turboprokkis -ex
- Ford Escort RS 2000 -92 -ex
- Ford Sierra 2.0is -86 Cossu look -ex
- Mitsubishi Lancer Evolution III -ex
- Ford Sierra -87 -Turboprokkis -ex
- Ford Escort RS 2000 -92 -ex
- Ford Sierra 2.0is -86 Cossu look -ex
eihän se normaalia ole tuommoiset vesimäärät..
etolasta saa jotain tiivisteitä metritavarana..
appiukko osti yhteen vanhaan mazdaan jotain minkä se laitto sisäpuolelle ikkunaa..pysy ihan hyvin paikoillaan eikä tuulensuhinatkaan ottanu enää korviin,valitettavasti ei ole kuvaa siitä..
etolasta saa jotain tiivisteitä metritavarana..
appiukko osti yhteen vanhaan mazdaan jotain minkä se laitto sisäpuolelle ikkunaa..pysy ihan hyvin paikoillaan eikä tuulensuhinatkaan ottanu enää korviin,valitettavasti ei ole kuvaa siitä..
ei sieltä mitään junia t...
Omasta mielestäni, mitä asiaa oon joskus pohtinu, on tuo oven rakenne tavallaan läpi virtaava.. Eli vesi pääsee lähes esteettä sinne ovikotelon sisään ja vastaavasti niistä poistorei´istä ulos..jesse1987 kirjoitti:mut eika tota vettä kuitenkaan noin paljoo pitäs sinne oven sisälle päästä

no niin no joo se kyllä selittäs noi pirun isot aukot tuol oven alareunassa, kun eihän yleensä autoissa noin isoja reikiä tuol oo jos on ollenkaan. mutta hyvä tietää tämäkin niin ei turhaa yritä sitä ''vuotoa'' korjata. mutta täytyypi tosiaan sitten vähän pohtia jonkinlaista sojausta tuleville kaiuttimille.Kessi kirjoitti:Omasta mielestäni, mitä asiaa oon joskus pohtinu, on tuo oven rakenne tavallaan läpi virtaava.. Eli vesi pääsee lähes esteettä sinne ovikotelon sisään ja vastaavasti niistä poistorei´istä ulos..Niiden tiivisteiden tarkotus on lähinnä pitää lasi linjassaan.....
- Ford Focus Rs -03
- Mitsubishi Lancer Evolution III -ex
- Ford Sierra -87 -Turboprokkis -ex
- Ford Escort RS 2000 -92 -ex
- Ford Sierra 2.0is -86 Cossu look -ex
- Mitsubishi Lancer Evolution III -ex
- Ford Sierra -87 -Turboprokkis -ex
- Ford Escort RS 2000 -92 -ex
- Ford Sierra 2.0is -86 Cossu look -ex
Tulevaisuudessa tiedoksi jos noita tiivisteitä alat urakalla vaihtelemaan niin teollisuus-etolassa on metritavarana erinäisiä tiivisteitä. ja melkein kaikki tiivisteet ovat samanlaisia kuin alkuperäisetkin.
Never Drive Faster Than Your Guardian Angel Can Fly
Mk.3 Mondeo 2.0 TDCi vm.05
Nissan Primera P11 -00
Toyota Avensis 1.8 VVT-i vm.03
Mk.6 Escort vm.95 1.6 zetec
Mk.5 Escort vm.92 1.8 zetec
Mk.4 Escort vm.88 (R.I.P)
Audi 80 vm. 86 2.2i
Mk.3 Mondeo 2.0 TDCi vm.05
Nissan Primera P11 -00
Toyota Avensis 1.8 VVT-i vm.03
Mk.6 Escort vm.95 1.6 zetec
Mk.5 Escort vm.92 1.8 zetec
Mk.4 Escort vm.88 (R.I.P)
Audi 80 vm. 86 2.2i