Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Vikakoodi tulee melko varmasti jos egr:n tukkii, mutta onhan sulla nollauslaite
Paitsi jos iat anturi näyttää alle +5 lämpötilaa niin silloin ei tule kun egr ei ole käytössä, mutta se taas sekaa sitten muita asioita.
emax kirjoitti:Vikakoodi tulee melko varmasti jos egr:n tukkii, mutta onhan sulla nollauslaite
Paitsi jos iat anturi näyttää alle +5 lämpötilaa niin silloin ei tule kun egr ei ole käytössä, mutta se taas sekaa sitten muita asioita.
itselleni ei ole tullu kylmänä eikä lämpimänä:S
Ford taurus 3.0l v6
ford escort 1.6l SPECIAL
Ford mondeo 2.5l v6
Honda civic 1.5l
Nissan maxsima QX 2.5l v6
opel omega 2.0l x2
mazda 626 GT
saab 9000
siis onhan toi yks keino kanssa tulpata se letku sieltä pakoputkest. mutta egr epäilen ja se kyllä vaikuttaa päästöihin kun se kierättää sitä pakokaasua. kokeile tota minun keinoa vaikka jos ei auta niin tee mitä teet kunha yritän olla jotenkin avuksi
Ford taurus 3.0l v6
ford escort 1.6l SPECIAL
Ford mondeo 2.5l v6
Honda civic 1.5l
Nissan maxsima QX 2.5l v6
opel omega 2.0l x2
mazda 626 GT
saab 9000
Kerkesin juhlia kyllä vähän liian aikasin. Nykiminen alko taas uudestaan menomatkalla reissunpäälle. Alhaalta vastaa vähän paremmin kaasuun, mutta esim ohituksia sillä ei oikeen tehdä. Lievällä kaasulla saa kyllä nopeutta, mutta vähän enemmän ku jerkkua antaa niin heti pistää vastaan.
Tässä parina aamuna myös lähteny kolmella käyntiin, 2-3sek käynnissä niin kaikki tulee mukaan. Uusia vikakoodeja tosin ei ole ilmennyt. EGR:n laitoin tänään takaisin kiinni.
Olis tarkotus poistaa joku vklp noi läpät kokonaan imusarjasta niin pääsee tutkailemaan vähä imupuolen kanavia, venttiilejä jne samalla.
miten laitat sentakas kiini? Ootko tarkistanu katin kunnon? Sieltä tykkää lähtee tavarat irti:/. Mahtaako saada ilmamassa mittarin jälkee ilmaa jostain ja sitten seos on laiha? Tarkista ilmamassa mittarin sähköt ja vuotaako ja kunto. 2autolla kokeilin ilman ilmamassa mittaria ja se kanssa käy vähä nuhasesti eikä kierrä. Kato onko ilmamassa mittarissa kaikki langat ehjät ja puhtaat
Ford taurus 3.0l v6
ford escort 1.6l SPECIAL
Ford mondeo 2.5l v6
Honda civic 1.5l
Nissan maxsima QX 2.5l v6
opel omega 2.0l x2
mazda 626 GT
saab 9000
mrontti kirjoitti:miten laitat sentakas kiini? Ootko tarkistanu katin kunnon? Sieltä tykkää lähtee tavarat irti:/. Mahtaako saada ilmamassa mittarin jälkee ilmaa jostain ja sitten seos on laiha? Tarkista ilmamassa mittarin sähköt ja vuotaako ja kunto. 2autolla kokeilin ilman ilmamassa mittaria ja se kanssa käy vähä nuhasesti eikä kierrä. Kato onko ilmamassa mittarissa kaikki langat ehjät ja puhtaat
Mulla oli ainoastaan piuha irti siitä.
MAPpi olis tarkotus vaihtaa kokonaan kun imuilmanlämpömittarissa feelua. Pitääpi soitella fordille ja kysästä hintaa.
mrontti kirjoitti:Nyt tuli mulle uus sana mappi?:D Mutta kokeile tukkia egr ja jos ei auta niin ota tukko osa pois
Ilmamassa/paine mittari, millä lie nimellä mondeossa. Kun lämpöanturi on samassa paketissa, ja se oli ainut joka mittaamalla ei antanu oikeita arvoja. Myös näyttää n.3x enemmän imulämpöä mitä todellisuudessa on. Putsasin sen ja näytti päällepäin ehjältä, mut ei se vielä takaa että toimii myös.
Mä koittaisin kyllä ottaa sen putken pois ja kattoo, ettei oo tukossa. Heittää vaikka pelkällä pakosarjalla lenkki, pääasia että ennen kattia sen sais poikki.
GeeTee- kirjoitti:Mä koittaisin kyllä ottaa sen putken pois ja kattoo, ettei oo tukossa. Heittää vaikka pelkällä pakosarjalla lenkki, pääasia että ennen kattia sen sais poikki.
Tarkotuksena on kyllä viikonloppuna kattoa toi, kun on pitkäst aikaa "vapaa" viikonloppu. Mapin tilailinki jo kun on halpa. Toi korkea imuilman lämpötila aiheuttaa varmasti jotain seokseen, koska kone saa kylmällä ilmalla enempi happea kun lämpösellä.
Nyt olis ampiasipesä tyhjätty. En oikeen ulkosesti osannu sanoa onko se tukossa, joten tyhjensin sen. Ainoa vaikutus oli, että nyt auto kuullostaa pakoääniltään vanhalta mazdalta. Vieläkin ylhäällä takkuaa. Alhaalla tuntuu todella paljon pirteämmältä.
Yritin miettiä miten ton EGR:n sais järkevästi tukittua tässä. Se kun on todella erilainen mitä zetecissä tai V6 duratecissa. Ja kun sitä ei haluis ns permanent patentiksi tehä.
Alkaa mennä ajatukset bensapuolelle. Ei tule mitään muuta mieleen, kun ettei bensanpaine riitä veto päällä. Alkp hässäkkä maksaa 370€, joten ajattelin pistää walbron tankkiin. Selviää reilulla satasella tarvikkeineen.
Ens viikolla tulee uus mappi, päivittelen toiko se mitään tulosta.
Mappi vaihdettu. Kiekuu todella ilosesti nyt. Mitään nykymisiä ei hetkeen ole ollut ja aina tarpeentullen kiertänyt tappiin asti. Mappi muuten makso 62,57€ Fordilla.
Vissiin oli vika siinä sitten. Imuilman lämpötila tipahti niille nurkille mitä pitäiskin olla. +2-5 astetta ulkolämpötilasta. Katsellaan ja kuullostellaan, josko se toimis vielä pitkiäkin reissuja. Nyt ollut lähinnä max 40km putkeen ajoa.
Offitopiccina, kaks rengasta menny puhki 2,5kuukaudessa.
Wildchild kirjoitti:Mappi vaihdettu. Kiekuu todella ilosesti nyt. Mitään nykymisiä ei hetkeen ole ollut ja aina tarpeentullen kiertänyt tappiin asti. Mappi muuten makso 62,57€ Fordilla.
Vissiin oli vika siinä sitten. Imuilman lämpötila tipahti niille nurkille mitä pitäiskin olla. +2-5 astetta ulkolämpötilasta. Katsellaan ja kuullostellaan, josko se toimis vielä pitkiäkin reissuja. Nyt ollut lähinnä max 40km putkeen ajoa.
Offitopiccina, kaks rengasta menny puhki 2,5kuukaudessa.
no hyvä että sait kuntoo
Ford taurus 3.0l v6
ford escort 1.6l SPECIAL
Ford mondeo 2.5l v6
Honda civic 1.5l
Nissan maxsima QX 2.5l v6
opel omega 2.0l x2
mazda 626 GT
saab 9000
Onks tää se mappi? Aika kakka kuntoiselta omassa vaikuttaa.
Puhdistin elektroniikka spraylla ja paineilmalla mut silti on vähän kökön näköinen.
Omassa mondeossa siis välillä sitä vikaa ettei halua kiihtyä ripeästi sekä tyhjäkäynniltä kun lähtee niin joutuu kaasua laittaa. Välillä taas kiihtyy mukavasti ja pinta kaasulla jopa "liiankin nopeasti"
Kannattaa koittaa jarrukliinerillä puhdistaa, esim Bräcklean. Mulla ei puhdistus auttanu ollenkaan, vaikka se lähtökohtasesti ei ollut ees "likanen". Jotain pielessä sisuskaluissa, tai sit langat oli poikki tms... Ei voi tietää.
Mä en ymmärrä miksi tuota sanotaan imuilman alipaineanturiksi koska kyseisessä mokkulassa ei ole kuin ntc vastus pystyssä eikä mitään ns. kammiota jossa oleilisi varsinainen alipainekalvo. Juuri puhdistin kaverin jtd fiatista map anturin (bosch) ja tässä tosiaan oli anturissa selvä reikä, josta meni läpivienti tietynlaiselle "kalvolle" joka liikkui. Sai olla tarkkana putsaamisen kanssa ettei liian kovalla paineella sinne mene puhaltamaan. Immun lämpötila-anturista tuo mondeon map kyllä menisi. Joo, selväähän se kuitenkin on että ei reagoi niin nopeaa imupuolen lämpötilan muutoksiin jos on karstan peitossa.
Juu itelläki taas rupes yhtä äkkiä pelittää hyvin.. mut tuskin pitkään saa nauttia hyvistä kyydeistä.
Parhaiten huomaa jos auto ei lähe liikkeelle pelkällä kytkimen nostamisella, niin auto on silloin laiska.
Nyt kun nostaa kytkintä niin ihan ampasee liikkeelle.
Outo juttu on kun yrittää ajaa "taloudellisesti" pinta kaasulla, niin lähtee ns kaasu pois ja päälle että "nykii" niin joutuu pitämään kaasua vähän enempi vaikka vauhti lisääntyy.
Edit. Pitiki menny kehumaan, taas tuntuu kun vetäis taloa perässä..