En viittiny alottaa uutta aihetta, tulee kettuiluja -> käytä hakua
Siis ohc:n turbotus kyseessä ja aattelinkin et millasilla alakerran laakereilla ootte kasannu noita(kiertokangen, runko, päittäisvälys, apunokan laakerit)? Ajatuksena ihan hyvä et laittais
lyijy/pronssi(punametalli) laakerit mutta niiden
löytyminen on lähinnä kirjoissa. Kyselly noita punametalli laakereita ja vastaus ollu et kirjassa on mutta ei löydy tavarantoimittajalta. Kyseisiä laakereita tilasinkin jo mutta "normy" laakereita kaupataan tilalle kun ei muuta löydy. Hintakaan ei ollu hirveesti enempää, joten mieluusti paremmat laakerit laittaisin, kun kyse kumminkin turbo-koneesta eikä sitä jaksas tehdä montaa kertaa uusix.
Eli onko ne PM-laakerit pakko hankkia tonne alakertaan, kun legenda kertoo et
tavalliset laakerit ei kestä
korkeapaine + suurteho öljypumppua? Ja sitten mistä niitä saa? Osoitteita kiitos mistä saa kaikki laakerit lyijy/pronssi-mallia jos edes löytyy...
Sit toinen juttu... Jossain netissä oli maininta ettei 205-lohko ollutkaan hyvä turbotukseen, vaan joku perus 20? Siis ihan joku tanarin mylly muka parempi kuin sierran 205? Ja tässäkin on kyse pelkästään lohkosta eikä mistää kiertokangista.
Myös turbojen/turbo tarvikkeiden myyjien sivustot kiinostais. Pro turbo yks hyvä sivusto, mutta lisää kaipailisin kun ei ole varppina ainoa myyjä. Pääsis vertaileen tarjontaa ja hintoja...
Ja sitä hakua alkaa oleen mahdoton käyttää kun vastauksia tulee jotain 800 aihetta ja suurinosa käsittelee kuplan mäntiä tai jotain teinipoikien turbo virityksiä/paljon tehoa kysymyksiä!!!
