Sierran ongelma kohteena tällä kertaa----

Moottori, voimansiirto, viritys jne.
Sierrain
Viestit: 135
Liittynyt: 25 Maalis 2005 15:10
Paikkakunta: Kyrsälä

Sierran ongelma kohteena tällä kertaa----

Viesti Kirjoittaja Sierrain »

ELi mitenkäs nuo veraireiden renkaan puoleiset kumit pitäisi vaihtaa? vetarit olen jo irrottanut...

Ja sitten, perä öljyä, mistä sisään ja minkä verran? purkauksen yhteydessä valunut jonkin verran ulos.....
Osaamattomat valittaa
lalli69

Viesti Kirjoittaja lalli69 »

Mikä sierra? Mikä perä?
Kyllä siä pitäis olla proppu mistä saa öljyä lisättyä.
Sopiva määrä = Niin paljon kuin sisällä pysyy. (siis silloin kun auto on vaaterissa, ja täyttö proppu auki)
K.S.
Viestit: 173
Liittynyt: 04 Helmi 2005 22:03
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja K.S. »

Niin eli siis siinä perän takana on semmonen kuusiokolo mutteri, siitä kaadat öljyä sen mutterin tasalle..Jos alempaakin löytyy samanlainen mutteri kannattaa sitten tietty vaihtaa öljyt kokonaan.. 8)
OHC Sierra 3/4 puhaltimella.
Sierrain
Viestit: 135
Liittynyt: 25 Maalis 2005 15:10
Paikkakunta: Kyrsälä

Viesti Kirjoittaja Sierrain »

2l:n perä, enempää entiiä...
mutta "hajoaako" vetarit jotenkin osiin vai pitäiskö kumien mennä muka niiden isojen möykkyjen yli ,joissa on sisällä nivelet?
Osaamattomat valittaa
lalli69

Viesti Kirjoittaja lalli69 »

K.S. kirjoitti:Niin eli siis siinä perän takana on semmonen kuusiokolo mutteri, siitä kaadat öljyä sen mutterin tasalle..Jos alempaakin löytyy samanlainen mutteri kannattaa sitten tietty vaihtaa öljyt kokonaan.. 8)
Paitsi jos on orkkis mutteri, niin se on semmonen neliö, eikä kuusio. :wink:
Jaakko85
Viestit: 1772
Liittynyt: 04 Helmi 2005 15:16

Viesti Kirjoittaja Jaakko85 »

lalli69 kirjoitti:Mikä sierra? Mikä perä?
Kyllä siä pitäis olla proppu mistä saa öljyä lisättyä.
Sopiva määrä = Niin paljon kuin sisällä pysyy. (siis silloin kun auto on vaaterissa, ja täyttö proppu auki)
eikai normaali sierrran perässä oo ees täyttö roppua ? eikös se ole vain tarkastus roppu. mutta siitähän sitä voi sisään laittaa jos ei siellä ööliä tarpeeksi oo.
janzamar
Viestit: 2668
Liittynyt: 07 Helmi 2005 14:26
Paikkakunta: porvoo

Viesti Kirjoittaja janzamar »

se tarkastusproppu on tosiaan sama kuin täyttöproppu,eli siihen asti täyttää että valuu pihalle,siinä on se oikea pinta.
..enpäs tiedä missä siellä on se huohotin,mutta sekin kannattaa tarkistaa
että toimii..kun siellä kerran touhuaa.
ei sieltä mitään junia t...
Sierrain
Viestit: 135
Liittynyt: 25 Maalis 2005 15:10
Paikkakunta: Kyrsälä

Viesti Kirjoittaja Sierrain »

noh nyt on öljy juttu selvinnyt, mutta entäs vetareiden kumit? toisissa autoissahan menee nivelen yli paikoilleen, mutta sierran nivel möykky näyttää verrattaen suurelta stefan kokoon, siis todella S U U R E L T A...

joten miten kummassa vaihto onnistuu?
Osaamattomat valittaa
jjracing
Viestit: 12
Liittynyt: 21 Helmi 2005 21:01
Paikkakunta: Hankasalmi

Viesti Kirjoittaja jjracing »

nivelet ovat irroitettavia, ei tarvitse vetää kumia sen nivelen yli. ensin vanhan kumin kiristimet irti ja sitten vanha kumi vaikka puukolla halki. Sitten vetoakselin ja ulomman nivelen liitos kohdassa on sokka jolla akseli on kiinni nivelessä muistaakseni sokkaa pitää puristaa, että nivel irtoaa. Tämän jälkeen uusi kumi akselille ja sen jälkeen nivel paikoilleen ja uudet rasvat niveleen kumi paikoilleen ja klemmarit kiinni ja akseli paikoilleen.
Sierrain
Viestit: 135
Liittynyt: 25 Maalis 2005 15:10
Paikkakunta: Kyrsälä

Viesti Kirjoittaja Sierrain »

Kiitos tiedosta, yritänpä moista....
Osaamattomat valittaa
Foortman
Viestit: 21
Liittynyt: 17 Maalis 2005 10:52

Viesti Kirjoittaja Foortman »

Hienosti menee ylivedettävät kumitkin sierran vetarille. Kartio + rasvaa ja luistaa maan mainiosti nivelen yli.
Sierrain
Viestit: 135
Liittynyt: 25 Maalis 2005 15:10
Paikkakunta: Kyrsälä

Viesti Kirjoittaja Sierrain »

:oops: kröhömn...

olen nyt pällistellyt niveltä enkä huomaa siellä minkään sortin sokkaa tai muuta semmoista, mitä pitäisi etsiä?

ison möykyn ja akselin välissä lienee sauma?, aukeaako möykky jotenkin , vai onko prässätty...
Osaamattomat valittaa
Monteonisti
Viestit: 3129
Liittynyt: 04 Helmi 2005 22:45

Viesti Kirjoittaja Monteonisti »

Jos ei sokkaa löydy niin on kait "kopsautettavaa" mallia, eli nivel kopautetaan varovasti irti akselista? :shock:
VesQ
Viestit: 1627
Liittynyt: 05 Helmi 2005 00:23
Paikkakunta: Hollola

Viesti Kirjoittaja VesQ »

Kaverin kanssa törmättiin samaan ongelmaan, eli kumit piti vaihtaa mutta eipäs mene millään uudet kumit päälle, vetarissa ei todellakaan ollut mitään sokkaa eikä muutakaan mistä olisi voinut purkaa. Ei kyllä lähtenyt millään hakkaamalla yms, 6h takomisen jälkeen purettiin varaosavehkeestä vetari jossa oli hyvä suojakumi ja vaihdettiin vetari :D
Sierrain
Viestit: 135
Liittynyt: 25 Maalis 2005 15:10
Paikkakunta: Kyrsälä

Viesti Kirjoittaja Sierrain »

sama lienee edessä...

Elikkäs onko s1.6l:n ja 2.0:ln vetareissa eroja? sopivatkos 1.6 vetarit 2l:n perään?
Osaamattomat valittaa
Eemeli
Viestit: 297
Liittynyt: 08 Helmi 2005 20:03
Paikkakunta: Simo

Viesti Kirjoittaja Eemeli »

Sierrain kirjoitti:sama lienee edessä...

Elikkäs onko s1.6l:n ja 2.0:ln vetareissa eroja? sopivatkos 1.6 vetarit 2l:n perään?
Eivät sovi... 2.0 vetareissa vahvemmat boorit.
Sierra 2.0i STW -88
Sierra 2.0IS/Cosworth -87/90
Sierra 2.0 3d -85 (Purettu.)
Escort MK2 2.0 TiC -leikkikalu -> http://personal.inet.fi/cool/tope/esco38.JPG
Sierrain
Viestit: 135
Liittynyt: 25 Maalis 2005 15:10
Paikkakunta: Kyrsälä

Viesti Kirjoittaja Sierrain »

no sekin vielä.....


jahas... kai se sitten on jonkin patentin aika.....
Osaamattomat valittaa
jusep
Viestit: 37
Liittynyt: 20 Heinä 2005 23:36
Paikkakunta: Savonlinna

sierran vetarin suojakumista

Viesti Kirjoittaja jusep »

joops mulla oli ongelma kans kumien kaa, kun satun omistamaan just viimeistä mallia olevan sierran jonka vetareihin ei saa sitä peltikuppia mistään joka pitää vetarin kasassa. niimpä otin taltan ja vasaran käteen ja naputtelin vanhan kupin varovasti pois sitten uudet hilskeet paikalleen ja kuppi vasaralla noin suurin piirtein kohalleen ja sit ei muutaku hitsisaumaa koko vetarin ympäri ja kohta parivuotta menny ongelmitta mut nyt pitäs tehä toiselle puolelle sama homma.
Sierra 90 2.0i "cossu look" 4x4 stw projekti(ikuinen)
Sierra 91 2.9i "tuunattu rumilus;)"
p3driver
Viestit: 5
Liittynyt: 21 Heinä 2005 17:30
Paikkakunta: Lahti

Jahas..

Viesti Kirjoittaja p3driver »

Itse tein tuon vetarin kumin vaihdon hiljattain. Se iso mötikkä on sellanen
pellistä prässätty suojakuppi. Sen reunan kun naputtelee varovasti
auki ja sen jälkeen naputteleen kupin varovasti pois siitä nivelestä,
pääsee itse sokkaan käsiks. Meillä hommaan meni kahdelta mieheltä
pari tuntia ihmettelyä ja tunti itse hommaan lukuisten kyselyjen jälkeen.
Kiitos tuttaville joilla on merkkitietoutta ammattiensa puolesta.
Autojen tekeminen loppui -70-luvulla
rainbow6
Viestit: 7
Liittynyt: 11 Elo 2005 20:30
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja rainbow6 »

0.9 ltr öljyä perään (muistaakseni) kyllähän sen näkee kun on täynnä.
Takavedon taikaa...!
Vastaa Viestiin