Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Nyt kun sitä alkais pikku hiljaa tarttemaan, niin ei pelitä ei..
Ilmastoinnin kun laittaa päälle, niin magneettiventtiili imasee "läpän" kiinni ja kompura alkaa pyörimään. Mutta puhaltimista ei tuu ku lämmintä ilmaa.
Vuosi sitten ilmastointi täytettiin ja silloin ei vuotoja löytynyt.
Noissa on ollut samaa vikaa kuin esim. Volvoissa, ks. Volvolandian sivut. Eli vaikka kompuran mag.kytkin näyttäisi toimivan, niin kompura ei kytkeydy päälle. Syynä on hihnapyörän ja kompuran välisen välyksen kasvaminen - vian voi korjata lisäämällä prikan hihnapyörän taakse (tai ottamalla prikka pois - en muista). Tuon pitäisi olla tuttu juttu ihan villeillekin korjaamoille.
Tuolle vialle on ominaista se, että ilmastointi toimii ajoittain ja että kompura kytkeytyy kolauttamalla hihnapyörää esim harjanvarrella.
No niin, tännään ku vuosihuolto tehtiin, niin kateltiin tuota kompuran toimintaan, ja seuraava havainto tehtiin: kompura lähtee käyntiin, mutta pyörii pienen pätkän sammuu...pyörii pienen hetken ja sammuu jne jne.
Viime vuonna sieltä poistettiin prikka, tämän ilmavälin säätämiseksi ja sillä rupes pelittään.
Onkohan nyt aineet loppu vai ilmaväli taas kasvanut. Jos aineet loppu, niin sitten kyllä vuotaa jostakin.
Auto pitäisi saada kiinni testeriin, josta näkisi miksi kompura pätkii. Sinällään tuollainen kiinteätilavuuksinen kompura toimiikin pätkittäin (kompura kytkeytyy pois kun systeemin paine kasvaa liiaksi ja päälle kun paine on laskenut alle rajan). Eli jos paineanturi näyttää väärin tai vastaavaa.
lauhduttimen tuulettimen sulake palanut, flekti ei huuda täysteholla ilmastointi päällä eikö?
monet kerrat tälläkin foorumilla mainittu, olisi pikku kaivelulla löytynyt vinkkiä...
"Ei vìtutus ole päällimmäisin tunne. Se tunne tulee
vasta silloin, jos epäonnistuu"
- Matti Hautamäki 01.01.2012, Keski-Euroopan mäkiviikon Garmisch-
Partenkirchenin osakilpailun jälkeen sijoituttuaan 44:ksi.
No niin, nyt on tehty tutkimusta tämän ilmastoinnin kanssa.
Otettiin magneettikytkimen jousilevy pois. Siellä ei ollut enää yhen yhtä säätöprikkaa.
Eli mag.kytkin imasee levyn kiinni ku iskee ilmastoinnin päälle ja jonku aikaa pysyy kiinni ja sitten aukeaa. Ja taas imasee kiinni jne jne... Tämän auki käytön jälkeen on magneettikytkin pysynyt kyllä pitempiä aikoja kiinni.
Että tämmöstä.
En tiiä, mutta onkohan noissa jousilevyissä jokin "kulutuspinta" mikä ois tullu tiensä päähän?
Niin ja se sulake oli kondiksessa ja flekti pyöri kyllä.
petekoo80 kirjoitti:Niin ja se sulake oli kondiksessa ja flekti pyöri kyllä.
pyöriikö TÄYSIÄ?
"Ei vìtutus ole päällimmäisin tunne. Se tunne tulee
vasta silloin, jos epäonnistuu"
- Matti Hautamäki 01.01.2012, Keski-Euroopan mäkiviikon Garmisch-
Partenkirchenin osakilpailun jälkeen sijoituttuaan 44:ksi.
sisällä? sulla on nyt tainnu jokunen osa hävitä jos flekti puhaltaa sisälle?
"Ei vìtutus ole päällimmäisin tunne. Se tunne tulee
vasta silloin, jos epäonnistuu"
- Matti Hautamäki 01.01.2012, Keski-Euroopan mäkiviikon Garmisch-
Partenkirchenin osakilpailun jälkeen sijoituttuaan 44:ksi.
Ei pyöri täysiä kun tarvittaessa vaan, Scorpionissa ja Mondeossani pyörii myös "puoli"nopeutta tosin tarvittaessa jos on toodella kuuma täysillä.
Eli mk4:ssa ei ainakaan ole on/off mallinen flekti, kaikki tai ei mitään...
Ford Taunus Coupe 2.0i Turbo 1975 (Projekti)
Jeep Wagoneer 4x4 Monster PickUp 1974 (Myyty)
Ford Scorpio Cosworth STW 1995 (Laatikkona)
Ford Mondeo EcoBoost 2.0 2011 (Käyttis) https://www.theniceman.com/coppermine/
kyllä, juuri näin. flekti on kuin onkin kaksivaiheinen, mutta nimenomaan ilmastointi päällä pitäisi pyöriä täysnopeudella.
"Ei vìtutus ole päällimmäisin tunne. Se tunne tulee
vasta silloin, jos epäonnistuu"
- Matti Hautamäki 01.01.2012, Keski-Euroopan mäkiviikon Garmisch-
Partenkirchenin osakilpailun jälkeen sijoituttuaan 44:ksi.
pvdriver kirjoitti:kyllä, juuri näin. flekti on kuin onkin kaksivaiheinen, mutta nimenomaan ilmastointi päällä pitäisi pyöriä täysnopeudella.
Tai normi tilanteessa puolinopeutta... en mk3:sta ole kokeillut mutta 4 koppasessa pyörii normaalisti puolinopeutta, samoin teki scorpparissa kun ilmastointi päällä ja vain tarvittaessa pyörii täysillä.
Ford Taunus Coupe 2.0i Turbo 1975 (Projekti)
Jeep Wagoneer 4x4 Monster PickUp 1974 (Myyty)
Ford Scorpio Cosworth STW 1995 (Laatikkona)
Ford Mondeo EcoBoost 2.0 2011 (Käyttis) https://www.theniceman.com/coppermine/