Minulla ei ole takaluukun sähköinen avaus toiminut koskaan (elektroninen lukko rikki) ja se oli tiedossa jo autoa ostaessa. En viitsinyt sitä korjauttaa, koska minulle oli ihan ok että avaan takaluukun avaimella ne harvat kerrat. Auto on ollut minulla nyt 2 vuotta.
Viime aikoina on pieniä hankaluuksia ollut saada takaluukkua ja myös ovia aukia mekaanisella avaimen vääntämisellä. Pieni heiluttaminen usein auttaa. Nykyinen radiolähetinavain näyttää ehkä lievästi kuluneelta silmämääräisesti. Tässä pohdin, että pitäisi teettää uusi avain lähikuukausina tai muuten jossain vaiheessa en saa takaluukkua enään ollenkaan auki kuluneen avaimen takia.
Missäköhän avain kannattaisi teettää pääkaupunkiseudulla, jossa olisi myös radiolähetin ominaisuus? Tai vaihtoehtona olisi, että luovun radiolähettimestä kokonaan ja alan avaamaan ovia ja takaluukkua aina mekaanisesti avaimella kunhan siru avaimeen sisältyy, jotta saan auton käyntiin? Toisaalta keskuslukitus on kyllä kiva ominaisuus, mutta veikkaisin radiolähetinavaimelle (kokonaisuus) olevan kuitenkin melko suolainen hinta? Yksi mahdollisuus olisi vielä teettää PELKKÄ mekaaninen avain (ilman sirua), katkaista se, hitsata lenkki kääntövivulla uuteen avaimeen, katkaista radiolähetin avain, liittää metallirinkulalla (avainketjuissa) ne toisiinsa kiinni, jolloin virtalukon lähellä edelleen heiluu ajossa radiolähetin sirun kera ja ei tule ongelmia ajoneston kanssa.

Masteravain minulla ilmeisesti on tallessa. Siinä on (vaalean)sininen "suorakaide täplä" toisessa muovikulmassa ja väri musta ford locolla. Tuli vain mieleeni, että onko tämä sininen väri VARMASTI master avaimen merkkiväri vai vain kopiotu avain masterista ilman radiolähetintä? Jostain syystä olen kuvitellut että masteri olisi aina punainen?