Kaasuläpän asentotunnistin + muuta ihmettä

Sähkölaitteet, sähköongelmat, johdot, laturit jne.
Avatar
cologne
Viestit: 44
Liittynyt: 07 Helmi 2005 09:31
Paikkakunta: Oulu

Kaasuläpän asentotunnistin + muuta ihmettä

Viesti Kirjoittaja cologne »

Mondeo 1.8 bensa -97
ODB-lukija (ELM-327 + torgue-ohjelma) näyttää kaasuläpän arvoja tyhjäkäynnillä 18 % ja pedaali pohjassa 88 %, eikös periaatteessa pedaali pohjassa arvon pitäs olla 100 %, vai johtuuko siitä, että läppä ei mene täysin auki kaasupolkimesta ?

Sitten tyhjäkäynti on huono, mittasin strobolla 1 ja 2 pytyt vilkuttaa valoa paljon nopeammin kuin 3 ja 4 pytyt, on uudet tulpat ja tulpanjohdot, oisko puola sökönä ?
Huono tyhjäkäynti tuli jakopään hihnan vaihdon jälkeen, kävi kyllä mielessä, että oisko jako hypänny yhdellä pykällä ? zetecissä on periaatteessa idioottivarma jakopään kohdistus :D , mutta en muistanu kiristää hihnankiristäjän pulttia momenttiin, kun rupesin pyörittää konetta avaimella, että hetken ajan hihna oli löysä, mutta mun mielestä se ei päässy hyppää.
:?:
Fix Or Repair Daily !
Ford Taunus 17m -66/67 2.3 V6 automatic
Ford Mondeo 1.8 CLX -97 STW
pvdriver
Viestit: 470
Liittynyt: 23 Joulu 2009 12:02
Paikkakunta: Kainuu
Viesti:

Re: Kaasuläpän asentotunnistin + muuta ihmettä

Viesti Kirjoittaja pvdriver »

tuosta kaasun asentoarvosta on ollut juttua ennenkin, kuulostaa ihan normaaleilta nuo arvot 18<88. tuota luokkaa ne ovat aina. ääriarvot 0% ja 100% tarkoittaisivat katkosta tai oikosulkua eli ovat itsediagnostiikan verrannaisarvoja.

puolavikaan viittaisi ennemmin jos heikompi kipinä olisi vaikka sylintereissä 1 ja 4 tai 2 ja 3, ne kun toimivat samalla puolalla. tulpanjohtojen oikea järjestys lienee tarkastettu ja olisi varmasti jonkun vikakoodinkin jo saanut aikaan.
"Ei vìtutus ole päällimmäisin tunne. Se tunne tulee
vasta silloin, jos epäonnistuu"

- Matti Hautamäki 01.01.2012, Keski-Euroopan mäkiviikon Garmisch-
Partenkirchenin osakilpailun jälkeen sijoituttuaan 44:ksi.
Vastaa Viestiin