Olen katkera, ihan helvetin katkera. Varmaan turha toivo että tommoseen sais enää lupia

Tuli heti mieleen sen nettiauton keltanen volvo johon oli kans ilmeisesti ympätty laillisesti isompi V8. En tiedä onko se vielä siellä mutta vanhempi se ilmoitus on kuin minä. Itse en uskaltaisi sijoittaa noihin "erikoisiin" autoihin. Jos joku löytää porsaanreijän tai vaikkapa EU säätää suomen säädösten päälle jotain niin niitten hinta romahtaisi heti sen 80%. Jos voittaisin lotossa niin hakisin tuon heti ensimmäisenä, mutta ei tällä opiskelijabudjetillaJyriN kirjoitti:Tossa nettiauton yksilössä maksaa juuri sen erikoisuus. Kyllä sen joku ostaa tollakin hinnalla
Noista ranglerin vaihtoehdoista 221 on ihan jo harvinaisuutensa takia vaikea - tosin siihen käy osittain 302 viripalikkaa. Painava ja vakiona tehoton.
Sho v8 on varsin heikon konstruktion maineessa (jakopää/nokat) ja roveri on väärää merkkiä.
Em. syistä olen luopunut v8 haaveiluista ja keskityn noihin kutosiin.
Komppaan aikaisempia kommentteja siinä, että rakentelu voisi olla ihan hitusen vapaampaakin täällä meillä.
Tarkoitatko että jollekkin maailmanpelastajalle tulee paha mieli tästä vai että tulee jotain asiakirjaväärennös-syytteitä tjsp.? Olen kuullut vanhan liiton miehiltä että joskus vanhoihin fordeihin on saatu noita 302 vai 289 kun on sotkettu jotai mömmöä valumerkkien päälle ja tehty uudet kaiverrukset... Muutettu siis vain se josta käy ilmi koneen tilavuusKoneiden merkintöjen muuttamista ei voi millään muotoa pitää hyväksyttävänä. Punkt aus.
Siis eihän esim. tuossa 302 2pisteruiskussa ole kuin varmaan se 150 heppaa josta on yleensä laulettu ainakin 20 asvalttiin, eiköhän sen nojalla saisi. Vakio 302 lohkokaan ei kestä kuin 500hp, jonka jälkeen kampiaksila lohkee irti lohkosta ja lohko repeää kahtia liimasauman kohdalta. Nettiautossahan on ollut muistaakseni noita melkein 1000hp cossujakin myynnissä leimattuna tuskin niitäkään puretaan leimaa vartenVarmasti puuhastelua tuon kanssa riittäisi, mutta vaikuttaisi mahdolliselta. Iso ongelma tulisi kuitenkin konttorilla, kun pitäisi vakavalla naamalla väittää paketissa olevan 180hv.
Vuodelta 2004, sen uudempaa en löydä5 § Moottorin vaihto
Vertailumoottoreita ovat tyyppitiedoissa samaan mallisarjaan (ja sukupolveen,
jos auton mallisarjan eri sukupolvien välillä on olennaisia teknisiä eroja) kuuluvien yleiseen tieliikenteeseen tarkoitettujen mallien moottorit. Auton mallisarja
ja sukupolvi määritellään joko tyyppitietojen mukaisen jaottelun tai valmistajan
taikka valmistajan edustajan (ts. maahantuojan) lausunnon perusteella. Vertailumoottoreina voidaan vastaavin perustein pitää Suomeen tyyppikatsastettujen
mallien moottoreiden ohella myös mallisarjaan kuuluvien muun Euroopan ja
Yhdysvaltojen markkinoille yleiseen tieliikenteeseen tarkoitettujen mallien moottoreita, mikäli luotettava selvitys mallien teknisistä eroista on saatavissa. Muiden kuin Suomeen tyyppikatsastettujen mallien osalta tulee tarvittaessa esittää
valmistajan tai valmistajan edustajan (ts. maahantuojan) lausunto siitä, että ko.
malli on tarkoitettu yleiseen tieliikenteeseen.
Vaihdettaessa autoon jokin mallisarjaan kuuluva alkuperäistä painavampi, tehokkaampi tai iskutilavuudeltaan suurempi vertailumoottori (tai sitä enintään
massaltaan, teholtaan ja iskutilavuudeltaan vastaava eri merkkinen moottori)
tulee auton jarrut, voimansiirto ja muut liikenneturvallisuuteen vaikuttavat rakenteet muuttaa vastaamaan ko. vertailumoottorilla alun perin varustettua mallia. 3
Vaihdettaessa mallisarjan painavinta vertailumoottoria korkeintaan 20 % painavampi (yli 10 %:n massan lisäys on kompensoitava), tehokkainta vertailumoottoria korkeintaan 20 % tehokkaampi (auton omamassa / moottorin nettoteho -suhteen rajoissa) tai iskutilavuudeltaan suurinta vertailumoottoria korkeintaan 25 % suurempi moottori tulee auton jarrut, voimansiirto ja muut liikenneturvallisuuteen vaikuttavat rakenteet muuttaa vastaamaan mallisarjan painavimmalla, tehokkaimmalla tai iskutilavuudeltaan suurimmalla vertailumoottorilla
varustettua mallia.
Muutoskatsastusta edellyttävän vaihdetun tai muutetun moottorin malli, teho
(muuttamattomista tai 6 §:n 1 momentin mukaisesti muutetuista moottoreista
valmistajan ilmoittama alkuperäinen teho, muista mitattu tai muutoin selvitetty
teho, esim. "Valmistajan ilmoittama moottoriteho xx kW", tai "Mitattu moottoriteho xx kW".), apulaitteet, (esim. ahtimen merkki ja malli, ahtoilman jäähdytin),
ahtopaine, polttoaineensyöttölaitteisto (polttoaineensuihkutuslaitteiston merkki
ja malli, kaasuttimien merkki, malli ja lukumäärä, muutetun moottorin ohjainlaitteen, ns. virityslastun, merkki ja malli) tulee merkitä rekisteritietojen erikoisehtoihin. Rekisteritietojen tehokentässä mahdollisesti oleva alkuperäinen tehotieto
tulee tällöin poistaa. Vaihdetun tai muutetun moottorin iskutilavuus tulee sen sijaan merkitä rekisteritiedoissa ko. tiedolle varattuun kenttään.
Automaailman fruittarit?mitä on nämä rasvatukat?
Niin, tuossa aikaisemmin peräänkuulutin vähän vapaampaa rakentelusäännöstöä, eikä se ainakaan tuolla lailla helpotu. Mikä siinä on niin vaikeaa pelata sääntöjen mukaan - oli ne sitten mieleen tai ei?sankari kirjoitti: Tarkoitatko että jollekkin maailmanpelastajalle tulee paha mieli tästä vai että tulee jotain asiakirjaväärennös-syytteitä tjsp.? Olen kuullut vanhan liiton miehiltä että joskus vanhoihin fordeihin on saatu noita 302 vai 289 kun on sotkettu jotai mömmöä valumerkkien päälle ja tehty uudet kaiverrukset... Muutettu siis vain se josta käy ilmi koneen tilavuus
Huono kielikuva, tarkoitin sanoa, että noita lohkoja menee silloin tällöin piloille: pytyt soikeaksi, kuluu pykälälle, hoonataa kartioksi, halkeaa heikkouttaan, puhalletaan hiekalla sisältä jne. Yleisesti huolimattomuutta tai vääriä työtapoja, osaamattomuutta, välinpitämättömyyttä tai huonoa tuuria. Monelle ne on ihan romurautaa, mutta tämmöiseen putkitushommaan sopivia aihioita. Mulla on yksi BOB lohko-aihio tämmöisen seurauksena.Automaailman fruittarit?
Mun ei-ketään-kiinnostava mielipide on että kansalaisilta ei voida kieltää harrastuksia pelkästään tietämättömyydestä tai kieltämisen ilosta (mikä tuntuu olevan uusin hitti). Jos annetaan hyvät perustelut kieltämiselle niin totta kai itse noudatan. Mutta jos se on turhaa roskaa joka ei hyödytä ketään ja on muutenkin täynnä porsaanreikiä niin en näe yhtään syytä noudattaa semmosta. Jos ei itse harrasteta niin voidaan kieltää se, vaikka se ei mitään estäisikään, kuhan saadaan kiellettyä. Suomessa alkaa nuorille nämä harrastukset käymään aika vähiin, varsinkin jos ei asu julkisen liikenteen reitillä. Sitten vielä ihmetellään miksi nuoret ryyppää eikä harrasta mitään. SaatanaNiin, tuossa aikaisemmin peräänkuulutin vähän vapaampaa rakentelusäännöstöä, eikä se ainakaan tuolla lailla helpotu. Mikä siinä on niin vaikeaa pelata sääntöjen mukaan - oli ne sitten mieleen tai ei?
Voithan sä käydä konttorilta kysymässankari kirjoitti:Mutta välillä takaisin aiheeseen:
Mitä jos tuommosesta kasista ottais vain muutaman männä/pytyn pois käytöstä niin että se jää rajan alapuolelle? Menisköhän läpi?