Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Onko vika vai ominaisuus että nykii ainakin 60 vauhdissa 4. vaihteella tasakaasulla ja vähän kiihdyttäessäkin?
Tulee ajeltua aika paljon tuota vauhtia niin tuntee selvästi, muilla vaihteilla ei varmaan niin pahasti.
Todella v.mäinen nykiminen.
Samantyylinen nykiminen kun painaa kaasua-kaasun pois.
Kyseessä allekirjoituksen auto.
HOHOII??
3. vaihteella sama homma 2tonnin kierroksilla, niinkuin 4. vaihteella 60vauhdissa on n.2tonnia kierroksia.
Läpät on poistettu ajat sitten ja tämä nykiminen on lähiaikoina vasta tullu kuvioon.
Moottoriin sai vasta lisätä litran öljyä.
edit. myös 2. nykii ja 5. vaihteella vähän. Nykii siis siinä 2tonnin kierroksilla.
Onko nämä duratecit oikeasti laiskoja ja huonoja kiihtymään vai onko vikaa?
Entinen vähän piristetty 1.9td golf (75hv) liikku paaaaaaljon paremmin kuin tämä "145hv" mondeo!
Ehkä merkin vaihto edessä?
Itellä se on kans noilla 1900-2100 kierroksilla 2,3,4 ja 5 vaihteilla, vaikka on suht pientä nykimistä niin on tod v.mäistä.
Edellinen omistaja oli tulpat ainakin vaihdellu ja muutenkin tyyppi viat korjaillu ajoissa.
Niin ja tuo litra öljyä on hävinny sen jälkeen kun 2tkm sitten vaihdoin öljyt, eli aika lyhyessä ajassa..
Onkos kellään venttiilikopan tiivisteen vuotaminen aiheuttanut nykimistä?
Satuin vain huomaamaan että kun on vuotanut jopa tulppien puolelle että 2 keskimmäistä tulppaa on hieman märkänä.
Voikos tämä vaikuttaa nykimiseen? Ainankin bmw m50 moottoreissa tälläinen aiheuttaa pätkimistä.
||Nixu|| kirjoitti:Itellä se on kans noilla 1900-2100 kierroksilla 2,3,4 ja 5 vaihteilla, vaikka on suht pientä nykimistä niin on tod v.mäistä.
Edellinen omistaja oli tulpat ainakin vaihdellu ja muutenkin tyyppi viat korjaillu ajoissa.
Niin ja tuo litra öljyä on hävinny sen jälkeen kun 2tkm sitten vaihdoin öljyt, eli aika lyhyessä ajassa..
Täällä kanssa 1.8l koneesta samaa vauhtia häviää. 3tkm sitten öljyt ja 1,5l sai lisätä. Myös kastelee vaihdelaatikkoa jostain päin.
En oo vielä vaihtanu mitään.
Pitää aluks se venttiilikopan tiiviste vaihtaa kun sais aikaseks. Onko kukaan vaihtanut että tarviiko kopasta muuta kun muutama 10mm kantaiset pultit irroittaa?
Ei kehtais rueta kaikkea kokeilemaan ettei tulis turhia ostoksia..
Hei, toi nykimisoireilu voi viitata vetoakseleiden sisempien nivelien välyksiin, kiihdytettäessä nykii ja tuntuu ettei kulje mihinkään jolloin ekana tulee mieleen että nyt pätkii syttypuoli. Itsellä oli samanlaista oireilua kunnes kummatkin vetarit uusittiin ja nyt vetää tasaisesti ilman nykimisiä.
Tänään kun kävin ajamassa niin auto pelitti hyvin nykimättä ja tuntui tulleen reilusti hevosia jostain.
Mut sit kun moottori lämpiää normaaliin niin alkaa oireet, tuntui myös nykiminen pahentuneen. Voisko tuo kertoa jostain tietystä viasta että kylmänä toimii paremmin?
Mites koneen lämmöt?
Meinaan toimiiko anturi(t) oikein, onko näissä eculle oma anturi joka vois antaa virheellistä tietoa ja lämpimänä on liian rikkaalla(luulee että kone on kylmä). Jos on omalla anturilla niin ei huomaa mittaristakaan, ehkä yleismittarilla arvoja suoraa anturilta mutta referenssit pitää saada jostain ehjästä.
Sitä en tiiä.
Äsken kävin taas ajamassa ensinmmäisen kerran tänään eikä saanu millään nykimään kun en ajanu moottoria lämpimäks asti.
Pitää kokeilla eka vaihtaa venttiilikopan tiiviste ettei tulpat ui öljyssä ja jos ei auta niin tulpanjohdot vaihtaa.
||Nixu|| kirjoitti:Itellä se on kans noilla 1900-2100 kierroksilla 2,3,4 ja 5 vaihteilla, vaikka on suht pientä nykimistä niin on tod v.mäistä.
Edellinen omistaja oli tulpat ainakin vaihdellu ja muutenkin tyyppi viat korjaillu ajoissa.
Niin ja tuo litra öljyä on hävinny sen jälkeen kun 2tkm sitten vaihdoin öljyt, eli aika lyhyessä ajassa..
Vaihda suosiolla tulpanjohdot,motonetistä käyt hakemassa. Huonot johdot rikkovat myös sytytystulpat . Ja eikä se puolakaan paljon maksa onpahan sitten rajattu vika ahtaammalle.
Tuosta öljynkulutuksesta, tippuiko sulla mittatikun ylärajasta alarajaan se pinta tuon 2tkm jälkeen?
Joo niinpä minä ajattelinkin.
Motonetin luettelon mukaan tulpat BOSCH HR7DPP22/HR7KPP33+ "+49 vai jotkut muut?
Niin minä muistelen että se ois tippunu ihan alarajaan asti, nyt ei oo tainnut hävitä öljyä yhtään.
Mikäs siinä kaasupolkimessa? Sen olen huomannu että pinta kaasulla kun kiihtyy hyvin ja vähänkin laitaa kaasua tai kaasun pohjaan niin ei tapahdu yhtään mitään muutosta.
||Nixu|| kirjoitti:Mikäs siinä kaasupolkimessa? Sen olen huomannu että pinta kaasulla kun kiihtyy hyvin ja vähänkin laitaa kaasua tai kaasun pohjaan niin ei tapahdu yhtään mitään muutosta.
Tarkemmin en ihan varmaksi tiedä polkimen toiminnasta muuten, kun se toimii sähköllä ja ilmeisesti jollain vastussysteemillä. Jos siellä jostain on jokin päässyt siinä hapettumaan tai ei saa kunnon kontaktia niin.....
Vikakoodien luku Porvoon tienoilla Ford IDS/FORDScan, BMW vikakoodit ja koodaukset, hätävarana Delphi muihin merkkeihin.
Jaah No sitte omassa -05 vehkees on sähkönen se poljin joka on aiheuttanu nykimistä Mikä auto sul tarkkaan ottaen on kyseessä?
Ps. tuolta autodatasta näytti löytymän melko hyvin kaikille antureille arvot mitä pitäs olla.. Ja nyt vasta tais välähtää et vanhempien -02 focuksessa, tosin 1.8i, mutta kuitenki nyki ja ongelma onnistu päivittämällä uusin softa koneeseen liikkeessä.
Viimeksi muokannut M-ERiMiEs, 06 Kesä 2012 11:53. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Vikakoodien luku Porvoon tienoilla Ford IDS/FORDScan, BMW vikakoodit ja koodaukset, hätävarana Delphi muihin merkkeihin.