escort 1.6 EFI -91

Moottori, voimansiirto, viritys jne.
ronikko
Viestit: 12
Liittynyt: 27 Syys 2005 13:17

escort 1.6 EFI -91

Viesti Kirjoittaja ronikko »

juu, eli tuli tollanen cabriolet katiska ostettua ja hetihän ne ongelmat alko....

ensinnäkin startti kovin heikosti pyörii lämpöisenä.
eka 2 kierrosta niinku akku ois ihan loppu ja sit sen verta et justiin jaksaa lähtee käyntiin.
akku uusittu, maadoitukset / liitokset katottu uusittu, startti vaihdettu 2 kesää sitte.

ite epäilisin taas starttia...edellinen omistaja viimeks vaihtanu normimalliin ja sano et jos vaihan niin ota kalliimpi alennusvaihteella oleva. onko kellään niistä kokemuksia ,auttaako vikaan?
pakosarjankin pistin lämpöeristeellä ympäri , ettei startti ois niin kuumana koko aika, se varmaan kuluttaa sitä, toi asennuspaikka???

sit toiseks kylmänä lähtee hyvin käyntiin ja käy tyhjäkäyntiä nätisti, mutta lämmetessään alkaa käymään heikommin, mutta käy, ehkä huonoiten silloin kun auto seissyt ajonjälkeen n.15 min , niin sit ei meinää käydä oikeen ollenkaan, kunnes saa sit taas koneen lämpöseks....mitähän siitä lähtis katteleen näin alkuun??

ai niin ja öljyähän se kans vuotaa jostain, mutta ei oikeen saa selvää, kun niin joka paikka sotkussa, venttiilikopantiiviste ainakin oli ihan löysällä, mut luulen et muualtakin tulee, onko jotain typillisiä paikkoja?
uskaltaako tollasta konetta vielä pestä painepesurilla, vai meneekö ihan sekasin, toki sähkövehkeisiin en ole töhöttämässä....
Avatar
xr3ifreak
Viestit: 121
Liittynyt: 17 Loka 2011 21:53
Paikkakunta: juva

Re: escort 1.6 EFI -91

Viesti Kirjoittaja xr3ifreak »

ronikko kirjoitti:juu, eli tuli tollanen cabriolet katiska ostettua ja hetihän ne ongelmat alko....

ensinnäkin startti kovin heikosti pyörii lämpöisenä.
eka 2 kierrosta niinku akku ois ihan loppu ja sit sen verta et justiin jaksaa lähtee käyntiin.
akku uusittu, maadoitukset / liitokset katottu uusittu, startti vaihdettu 2 kesää sitte.

ite epäilisin taas starttia...edellinen omistaja viimeks vaihtanu normimalliin ja sano et jos vaihan niin ota kalliimpi alennusvaihteella oleva. onko kellään niistä kokemuksia ,auttaako vikaan?
pakosarjankin pistin lämpöeristeellä ympäri , ettei startti ois niin kuumana koko aika, se varmaan kuluttaa sitä, toi asennuspaikka???

sit toiseks kylmänä lähtee hyvin käyntiin ja käy tyhjäkäyntiä nätisti, mutta lämmetessään alkaa käymään heikommin, mutta käy, ehkä huonoiten silloin kun auto seissyt ajonjälkeen n.15 min , niin sit ei meinää käydä oikeen ollenkaan, kunnes saa sit taas koneen lämpöseks....mitähän siitä lähtis katteleen näin alkuun??

ai niin ja öljyähän se kans vuotaa jostain, mutta ei oikeen saa selvää, kun niin joka paikka sotkussa, venttiilikopantiiviste ainakin oli ihan löysällä, mut luulen et muualtakin tulee, onko jotain typillisiä paikkoja?
uskaltaako tollasta konetta vielä pestä painepesurilla, vai meneekö ihan sekasin, toki sähkövehkeisiin en ole töhöttämässä....
tuo starttaus ongelma vois johtua imusarjan lämpöanturista. ja tuohon öljy vuotoon niin ainakin tuo venakopan tiivisti ja toinen voi olla öljypohjan tiiviste. ja oishan vaihto ehtona viel nokan ja kampiakselin tiivisteet. tuosta nyt alkuun joitain mitä epäilisin, pystysitkö laittaa viel konehuoneesta kuvia?
ford sierra 2.0i dohc 4x4
EX: ford escort 1.6i 8v

Harrastus on väärä jos siihen ei mene kaikki rahat
orhi
Viestit: 130
Liittynyt: 02 Huhti 2006 10:05
Paikkakunta: kauhajoki

Re: escort 1.6 EFI -91

Viesti Kirjoittaja orhi »

Itellä oli kersana semmonen chevy impala , johona oli tuollasta startti ongelmaa . siinä peltisarja kuumensi starttimoottorin niin ettei auttanut muuta kun ruuvarilla startata ( pikkuusen meinas rystyset palaa siinä touhus). joten saattaa olla justihin tuo lämpeneminen se ongelma , tuo välitetty startti saattaas toimia paremmin. Kuumana pyörittääs nopiammin.
Fordismia eteläpohojammaalta jo vuoresta -83.
ford mondeo ghia stw -04 155hv.
ford sierra Dohc 4wd -90
ronikko
Viestit: 12
Liittynyt: 27 Syys 2005 13:17

Re: escort 1.6 EFI -91

Viesti Kirjoittaja ronikko »

Eikö kellään ole heittää mitään järkevää ehdotusta mitä kannattaisi tehdä??
kai muillakin on ollu samoja ongelmia ja jotain varmaan kehitelleet esim jotain lämpösuojaa startille, vai uusitteko niitä startteja joka vuosi, huollon yhteydessä?
orhi
Viestit: 130
Liittynyt: 02 Huhti 2006 10:05
Paikkakunta: kauhajoki

Re: escort 1.6 EFI -91

Viesti Kirjoittaja orhi »

Tuo öljyvuoto johtu ainaki orionis siitä että nokkakselin ja kampiakselin stefat kusoo lävitte.
kannattaa hyvis ajoon vaihtaa , jottei mene nokkahihna poikki ku tuo ölijy kylypy pehemittää sitä.
Fordismia eteläpohojammaalta jo vuoresta -83.
ford mondeo ghia stw -04 155hv.
ford sierra Dohc 4wd -90
orhi
Viestit: 130
Liittynyt: 02 Huhti 2006 10:05
Paikkakunta: kauhajoki

Re: escort 1.6 EFI -91

Viesti Kirjoittaja orhi »

ja laita siihen semmonen startti ku kuuluu ollakin , saattaa tuo välittämätöön malli kuormittua liikaa.
Vähä niinku ajaas liia isolla vaihtehella pirummoosta ylämäkiä ( näin vaan vertauksena) :)
Fordismia eteläpohojammaalta jo vuoresta -83.
ford mondeo ghia stw -04 155hv.
ford sierra Dohc 4wd -90
ronikko
Viestit: 12
Liittynyt: 27 Syys 2005 13:17

Re: escort 1.6 EFI -91

Viesti Kirjoittaja ronikko »

No niin, nyt on startti vaihettu välitettyyn malliin ja johan pyörittää vihaseen kylmänä ja kuumana, saa nähä sit kuinka kauan....

nyt ois oikeestaan enää tutkinnan alla tyhjäkäynti, joka meinaa lämpöisenä välillä mennä niin alas että sammuu, esim kaupassa jos käy ja laittaa käyntiin niin meinaa sammua,josei anna kaasua hetken aikaa ja sit päästää tyhjäkäynnille rötkötteleen, sit taas ajossa pysyy käynnissä kaupunkiajossakin???
orhi
Viestit: 130
Liittynyt: 02 Huhti 2006 10:05
Paikkakunta: kauhajoki

Re: escort 1.6 EFI -91

Viesti Kirjoittaja orhi »

putsaa se tyhjäkäynnin säätö venttiili.
Fordismia eteläpohojammaalta jo vuoresta -83.
ford mondeo ghia stw -04 155hv.
ford sierra Dohc 4wd -90
Vastaa Viestiin