Terve,
auto on 1997 mallinen Ford Escort farmari. Farmarissa on se poikittainen paksu L-palkki taka-akselina, se ei siis ole erillisjousitettu.
Kesärenkaita vaihtaessa huomasin että takapäässä alustassa on ruostevaurioita, ja jos ne kunnolla korjaa, pitäisi vähintään pakoputki ja taka-akseli irrottaa.
Miten hirveä homma on taka-akselin irrotus ? Onnistuuko mitenkään yksi puoli kerrallaan tunkin avulla ?
Entä ruostekorjaus yleisesti, vaurio on runkopalkissa taka-akselin kiinnityspulttien lähellä ja toinen vaurio takajousen vieressä. Hyväksytäänkö katsastuksessa kunnollinen hitsaus näiden osien lähellä ?
Nämä on kai turvallisuuden kannalta tärkeitä, ajan autolla 20000 km maantiellä työmatka-ajoa vuosittain. Eli räkähitsipaikkausta runsaalla massalla katsastuksen läpäisyä varten EI ole tarkoitusta tehdä.
Vai odottaako Kuusakoski Oy ?
Ford Escort taka-akselin irrottaminen ja alustan hitsaukset
-
- Viestit: 1969
- Liittynyt: 26 Helmi 2008 12:05
- Paikkakunta: Ylöjärvi
Re: Ford Escort taka-akselin irrottaminen ja alustan hitsauk
Kyllähän runkopalkkeja ja alustaa saa hitsata, vähimmäisvaatimushan taitaa olla, että vähintään 50% paikasta on hitsattu, mutta eihän kukaan järkevä ihminen hitsausta puolitiehen jätä.
Melkein sanoisin, että pudota vaan koko akseli alas, eihän siinä ole kuin jarruputket ja mahdolliset abs-antureiden johdot purettava irti.
Eriasia sitten on, onko ko. homma järkevää tollaseen escortiin, mutta jos ei autonvaihto kiinnosta, niin ei muuta kuin puuhiin
Melkein sanoisin, että pudota vaan koko akseli alas, eihän siinä ole kuin jarruputket ja mahdolliset abs-antureiden johdot purettava irti.
Eriasia sitten on, onko ko. homma järkevää tollaseen escortiin, mutta jos ei autonvaihto kiinnosta, niin ei muuta kuin puuhiin

1965 Volvo Duett
1966 Morris Mini 850
1984 MZ 250 ETZ
2006 Audi A4 Quattro
2007 Honda Accord 2,0iA sports tourer
1966 Morris Mini 850
1984 MZ 250 ETZ
2006 Audi A4 Quattro
2007 Honda Accord 2,0iA sports tourer