Mondeo 1.8TDci-08 kulutus

Moottori, voimansiirto, viritys jne.
ilu_l82

Mondeo 1.8TDci-08 kulutus

Viesti Kirjoittaja ilu_l82 »

Tervehdys.. Eli ihan hyviä autoja nämä Mk4 Mondeot, tuntuu toimivan ja kestävän. Työhommissa ollu tuollanen ja hämmästyttävän pienellä kulutuksella päsee kun malttaa hieman säätää sen kaasupolkimen kanssa. Omat lukemat on ollu alimmillaan 3,9ltr/100km vähän pidempi reissu ja nyttemmin 4,1-4,2 riippuu että onko joutunu lämmitintä käyttämään..
Tuntuu nämä vain vähentävän kulutusta kun tulee kilometrejä lisää,tuolla ajettu kohta 600tkm
Ja voi sanoa että tuntuu ihan samalta kun uudempanakin,eikä yhtään ylimääräistä ääntä/pikkunatinaa..
Onkohan muilla yhtä maltilliset kulutuslukemat vai onko näissäkin autoissa "yksilöitä"?
ilpopo
Viestit: 58
Liittynyt: 21 Joulu 2009 20:24
Paikkakunta: Vantaa

Re: Mondeo 1.8TDci-08 kulutus

Viesti Kirjoittaja ilpopo »

Mulla oli 100hv vuoden keskikulutus 6,9l laskettuna, aikapaljon lyhyttä taajamaa. Ajotietokone näytti 1,5-2l vähemmän mikä ärsytti paljon! Nyt nykyaikainen 2 litranen ja samoissa mennään...sekin ärsyttää!
JaskaPankuttaja
Viestit: 4
Liittynyt: 31 Maalis 2012 09:54

Re: Mondeo 1.8TDci-08 kulutus

Viesti Kirjoittaja JaskaPankuttaja »

Mulla on tuollainen 1,8 TDCi-moottorinen Tourneo Connect ja minua ihmetyttää sen suuri kulutus.

Ei alle seitsemän litran saa kulkemaan millään.
Esimerkiksi VW Touran meni viidellä litralla samanlaisessa ajossa.
Molemmissa lisälämmitin, samanpainoisia jne. jne.
Connect on hivenen korkeampi (suurempi otsapinta) muttei merkittävästi.

Autossa on ajoittaisia käyntihäiriöitä havaittavissa, mm. tyhjäkäynnillä välillä kierroksia toista tonnia ja välillä tyhjäköynnillä röhkii.
Lienee oire suutinongelmista, auto menee lähiaikoina tutkimuksiin.

Jospa tuo kulutuskin kohtuullistuu.
Vastaa Viestiin