suurvika diesel
suurvika diesel
terve.väkisin antoivat vaihossa tollasen ducaton 1.9td kun myin mondeon.
ongelmana autossa öljyn kulutus 3L/1000km.mistään ei öljyä tipu ja savuttaakin vain kylmänä käynnistäessä.käytän 10w-40 öljyjä vaikka ohjekirja neuvoo 15w-40 käyttöä.auto vetää ja toimii muuten aivan normaalisti.
mistä vikaa voisi lähtee etsimään? vai riittääkö jos laittaa eri öljyt?
vaikkei kysymys fordeihin liity niin ajattelin silti kysyä.onhan tästä hyötyä ylipäätään saman ongelman kanssa taisteleville.
kiitos
ongelmana autossa öljyn kulutus 3L/1000km.mistään ei öljyä tipu ja savuttaakin vain kylmänä käynnistäessä.käytän 10w-40 öljyjä vaikka ohjekirja neuvoo 15w-40 käyttöä.auto vetää ja toimii muuten aivan normaalisti.
mistä vikaa voisi lähtee etsimään? vai riittääkö jos laittaa eri öljyt?
vaikkei kysymys fordeihin liity niin ajattelin silti kysyä.onhan tästä hyötyä ylipäätään saman ongelman kanssa taisteleville.
kiitos
Re: suurvika diesel
Jos kylmänä käynnistyksessä pöläyttää niin vois olla ventiilinvarrenkumit sökönä.. voi myös olla turbo lopuillaan ja menee ölppää sen takia.
Paljoko on ajettu?
Paljoko on ajettu?
Ford Taunus 3D turnier 17m 1967
Re: suurvika diesel
260tkm mittarin mukaa.aattelin just että nostas ahtoja vähä että piristys.onko iso homma vaihtaa venttiilivarren kumit tai huoltaa turbo?
Re: suurvika diesel
No se riippuu miten työkalut pysyy kädessä. Kansi pois ja purkaa, irrotuksen takia koneistaa suoraksi ja hioa venttiilit kanteen samalla(puhdistaa karstasta=tiivistää).. vaihtaa tarvittavat tiivisteet jne.
Turboa et itse voi huoltaa, siihen on firmat... mahdollisesti laakeroivat uusiksi jne, voi olla kallista... Jos ei oo koskaa aikasemmin huollettu niin voi olla että kokonaan uusiki kannattaa laittaa, en tiedä missä tuon turbojen hinnat pyörii. Volvosta oma kokemus.
Jos nuinki paljon ajettu turbo niin voi olla kohtuu lopussa, samaten voi välttyä niiden nostolta tuoreella hyvällä turbolla joka jaksaa ahtaa.
Kannattaa netistä kahtella tuota remppaa jos alkaa tekeen, googlella eka linkki
http://www.motonet.fi/phpBB/viewtopic.php?f=4&t=4987
Turboa et itse voi huoltaa, siihen on firmat... mahdollisesti laakeroivat uusiksi jne, voi olla kallista... Jos ei oo koskaa aikasemmin huollettu niin voi olla että kokonaan uusiki kannattaa laittaa, en tiedä missä tuon turbojen hinnat pyörii. Volvosta oma kokemus.
Jos nuinki paljon ajettu turbo niin voi olla kohtuu lopussa, samaten voi välttyä niiden nostolta tuoreella hyvällä turbolla joka jaksaa ahtaa.
Kannattaa netistä kahtella tuota remppaa jos alkaa tekeen, googlella eka linkki
http://www.motonet.fi/phpBB/viewtopic.php?f=4&t=4987
Ford Taunus 3D turnier 17m 1967
Re: suurvika diesel
Venttiilinvarsien tiivisteiden vuoto tulee esille erityisesti ajolämpimällä moottorilla moottorijarrutuksissa.1m4s0 kirjoitti:Jos kylmänä käynnistyksessä pöläyttää niin vois olla ventiilinvarrenkumit sökönä.. voi myös olla turbo lopuillaan ja menee ölppää sen takia.
Paljoko on ajettu?
Oliskohan terveellisintä saada öljynkulutus aisoihin ennenkuin yrittää mitään tehonnostoja.akseli88 kirjoitti:260tkm mittarin mukaa.aattelin just että nostas ahtoja vähä että piristys.onko iso homma vaihtaa venttiilivarren kumit tai huoltaa turbo?
Venttiilinvarrenkumien vaihto edellyttää joko erikostyökalua venttiilien paikallapitämiseen ( = estämään sylinteriin putoamista ) tai kannen irroittamista; on siis ammattimiehen homma.
Ahtimen korjaus ja säätäminen on ammattimiehen tehtävä.
Vaikka kaikki suomalaiset luulevat olevansa automiehiä, niin luulemalla - jos sen pohjalta alkaa "asentelemaan" - ei saa aikaan kuin lisää vahinkoa.

Torque Vectoring Control
Re: suurvika diesel
Olette molemmat oikeassa. Mutta 3 litraa/1000km, ei kyllä heti uskois että pelkästään varrenkumeista noin paljon falskaa. Tai sitten on pako-ohjuritkin jo aika sökönä.1m4s0 kirjoitti:Jos kylmänä käynnistyksessä pöläyttää niin vois olla ventiilinvarrenkumit sökönä..
Turbosta tuo määrä vois jo tulla helpostikkin, ja männänrenkaiden ohi, mutta savuakin pitäis kyllä jo tulla. Eikö edes silmiä kirvele?
Ookko nyt varma ettei vuoda mistää? Tuo fiiatin vinokantinen ei kovin kuuluisa ole vuotamattomuudesta...
Henry Ford's Quadricycle projekti Youtube@torala
Re: suurvika diesel
renuissa on ihan normaalia et vie litran tonnilla
Käyttöauto Ford mondeo stw mk3 2.2 ST TDCi 2005
Kesäauto Ford focus mk1 RS 2004 #798
Ja pari muuta fordia
Ex autoja
Ford focus mk1 STW 1.8tdi
Ford escort mk5 1.6
Ford escort mk6 avo
Ford mondeo mk4.5
Kesäauto Ford focus mk1 RS 2004 #798
Ja pari muuta fordia
Ex autoja
Ford focus mk1 STW 1.8tdi
Ford escort mk5 1.6
Ford escort mk6 avo
Ford mondeo mk4.5
Re: suurvika diesel
Henry Ford's Quadricycle projekti Youtube@torala
Re: suurvika diesel
>260tkm mittarin mukaa.
Ducaton moottorin on funtsittu tehtaan puolesta olevan maalissa noilla kilsoilla.Kannattaa tehdä johtopäätökset sen mukaan.
Ducaton moottorin on funtsittu tehtaan puolesta olevan maalissa noilla kilsoilla.Kannattaa tehdä johtopäätökset sen mukaan.
Re: suurvika diesel
jäteöljyä kävin hakemassa 20 litraa ja sitä sitte lisäilen tarpeen tullen
Re: suurvika diesel
Niin se lukee Riesankin ohjekirjassa et litra per tonni ei ole hälyyttävää kulutusta öljylle (taisivat tietää jo tehdessä et ohjurin gummit ei kestä)?eheeh