Motonetin mondeon jarrulevyt
Motonetin mondeon jarrulevyt
Onko multa menny noita motonetin levyjä vaihtoon?ostin talvella motonetistä "halvimmat"mondeon etujarrulevyt mitä oli,makso jotain päälle 22e kpl,ongelmana oli kun etujarrut täristivät,vanhat levyt oli 3mm alle alimitan,noilla mätänetin levyillä tärinä hävisi,mutta nyt kevään aikana taas alkanu vatkaamaan jarruttaessa,kysynys kuuluukin että onko nuo halvimmat täysiä paskoja mitkä vetää kieroks?
-
- Viestit: 1969
- Liittynyt: 26 Helmi 2008 12:05
- Paikkakunta: Ylöjärvi
Re: Motonetin mondeon jarrulevyt
No etujarrujen tärinään voi olla montakin syytä, mulla alkoi mk3 mondeossa uudet voortin orkkis levyt täristään jonkun aikaa vaihdon jälkeen. Silloin vaihdettaessa mun mielestä liukutapit liikkui hyvin, mutta sitten myöhemmin kun tärinä alkoi, mielestäni toisen puolen liukutapit jumitteli. Joten putsasin ja rasvasin ne kunnolla, ja ajoin jarrut kunnolla kuumiksi jarruttamalla kuivalla asfaltilla n.120 vauhdista useammman kerran ihan abseja vastaan, ja sitten kunnon jäähdytys ajo päälle. Tärinät häipy eikä tulleet takaisin.
1965 Volvo Duett
1966 Morris Mini 850
1984 MZ 250 ETZ
2006 Audi A4 Quattro
2007 Honda Accord 2,0iA sports tourer
1966 Morris Mini 850
1984 MZ 250 ETZ
2006 Audi A4 Quattro
2007 Honda Accord 2,0iA sports tourer
Re: Motonetin mondeon jarrulevyt
Yleensä siihen on syy, että ne levyt menee kieroon. Levyissäkin voi olla vikaa, mutta väljät tukivarren puslat aiheuttaa tuon tärinän myös.
Kannattaa putsata napakin hyvin ruosteesta ennen levyjen vaihtoa.
Ei tarvitse sitten turhaan haukkua niitä levyjä paskoiksi.
Kannattaa putsata napakin hyvin ruosteesta ennen levyjen vaihtoa.
Ei tarvitse sitten turhaan haukkua niitä levyjä paskoiksi.
Re: Motonetin mondeon jarrulevyt
mie nuo navat hioin puhtaaks kun vaihdoin levyt,liutki liikkui sillo hyvin enkä sen enempää niitä putsaillu niitä,puslissa eikä nivelissä tuntunu välystä,muutama kuukausi meni levyjen vaihon jälkeen ilman vapinoita,ja nyt kevään aikana tullu takasin,kovasti jarruttaessa ei niinkään täristä,mutta rauhallisemmin jarruttaessa vatkaa enemmän,vois olla että liutkin jumittaa,mutta samanlaiset oireet kuin noissa vanhoilla levyillä ajettaessa.
Re: Motonetin mondeon jarrulevyt
mulla oli Scorpiossa joskus ongelmaa että vähän väliä mukamas jarrulevyt meni kieroksi. Syy löytyi sitten tukivarren isosta puslasta, joka jostain syystä meni aina "kohdalleen", kun renkaat käytti pois, ja sitten vähän ajan päästä taas tärisyttäminen alkoi. Ennen tuota vaihdoin jo jarrusatulat, navat yms, mutta aina se tärisyttäminen tuli hetken päästä takas kun jo hetken oli tuntunut että nyt korjaantui 

Wanhat Audit
Tekno / Tenho Ruohoranta

Tekno / Tenho Ruohoranta
Re: Motonetin mondeon jarrulevyt
Heh eiks ne nykyjarrut kuulukkin täristä kun absit pätkii? mites niitä enää ees tasaseks saakaan?
Varmaan on jo vaikee arvioida mikä mättää,mun kummilla kun absit vatkas jo kävelyvauhdissa ja niin ei ois saanu tehdä,NOO vaihtovat jonkun abs anturan ja kas vain vatkaus loppu pikkuvauhdissa!
Semmosii ne sit on
Varmaan on jo vaikee arvioida mikä mättää,mun kummilla kun absit vatkas jo kävelyvauhdissa ja niin ei ois saanu tehdä,NOO vaihtovat jonkun abs anturan ja kas vain vatkaus loppu pikkuvauhdissa!
Semmosii ne sit on
Re: Motonetin mondeon jarrulevyt
no kyllä se nyt luulis vilkkuvan siis absi valon tai antavan vika koodin. mut ei mulle tule mitään noista. mut kannataa huomioda vanteiden puhtaus ja tasapainotus ja muutenkin renkaan pinta kaikki noi aiheuttaa myös sen vatkaamisen ja tärinän.Tessu kirjoitti:Heh eiks ne nykyjarrut kuulukkin täristä kun absit pätkii? mites niitä enää ees tasaseks saakaan?
Varmaan on jo vaikee arvioida mikä mättää,mun kummilla kun absit vatkas jo kävelyvauhdissa ja niin ei ois saanu tehdä,NOO vaihtovat jonkun abs anturan ja kas vain vatkaus loppu pikkuvauhdissa!
Semmosii ne sit on
ainakin itellä loppu kun laitto uudet painot renkaisiin.
Ford taurus 3.0l v6
ford escort 1.6l SPECIAL
Ford mondeo 2.5l v6
Honda civic 1.5l
Nissan maxsima QX 2.5l v6
opel omega 2.0l x2
mazda 626 GT
saab 9000
ford escort 1.6l SPECIAL
Ford mondeo 2.5l v6
Honda civic 1.5l
Nissan maxsima QX 2.5l v6
opel omega 2.0l x2
mazda 626 GT
saab 9000
Re: Motonetin mondeon jarrulevyt
Jos tässä nyt renkaan tärinästä puhutaan, niin renkaan kulutuspinta menee pilalle mikäli se ei ole tasapainossa. Se tavallaan hakkaantuu omituiseksi, ja vaikka myöhemmin sitten tasapainotat ne renkaat, tärinä säilyy koska renkaiden pinta on pilalla.
Mutta alotusviestissä puhuttiin tärinästä jarrutuksen aikana, ja mulla ei siihen ole ollut koskaan mitään muuta syytä kuin kierot levyt. Levyt menee helposti kieroon jos ne käyvät kuumina ja sen jälkeen ei ajeta jäähdytysajoa, tai jos levyjen ollessa kuumana ajetaan johonkin rapakkoon. Myös ruoste voi aiheuttaa tärinää jarrutuksessa jos auto on seissyt pitkään, mutta se lähtee jarruttelemalla. Jos levyissä on jotain vikaa, niin kannattaa varmaan kokeilla tuota Sierra2.3-16v:n vinkkiä, voisin kuvitella että voisi auttaakkin.
Mutta alotusviestissä puhuttiin tärinästä jarrutuksen aikana, ja mulla ei siihen ole ollut koskaan mitään muuta syytä kuin kierot levyt. Levyt menee helposti kieroon jos ne käyvät kuumina ja sen jälkeen ei ajeta jäähdytysajoa, tai jos levyjen ollessa kuumana ajetaan johonkin rapakkoon. Myös ruoste voi aiheuttaa tärinää jarrutuksessa jos auto on seissyt pitkään, mutta se lähtee jarruttelemalla. Jos levyissä on jotain vikaa, niin kannattaa varmaan kokeilla tuota Sierra2.3-16v:n vinkkiä, voisin kuvitella että voisi auttaakkin.
Re: Motonetin mondeon jarrulevyt
nimen omaan se loppu kun painotti meni nätisti suoraa ilman mitää ylimääräisiä juttuja. eb sut tiiä oliko siel sillon paskaa välis jossaiFoorrtti kirjoitti:Jos tässä nyt renkaan tärinästä puhutaan, niin renkaan kulutuspinta menee pilalle mikäli se ei ole tasapainossa. Se tavallaan hakkaantuu omituiseksi, ja vaikka myöhemmin sitten tasapainotat ne renkaat, tärinä säilyy koska renkaiden pinta on pilalla.
Mutta alotusviestissä puhuttiin tärinästä jarrutuksen aikana, ja mulla ei siihen ole ollut koskaan mitään muuta syytä kuin kierot levyt. Levyt menee helposti kieroon jos ne käyvät kuumina ja sen jälkeen ei ajeta jäähdytysajoa, tai jos levyjen ollessa kuumana ajetaan johonkin rapakkoon. Myös ruoste voi aiheuttaa tärinää jarrutuksessa jos auto on seissyt pitkään, mutta se lähtee jarruttelemalla. Jos levyissä on jotain vikaa, niin kannattaa varmaan kokeilla tuota Sierra2.3-16v:n vinkkiä, voisin kuvitella että voisi auttaakkin.
Ford taurus 3.0l v6
ford escort 1.6l SPECIAL
Ford mondeo 2.5l v6
Honda civic 1.5l
Nissan maxsima QX 2.5l v6
opel omega 2.0l x2
mazda 626 GT
saab 9000
ford escort 1.6l SPECIAL
Ford mondeo 2.5l v6
Honda civic 1.5l
Nissan maxsima QX 2.5l v6
opel omega 2.0l x2
mazda 626 GT
saab 9000
Re: Motonetin mondeon jarrulevyt
Sitten olet kerennyt tasapainottaa ne ennenkuin pinta on mennyt. Kyllä niillä kestää ajaa todennäköisesti jopa useampi tuhatta kilometriä ennenkuin menevät pilalle.
Re: Motonetin mondeon jarrulevyt
Ite ostin focukseen. 1v ja kierot! Kävin ostaa uudet eikä mtn ongelmaa. Vanteissa ja renkaissa ei mtn vikaa. Puhumattakaan mistään muusta alustan osasta kun nekin on tullut vaihettua! Kyl ne mätönetissä korvaa uudet.
Re: Motonetin mondeon jarrulevyt
Noista jarrutärinöistä oman kokemuksen sen verran. Jarrulevy on vaan puhtaaksi koneistettu valupala, harva valmistaja sen pystyy ulkoisesti kusemaan (virhe erässä mahdollinen). Alatukivarren puslat vaikuttaa huomattavasti puoltavaan tärinään. Apurungonkin huonokuntoiset puslan tuntee ja alapallon tietysti.
Suurin syy noihin tärinöihin kyllä taitaa olla jarrulaitteiden huono kunto. Liu'ut ei liu'u. Eikä palat liiku satulankannattimessa. Yhdenmukaista vääryyttä jarrulevyihin on aika vaikeeta saada, toispuolista heittoa toki, mutta seki vaatii jo mielestäni pitempiaikaista ajoa epäkuntoisilla jarruilla. Satulankannattimen huolto yksinkertaisuudessaan; kannatin irti, teräsharjalla kaikki pöly pois, viilalla ruosteet pois kaikista koloista, joissa jarrupalojen korvat liikkuu. Palojen korviin reippaalla kädellä esim. Metallisuoja HT:tä ni johan pysyy herkkinä.
Satuloitakin voi syyttää liukumattomuudesta, mutta etenki vanhoja satuloista vois remonttien yhteydessä hoonata jonku ristipallopään kanssa liukutappien reiät, putsata kunnolla jarrucleanerilla, hioa liu'ut puhtaiksi ja asentaa uuden jarruvaseliinin kanssa.
Suurin syy noihin tärinöihin kyllä taitaa olla jarrulaitteiden huono kunto. Liu'ut ei liu'u. Eikä palat liiku satulankannattimessa. Yhdenmukaista vääryyttä jarrulevyihin on aika vaikeeta saada, toispuolista heittoa toki, mutta seki vaatii jo mielestäni pitempiaikaista ajoa epäkuntoisilla jarruilla. Satulankannattimen huolto yksinkertaisuudessaan; kannatin irti, teräsharjalla kaikki pöly pois, viilalla ruosteet pois kaikista koloista, joissa jarrupalojen korvat liikkuu. Palojen korviin reippaalla kädellä esim. Metallisuoja HT:tä ni johan pysyy herkkinä.
Satuloitakin voi syyttää liukumattomuudesta, mutta etenki vanhoja satuloista vois remonttien yhteydessä hoonata jonku ristipallopään kanssa liukutappien reiät, putsata kunnolla jarrucleanerilla, hioa liu'ut puhtaiksi ja asentaa uuden jarruvaseliinin kanssa.
Ei ole sellaista mekaanista ongelmaa, jota raaka voima ja tietämättömyys ei ratkaisisi
Re: Motonetin mondeon jarrulevyt
Itse vittuunnuin ku mk3 täristää aina vaan jarruttaessa. Nyt vaihdoin neljännet uudet levyt ja palat 43000 km aikana, viikkokaks ja taas täristää ja pirusti jos painaa hellästi jarrua, kunnolla painaessa ei mutta yleensä kyllä jarrutellaan kevyesti.
Ei voi olla levyjen syytä, ei millään. Ekat oli halvimmat tarvikkeet, sit kahdet motonetit ja nyt ostin, toivottavasti, laadukkaat saksalaiset, ainakin olivat pirun kalliit.
Pakko olla väljää jossain, tärinä kyllä lähtee aina vähäkskaa jarrurempan jälkeen. Jos lähdetään oletuksesta että jarruissa kaikki liikkuu/liuku mitäs muuta annattaa katsella. Kallistuksen vakaajan puslat olis laatikoss odottlamassa vaihtoa mut pitää hakea vielä kääntölaakeri toiselle puolelle ja laatikko kaljaa et jaksaa vaihtaa ne joskus. Koiranluu piti vaihtaa viimerupeamalla ja jarrunesteet ku rempattiin tuota hoppaa joku 3 vk sitten. Ei ainakaan kauheasti tuntunut väljyyttä oikein missää.
Ajossa ei mitään tärinää tai kolinaa havaittavissa, ainoastaan ku koskee jarrupolkimeen..
Ei voi olla levyjen syytä, ei millään. Ekat oli halvimmat tarvikkeet, sit kahdet motonetit ja nyt ostin, toivottavasti, laadukkaat saksalaiset, ainakin olivat pirun kalliit.
Pakko olla väljää jossain, tärinä kyllä lähtee aina vähäkskaa jarrurempan jälkeen. Jos lähdetään oletuksesta että jarruissa kaikki liikkuu/liuku mitäs muuta annattaa katsella. Kallistuksen vakaajan puslat olis laatikoss odottlamassa vaihtoa mut pitää hakea vielä kääntölaakeri toiselle puolelle ja laatikko kaljaa et jaksaa vaihtaa ne joskus. Koiranluu piti vaihtaa viimerupeamalla ja jarrunesteet ku rempattiin tuota hoppaa joku 3 vk sitten. Ei ainakaan kauheasti tuntunut väljyyttä oikein missää.
Ajossa ei mitään tärinää tai kolinaa havaittavissa, ainoastaan ku koskee jarrupolkimeen..
pari Escoa,
Mondeo -95 1.8,
Mondeo -98 2.0,
Mondeo -02 2.0tdci 130hp,
Mondeo 07- 2.0tdci 170hp
Mondeo -10 2.0tdci 140hp
Taivaspaikka varma
Mondeo -95 1.8,
Mondeo -98 2.0,
Mondeo -02 2.0tdci 130hp,
Mondeo 07- 2.0tdci 170hp

Mondeo -10 2.0tdci 140hp
Taivaspaikka varma

Re: Motonetin mondeon jarrulevyt
etutukivarren isot/taka puslat
oire: täristää jarruttaessa (tuntuu siis ohjauksessa)
ja saattaa hävitä hetkeksi kun autoa tunkkailee ylös/alas. (eli vaikka jarrurempan/renkaanvaihdon yhteydessä)
oire: täristää jarruttaessa (tuntuu siis ohjauksessa)
ja saattaa hävitä hetkeksi kun autoa tunkkailee ylös/alas. (eli vaikka jarrurempan/renkaanvaihdon yhteydessä)
Wanhat Audit
Tekno / Tenho Ruohoranta

Tekno / Tenho Ruohoranta
Re: Motonetin mondeon jarrulevyt
Etutukivarsien puslissa väljää kuten tekno totesikin.tonttila kirjoitti:Itse vittuunnuin ku mk3 täristää aina vaan jarruttaessa. Nyt vaihdoin neljännet uudet levyt ja palat 43000 km aikana, viikkokaks ja taas täristää ja pirusti jos painaa hellästi jarrua, kunnolla painaessa ei mutta yleensä kyllä jarrutellaan kevyesti.
Ei voi olla levyjen syytä, ei millään. Ekat oli halvimmat tarvikkeet, sit kahdet motonetit ja nyt ostin, toivottavasti, laadukkaat saksalaiset, ainakin olivat pirun kalliit.
Pakko olla väljää jossain, tärinä kyllä lähtee aina vähäkskaa jarrurempan jälkeen. Jos lähdetään oletuksesta että jarruissa kaikki liikkuu/liuku mitäs muuta annattaa katsella. Kallistuksen vakaajan puslat olis laatikoss odottlamassa vaihtoa mut pitää hakea vielä kääntölaakeri toiselle puolelle ja laatikko kaljaa et jaksaa vaihtaa ne joskus. Koiranluu piti vaihtaa viimerupeamalla ja jarrunesteet ku rempattiin tuota hoppaa joku 3 vk sitten. Ei ainakaan kauheasti tuntunut väljyyttä oikein missää.
Ajossa ei mitään tärinää tai kolinaa havaittavissa, ainoastaan ku koskee jarrupolkimeen..
Syy siihen miksi tärinä katoaa joksikin aikaa kun levyt vaihdetaan on se, että levyt eivät ole lasittuneet. Kun levyt lasittuu alkaa myös tärinät.
Navat kannattaa muistaa aina putsata huolellisestin kun levyt vaihdetaan, irto paska levyn ja navan välissä aiheuttaa myöskin tärinää.
Puslia pitää vääntää ja syynätä samalla lampun kanssa josko pusla on revennyt tai irronnut vulganoinnista, ei se tule välttämättä mitenkään esille rengasta retuuttamalla.
Re: Motonetin mondeon jarrulevyt
Etutukivarsi? Vai alatukivarsi siis? Tilasin eilen korjausoppaan että osaan puhua osista oikeilla nimillä mut kumpi on helpompi. Vaihtaa koko alatukivarsi vai puslat Sun muut. Osien hinnat eivät päätä huimaa.
pari Escoa,
Mondeo -95 1.8,
Mondeo -98 2.0,
Mondeo -02 2.0tdci 130hp,
Mondeo 07- 2.0tdci 170hp
Mondeo -10 2.0tdci 140hp
Taivaspaikka varma
Mondeo -95 1.8,
Mondeo -98 2.0,
Mondeo -02 2.0tdci 130hp,
Mondeo 07- 2.0tdci 170hp

Mondeo -10 2.0tdci 140hp
Taivaspaikka varma

Re: Motonetin mondeon jarrulevyt
Etu tukivarsi/alatukivarsi tässä tapauksessa sama asia.tonttila kirjoitti:Etutukivarsi? Vai alatukivarsi siis? Tilasin eilen korjausoppaan että osaan puhua osista oikeilla nimillä mut kumpi on helpompi. Vaihtaa koko alatukivarsi vai puslat Sun muut. Osien hinnat eivät päätä huimaa.
Helpompaa tietenkin vaihtaa koko tukivarsi, kunhan vältät niitä halvimpia.
Orkkis tai lemförderin tekele.
Re: Motonetin mondeon jarrulevyt
Mitä täältä http://www.mister-auto.fi/fi/tukivarsi- ... _g273.html kannattaisi valita?
Jos halvalla ei saa hyvää.
Ja eiköhän tuo säästä vaivaa pitkällä tähtäimellä, alapallotkin menevät kuitenkin joskus vaihtoon ja noiden puslien kanssa saa kikkailla ettei niitä hajota ku vaihtaa. Mitähän orkkis tukivarret maksaa, ihan mielenkiinnosta.
jos laskee puslien ja alapallojen hinnat yhteen, ajatellen et vaihtaa kaikki niin eipä taida olla juurikaan hintaeroa siihen et vaihtaa koko varret.
Jos halvalla ei saa hyvää.
Ja eiköhän tuo säästä vaivaa pitkällä tähtäimellä, alapallotkin menevät kuitenkin joskus vaihtoon ja noiden puslien kanssa saa kikkailla ettei niitä hajota ku vaihtaa. Mitähän orkkis tukivarret maksaa, ihan mielenkiinnosta.
jos laskee puslien ja alapallojen hinnat yhteen, ajatellen et vaihtaa kaikki niin eipä taida olla juurikaan hintaeroa siihen et vaihtaa koko varret.
pari Escoa,
Mondeo -95 1.8,
Mondeo -98 2.0,
Mondeo -02 2.0tdci 130hp,
Mondeo 07- 2.0tdci 170hp
Mondeo -10 2.0tdci 140hp
Taivaspaikka varma
Mondeo -95 1.8,
Mondeo -98 2.0,
Mondeo -02 2.0tdci 130hp,
Mondeo 07- 2.0tdci 170hp

Mondeo -10 2.0tdci 140hp
Taivaspaikka varma

Re: Motonetin mondeon jarrulevyt
Jos mietit noita hinnat alkaen malleja ~65€. Siihen hintaan saat myös laadukkaat alapallot ja tukivarren etu- ja takahelat. Esim Lemförderiltä. Orkkiksiakin kannattaa kysellä, sillä alustaosat yleensäkin ovat aivan kohtuullisissa hinnoissa. Enkä nyt sano, että Moog tai TRW olisi sieltä paskimmasta päästä.
Ei ole sellaista mekaanista ongelmaa, jota raaka voima ja tietämättömyys ei ratkaisisi
Re: Motonetin mondeon jarrulevyt
Nyt on uudet alatukivarret edessä molemmin puolin ja kallistuksenvakaajan puslatkin vaihdettu. Mutta se helvetin tärinä ei lähtenyt mihinkään.
Pikkuisen toi puoltaa pientareen puolelle ja ratti on vinossa mut jarruttaa suoraan ja tärisee aivan yhtä Vitun paljon.
Ideoita?
Käyn suuntaamassa ne pyörät kun ehdin, pitäis laittaa uudet renkaat alle mutta pitää olla kaikki suorassa ku kytkin vaihdettiin ja runkokin oli irti.
Pikkuisen toi puoltaa pientareen puolelle ja ratti on vinossa mut jarruttaa suoraan ja tärisee aivan yhtä Vitun paljon.
Ideoita?
Käyn suuntaamassa ne pyörät kun ehdin, pitäis laittaa uudet renkaat alle mutta pitää olla kaikki suorassa ku kytkin vaihdettiin ja runkokin oli irti.
pari Escoa,
Mondeo -95 1.8,
Mondeo -98 2.0,
Mondeo -02 2.0tdci 130hp,
Mondeo 07- 2.0tdci 170hp
Mondeo -10 2.0tdci 140hp
Taivaspaikka varma
Mondeo -95 1.8,
Mondeo -98 2.0,
Mondeo -02 2.0tdci 130hp,
Mondeo 07- 2.0tdci 170hp

Mondeo -10 2.0tdci 140hp
Taivaspaikka varma

Re: Motonetin mondeon jarrulevyt
Pari juttua tulis mieleen, esim. renkaiden tasapainotukset ja iskarit.
Mondeo -09 2.5T


Re: Motonetin mondeon jarrulevyt
tasapainota vaikka ne renkaat niin vois loppua toi tärinätonttila kirjoitti:Nyt on uudet alatukivarret edessä molemmin puolin ja kallistuksenvakaajan puslatkin vaihdettu. Mutta se helvetin tärinä ei lähtenyt mihinkään.
Pikkuisen toi puoltaa pientareen puolelle ja ratti on vinossa mut jarruttaa suoraan ja tärisee aivan yhtä Vitun paljon.
Ideoita?
Käyn suuntaamassa ne pyörät kun ehdin, pitäis laittaa uudet renkaat alle mutta pitää olla kaikki suorassa ku kytkin vaihdettiin ja runkokin oli irti.
edit: niin täristääkö ajossa kun ajelet ihan normaalisti
Ford taurus 3.0l v6
ford escort 1.6l SPECIAL
Ford mondeo 2.5l v6
Honda civic 1.5l
Nissan maxsima QX 2.5l v6
opel omega 2.0l x2
mazda 626 GT
saab 9000
ford escort 1.6l SPECIAL
Ford mondeo 2.5l v6
Honda civic 1.5l
Nissan maxsima QX 2.5l v6
opel omega 2.0l x2
mazda 626 GT
saab 9000
Re: Motonetin mondeon jarrulevyt
Tuli kans hommattua motonetistä levyt+palat. saa nähä miten kestää.
vanahoolla oli ajettu reilu 10tuh ja hakkas niin peijakkaasti. sorvis sais varmaha kuntoon
.
vanahoolla oli ajettu reilu 10tuh ja hakkas niin peijakkaasti. sorvis sais varmaha kuntoon

Fordismia eteläpohojammaalta jo vuoresta -83.
ford mondeo ghia stw -04 155hv.
ford sierra Dohc 4wd -90
ford mondeo ghia stw -04 155hv.
ford sierra Dohc 4wd -90
Re: Motonetin mondeon jarrulevyt
Kts viestiäni ylempää. Ajossa ei mitään tärinöitä ja renkaat tasapainotettu. Samaa teki kesäpyörillä. Taidan sorvauttaa levyt. En viitsi ostaa uusia ku olivat pirun kalliit. Ei voi olla ainakaan jarrut jumissa, tolla tärinällä kyllä tapit liikkuu. Ja viimein ku levyt vaihdettiin niin kyllä männät liikku ihan normaalisti.
pari Escoa,
Mondeo -95 1.8,
Mondeo -98 2.0,
Mondeo -02 2.0tdci 130hp,
Mondeo 07- 2.0tdci 170hp
Mondeo -10 2.0tdci 140hp
Taivaspaikka varma
Mondeo -95 1.8,
Mondeo -98 2.0,
Mondeo -02 2.0tdci 130hp,
Mondeo 07- 2.0tdci 170hp

Mondeo -10 2.0tdci 140hp
Taivaspaikka varma

Re: Motonetin mondeon jarrulevyt
Mulla vatkas Escossa rattia jarruttaessa kun oli etulaakeri löysällä,kirrasin ja tärräys loppu,alko uudestaan vuoden päästä niin olikin irronnu jarrupalasta kitkapinta!
Eli vika voi olla MELKEIN missä vaan kun tärräystä ettii,sen olen oppinu että kaikki väljät pitää saada eliminoitua,muuten ei löydä sitä varsinaista syytä koskaan ja aina vaan vaihtaa levyjä sun muuta!
Ja jollei se leimalla mitään sano ja jarrut pitää niin pikku tärinästä en ole koskaan hermoillu,mut jos ratti vatkaa ees taas niin sillon on kyllä jotain outoa?
Eli vika voi olla MELKEIN missä vaan kun tärräystä ettii,sen olen oppinu että kaikki väljät pitää saada eliminoitua,muuten ei löydä sitä varsinaista syytä koskaan ja aina vaan vaihtaa levyjä sun muuta!
Ja jollei se leimalla mitään sano ja jarrut pitää niin pikku tärinästä en ole koskaan hermoillu,mut jos ratti vatkaa ees taas niin sillon on kyllä jotain outoa?