Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Eli otsikon mukaisen vehkeen kanssa pieni ongelma. Täytyis saada tietoon minkälaista öljyä tonne laatikkoon voi laittaa. Kyseessä ilmeisesti aika harvinainen yhdistelmä kun ei tunnu mistään löytyvän tietoa, laatikko kuitenkin ilmeisesti sama C3 mitä taunuksissa, capreissa ja muissa euroopan fordeissa on käytetty?
Motonetistä on käyty kyselemässä ja ei sielläkään kaveri löytänyt tämän vuoden Escoa automaatilla mistään kirjoista, katsoi kuitenkin mitä öljyä on käytetty juurikin taunuksissa ja vastaavissa ja löi käteen mobil1:sen mobilube 1 shc 75w-90 öljyä. Luin kuitenkin myöhemmin että kyseinen öljy on manuaalilaatikolle tarkoitettu. Myyjä sanoi myös jotain että automaattiin ja manuaaliin sopis sama öljy. Voiko tämä olla edes mahdollista?
Täällä on varmaan jollakin tietoa niin voi samalla kertoa paljonko öljyä pitää laittaa?
Kiitos jo etukäteen jos joku viitsii vastailla, aika alottelijoina ollaan liikenteessä
C3 tunnistaa, että öljypohja on lähes neliön muotoinen pieni pullistuma toisessa kyljessä, toinen sen kansi on 13kpl pulteilla kiinni. Kytkinkotelon saa irti ja täysin alumiinista tehty.
Valitettavasti öljystä en osaa sanoa. Sen muistan kun fordilla olin, että Motorcraftin Mercon V oli joku öljy automaatti askeihin.
Kuva vielä:
Sierra 2.0i S '86, Sierra 1.6 Sx '87
Fiesta Mk3 '89
Subaru Impreza stw 2,0 -98
Dodge Dart 273 -66
Ford Taunus -78
Ford Cortina 4d 1,6 -70
Ford Escort -74
Ford Cortina 3d Estate 1,6 -69
Ford Anglia -65 x2
Duster -73 360
Ford Taunus 17m p5 3d Turnier -68 2,3
C3:lla tuo on, ja nimenomaan F-tyypin öljyä, samaa kuin vanhoihin amerikanvoortien automaattilaatikoihinkin. Motonetistä sitäkin kyllä saa. Ompas ollut todella puutteellisilla tiedoilla varustettu myyjä.
1965 Volvo Duett
1966 Morris Mini 850
1984 MZ 250 ETZ
2006 Audi A4 Quattro
2007 Honda Accord 2,0iA sports tourer
Kiitos vielä vastanneille . Jos on sama öljy kun vanhoihin jenkkifoordeihin, niin ilmeisesti myös mustangissa samaa öljyä? Isällä kun on tommonen -64 mustang ja sillä oli yks purnukka laatikkoöljyä jäljellä eli parempi kaataa varmaan sitä sisään kun tota öljyä mitä nyt tuli jo ostettua?
Toki täytyy vielä tiiviste ja suodatin hommata.
Motonetissä oli tasan yhtä merkkiä F-tyypin atf:ää tarjolla quartin pulloissa, eli vähän vajaa litra.
Oli joku amerikkalainen valmistaja, en nyt just muista merkkiä. Juu, älä tosiaan kaada sitä öljyä mitä jo ostit, se ei ole automaattilaatikkoon tarkoitettua.
1965 Volvo Duett
1966 Morris Mini 850
1984 MZ 250 ETZ
2006 Audi A4 Quattro
2007 Honda Accord 2,0iA sports tourer
Jep, eiköhän näillä tiedoilla päästä jo pidemmälle, oli isäkin kuulemma tota öljyä ostanut motonetistä mutta samapa tuo. Ihmetyttää vaan miten myyjä pääty antamaan tommosta väärää tavaraa, hyvä ettei tullu pistettyä sitä sisään...
Mutta kiitos vielä sulle sierra2.3-16v että viittit noviisia neuvoa
eipä mitään, vaikka olihan sen mua ennen jo duster73:kin kertonut
Mutta jostainhan se on aloitettava ja parempi on kysyä kuin tehdä virheitä tietämättömyyttään.
Saattaa noi valikoimatkin olla erilaiset motoneteissä, mutta tampereelta ei viimekesänä löytynyt kuin yhden merkkistä F-tyypin öljyä.
1965 Volvo Duett
1966 Morris Mini 850
1984 MZ 250 ETZ
2006 Audi A4 Quattro
2007 Honda Accord 2,0iA sports tourer
Niinpä niin No, Lahden classic motorshowhun oli tarkoitus saada tää projekti rekisteröityä ja ajoon, että siellä jos näkyy vähän rähjänen automaatti esco niin on varmaan osunu öljyt kohdilleen . Minä en sitä tosin sinne aja kun korttia saa vielä puolitoista vuotta odotella .
No, paljon on vielä tehtävää, hitsaamista ja jarrujen kasausta että wish me( tai us, muutaman kaverin kanssa tätä tehdään) luck.
Toivottavasti saat laitteen ajoon, ei noita oo koskaan liikaa. onko 2-vai 4-ovinen? Kaverilla on tollanen samanlaienn jemmassa, 79 automaatti, metallisininen.
Ei muuta kun räikät kasausasentoon
1965 Volvo Duett
1966 Morris Mini 850
1984 MZ 250 ETZ
2006 Audi A4 Quattro
2007 Honda Accord 2,0iA sports tourer
joo,tuo type f taitaa olla muutenkin vähän harvinaisempaa öljyä,näin olen kuullut.tai tiiä onko harvinaisempaa,mutta ei taida kaikilla valmistajilla olla.
veikeä peli tuollanen automaatti-escort,ei saata olla mikään raketti mutta ei tuollaista kannata rueta muuttamaan mikskään.
Subaru Impreza stw 2,0 -98
Dodge Dart 273 -66
Ford Taunus -78
Ford Cortina 4d 1,6 -70
Ford Escort -74
Ford Cortina 3d Estate 1,6 -69
Ford Anglia -65 x2
Duster -73 360
Ford Taunus 17m p5 3d Turnier -68 2,3
Juu eli 4- ovinenhan se on, taitaa olla harvemmassa kun 2- oviset. Ja ei oo kyllä mikään raketti, kaverin isä sitä oli mittaillu ja oliko siinä 30- 40 s. menny sataseen . Tosiaan ei sitä tarkotus ole muuttamaan ruveta, on vielä suht siistissä alkuperäiskunnossa. Seissyt 10 vuotta ladossa, mutta kuitenkin kuivalla paikalla ja jos en ihan väärin muista niin kaverin isä on vasta toinen omistaja .
Just tulin tallilta rälläköimästä eli kyllä yritystäkin löytyy, ja eiköhän se öljykin saada hankittua nyt kun varmuus saatiin, suodatin onkin jo tilauksessa ja 13- pulttiseen taisi löytyä tiivistekin hyllystä.
voishan tuohon tietysti 1,6-litrasen laittaa kevyesti viritettynä.menis suoraan paikoilleen eikä sitä monikaan osais sanoa et mikä pata siellä on.ja shift kittiä laatikkoon ja sit lähtikin taas mopo käsistä mutta vakavasti ottaen,kylhän tuo 1,6-litranen menis tuohon helposti,ei tarvis muuttaa juuri mitään ja vääntöä on kuitenkin enemmän kun tuossa pienessä moottorissa..mahtaisko kuvatuksia olla jossakin?
Subaru Impreza stw 2,0 -98
Dodge Dart 273 -66
Ford Taunus -78
Ford Cortina 4d 1,6 -70
Ford Escort -74
Ford Cortina 3d Estate 1,6 -69
Ford Anglia -65 x2
Duster -73 360
Ford Taunus 17m p5 3d Turnier -68 2,3
Älä jumaliste yllytä . Nojuu, mutta kyllä tää nyt pistetään ensin ihan näillä osilla kuntoon, vaikka mietittiin vähän että kumpi olis nopeempi jos vastaan laitettais mopoauto "stänssikin" on sen näkönen että tehoa olis enemmänkin kun alla on 15" pellit aika matalaprofiilisilla renkailla
Kuvia ei tähän hätään ole mutta täytyy katella jos innostuttais laittamaan.
kannattaa tosiaan ensin laittaa ihan noilla palikoilla nippuun ja ajoon,voihan moottoriakin rakennella valmiiksi siinä sivussa.ja kyllä tuosta laatikostakin tosiaan saa vaihtoja muutettua räväkämmiksi.eri asiahan on taas sitten,että onko järkeä.toisaalta eikai tämmösiä vanhoja kotteroja kukaan laittas,jos näitä järjellä ajattelis.mutta tsemppiä projektiin.ja minulta saa kysellä,on escorteista aika paljon kokemusta,tosin vanhakoppaisista,mutta tekniikka hyvin pitkälti samaa.
Subaru Impreza stw 2,0 -98
Dodge Dart 273 -66
Ford Taunus -78
Ford Cortina 4d 1,6 -70
Ford Escort -74
Ford Cortina 3d Estate 1,6 -69
Ford Anglia -65 x2
Duster -73 360
Ford Taunus 17m p5 3d Turnier -68 2,3
Juu, hyvä tietää. Onhan tossa tosiaan tekemistä ja yllättäen mitä tarkemmin tutkii niin tekeminen tuntuu vaan lisääntyvän . Toivotaan että saadaan valmiiksi, nyt onneksi saatiin lämpimään talliin niin on helppo tehdä.
Noi Fordin rwd automaattien öljy vaatimukset menee kitkalevyjen tyypin mukaan. Oli sitten usa tai patonkimaan rasia. Jos aski on vielä alkuperäisillä semimetalli levyillä, pitää käyttää F-Type rasvaa.
Jos on pahvilevyillä remontoitu voi käyttää normi dexronia.
F-tyypin öljy pahvilevyillä ei vaikuta oikeastaan mitään, dexronilla semimetalli levyt alkaa luistaa.
Jos remonttia tekee, ei eri tyyppisiä kitkoja kannata sotkea samaan askiin.
Varaosana semi levyjä ei ole tiettävästi koskaan saanut C3:een eikä usalaisiinkaan kohta pariinkymmeneen vuoteen.
Oho, joku on vielä vastaillut
Tosiaan öljyt on jo laatikossa ja hitsausten merkeissä projekti etenee. Topicin tekemistä vois tosiaan kyllä miettiä, täytyy vaan latailla noita kuvia koneelle mitä on tullut otettua.