
Katsoin jo tuolta alempaa hetki sitten, Mondoen satulan kunnostus ohjeet yhdestä ketjusta, liekö Sierran tiiviste asennettava samoin?
Ihan perus kilikalimaali ruosteenestopohjilla on kestänyt hyvin takajarruissa. Etusissa on sinkit ja pohjamaali, pinnassa kelvotonta kilikalijarrumaalia Motonetistä - älä ainakaan sitä hanki.duckworth kirjoitti:Mitä maalia suosittelette satuloihin? Alunperin meinasin vetää sinkin pohjalle, päälle sinisen, ja vasaralakan pintaan, mutta onko parempia keinoja? Meneekö työkalumaali kerta vedolla ilman lakkaa ja pohjia, vai onko edes hyvä tähän käyttötarkoitukseen??
Mutta minkä lakan laitoit pintaan..?JyriN kirjoitti: Ihan perus kilikalimaali ruosteenestopohjilla on kestänyt hyvin takajarruissa. Etusissa on sinkit ja pohjamaali, pinnassa kelvotonta kilikalijarrumaalia Motonetistä - älä ainakaan sitä hanki.
Hyvä puhdistus on tärkeää ja asentaessa kannattaa olla varovainen, ettei maalit kovasti lohkeile. 8)
Miten pahassa kunnossa ne on? Omia 30v. vanhoja ruosteisia romuja olen puhdistanut liasta, vanhasta maalista ja ruosteesta menestyksellä hiekkapuhaltamalla. Muista vaan irroittaa kannake ja satula toisistaan ja suojaa pedantisti kaikki tiivisteet, liitokset ja liukupinnat. Esim. sähköteippi kestää hyvin kotikäyttöön tarkoitetut hiekkapuhalllusvehkeet. Pidä mäntä paikallaan, niin likaa jne. ei mene liukupinnoille.heksu kirjoitti:Milläs ne puretut jarrusatulat olis paras putsata ennen maalausta, sylinterit on vielä paikoillaan. Jostain luin sitruunahappo käsittelystä?