Palotilan tilavuus

Moottori, voimansiirto, viritys jne.
Reko Kananoja
Viestit: 4
Liittynyt: 27 Joulu 2010 22:15

Palotilan tilavuus

Viesti Kirjoittaja Reko Kananoja »

Onko kukaa saanu tarkasti mitattua 2,0 ruisku ohc:n kannen palotilojen tilavuutta. itte räppäsin jolloonki veten kans ja sain 45ml tulokseksi.
emax
Moderaattori
Viestit: 2778
Liittynyt: 28 Huhti 2008 21:32
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: Palotilan tilavuus

Viesti Kirjoittaja emax »

Minä oon saanu 52ml.
Ootko mitannu kuinka paksu kannentiiviste on?
Henry Ford's Quadricycle projekti Youtube@torala
Reko Kananoja
Viestit: 4
Liittynyt: 27 Joulu 2010 22:15

Re: Palotilan tilavuus

Viesti Kirjoittaja Reko Kananoja »

1.4 mm oli vanha tiiviste
emax
Moderaattori
Viestit: 2778
Liittynyt: 28 Huhti 2008 21:32
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: Palotilan tilavuus

Viesti Kirjoittaja emax »

No se tekis rutuksi noin 10. Riippuen tietysti siitä kuinka ylös mäntä tulee..
Tuo kansi mistä itse mittasin oli taunuksen 2.0
Sillälailla saa hyvin mitattua kun laittaa jotain tahmaista (esim. vaseliinia) palotilan reunoille, siihen päälle palotilan leveyteen nähden suht iso läpinäkyvä pleksin jossa on reikä, ja sitten laittaa siitä reiästä sinne hyvästä mittalasista tai lääke ruiskulla jotain vähä kankeampaa kuin vesi. Itse käytän raakaa punaista pakkasnestettä.
Kun alkaa tulla täyteen niin sitä pleksiä tarkasti liikuttelemalla saa "kalasteltua" ilmakuplat pois. Ja lopuksi sitten katsoa mittalasista paljonko meni.

Jos mietit että onko sitä kantta laskettu niin tiivistepinnan päissä on molemmilla puolilla sellanen olake. Toinen on parisen milliä ja toinen noin 4 milliä. Kannen paksuudeksi muistelisin karvan vajaa 95mm, joku 94,8 tjsp..
Palotilan koon perusteella veikkaisin että siitä on milli otettu pois, tai sitten ruiskun palotila on vaan pienempi :?
Henry Ford's Quadricycle projekti Youtube@torala
Aksu
Viestit: 1004
Liittynyt: 10 Helmi 2005 00:20

Re: Palotilan tilavuus

Viesti Kirjoittaja Aksu »

"Vakio" is:n kannesta mitattu 50 (kerran taso oikaistu 0,15)
gti golo palloilija
Reko Kananoja
Viestit: 4
Liittynyt: 27 Joulu 2010 22:15

Re: Palotilan tilavuus

Viesti Kirjoittaja Reko Kananoja »

kannen vahvuus oli 94.8mm ja ne olakkeet 1.6mm ja 3.65mm suurinpiirtein tarkasti. elikkäs taitaa olla koskematon mittailin silloin itte veten kans omani eikä tainnu olla tarpeheksi tarkkaa puuhaa vain.
emax
Moderaattori
Viestit: 2778
Liittynyt: 28 Huhti 2008 21:32
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: Palotilan tilavuus

Viesti Kirjoittaja emax »

Joo. Niistä olakkeista pystyy sormella ja silmälläkin katsomaan onko laskettu ja kuinka paljon suurinpiirtein kun saa tunnon että miltä ne tuntuu/näyttää :) Ne on aika samanlaiset oli sitte 1.3 1.6 tai 2.0
Henry Ford's Quadricycle projekti Youtube@torala
U.G.I
Viestit: 100
Liittynyt: 25 Huhti 2011 12:39

Re: Palotilan tilavuus

Viesti Kirjoittaja U.G.I »

Ihan sivusta heitettyä ja eri asiasta mutta silti samasata asiasta yks kommentti :D Elettiin jotaki 90 luvun alkua ja "tunturiralli" paino päälle ja muuan kaverit päätti osallistua kisaan löydettyään 2000 välikoppa eskortin ilman konetta. Tallilla lojui yks taunuksen 2000 kone ja siitä päätettiin tehä pannu koti konstein kyseiseen koppaan. Kone hajalleen ja lohko poraukseen. Ostettiin siihen ihan vakio männät koneistamosta. Veivit hiottiin keviämmäksi ite laikalla ja välillä käytiin puntaroimassa lähikaupan vihannestiskin vaakalla kaikki että suurinpiirtein kaikki saman painoisia. Vauhtipyörä vietiin sorvaamoon ja sanottiin että kevennä tuo ja tee samalla asetelman pintaan sellanen ja sellanen olake. "en muista enää paljonko" sillä saatiin aikaan se että kytkimessä "vakio"oli parempi pito. Kansi koneistamolle ja 1.2 siiivu pois,"tais olla 1600" vakio kansi. Ite hiotiin ventiilit tai oikeastaan amitsussa sorvi puolella yks jäbä ohensi lautasia nistä. moposportista 38 lortot ja olikohan 36 tai 32 sisä kurkuila ja nokka sarja siihen lisäksi ja jostaki 4-1 pakosarja. Kone kasaan ja jääliin "oulussa" tehomittaukseen ja 8500 kierrosta koneessa takapyörä teho 126hp. Kyseinen kauppa sano että pakoputkia muuttamalla "yks äänenvaimennin" pakosarjan jälkeen pois ja 2tuuman puti 2.5 tuuman putkeksi sarjalta lähtien,ja palotiloja muotoilemalla saatte tehoja vielä vähän paremmaks. Toki vaihteli suuttimia sielä jonku kerran että alko pelaamaan paremmin mitä ko lortoissa oli alun perin. No kansi tai palotilat jäi muotoilematta ja kone jäi niinä hyvine paikoileen ja testiä heittään jääradalle. Puolentunnin rääkkäämisen jälkeen rauta kurkisti lohkon kyliestä. Se siitä tunturirallista ja hyvästä sisään ajosta :D Pelas kyllä tosi ilosesti sen puol tuntia ja tuntu jerkkua olevan :D
Vastaa Viestiin