Ford Focus 1.6 tdci ruiskutussuuttimen tiivisteet

Moottori, voimansiirto, viritys jne.
FocusTimo

Ford Focus 1.6 tdci ruiskutussuuttimen tiivisteet

Viesti Kirjoittaja FocusTimo »

Moi,
Minulla on Focus 1.6 tdci wagon -07 tuontiauto saksasta 80 Kw diesel-koneella.
Ostettessa siinä mittarissa 128 tkm ja 155 tkm kohdalla alkoi tyhjäkäynnillä haista vähän pakokaasun tyyppistä hajua sisällä ja vähän ajan kuluessa alkoi kone "röpeltää" 1200-1500 rpm välissä ja konehuoneesta kuului ylimääräistä kolinaa ja suhinaa.
Kun otin muovikopan pois, huomasin 3. sylinterin ruiskutusputken olevan kostea ja samoin kansikoppa siitä ympäriltä kostea.
Koska autoa tarvitaan työajossa, soitto valtuutettuun Automaa Oy:n jotta auton saisi nopeasti, halvalla ja varmasti kuntoon. Diagnoosi siellä että ruiskutussuuttimien tiiviste vuotaa.
Työtä tehdessä huomasivat toisenkin tiivisteen vuotavan ja kahta muuta kiristettiin.
Onko kellään tietoa kuinka suuri operaatio noiden tiivisteiden vaihtaminen on, kun Automaa veloitti työstä 470 € eli 5 tuntia! itse tiivisteet maksoin vain vajaa 10€ / kpl.
Työ vaatii kuulemma erityistä tarkkuutta ja huolellisuutta ja mm. pakokaasuhöyryt täytyy poistaa
tarkasti sylinterikannesta jotta tiivistäminen onnistuu kunnolla.
Onko kellään omakohtaisia kokemuksia vaihtotyön vaikeudesta ja paljonko kuluu aikaa?

Uutena Focus kuskina, mitä muita ongelmia focukseen on odotettavissa, erityisesti onko moottorissa mitään muita "lastentauteja"?
Jap3

Re: Ford Focus 1.6 tdci ruiskutussuuttimen tiivisteet

Viesti Kirjoittaja Jap3 »

Kyllä se vaan on aika iso homma vaihtaa ne pelkät tiivisteet. Mulle sanottiin Fordilla kaikkien 4 tiivisteen vaihtohinnaks 1000e..
Focus titanium wagon 1.5 TDCi -16
ex. Focus Titanium 1.8TDCi -08 + 7 muuta Fordia
Niewitch

Re: Ford Focus 1.6 tdci ruiskutussuuttimen tiivisteet

Viesti Kirjoittaja Niewitch »

No kyselit muita tyypillisiä vikoja.

No itellä on pari kertaa kovilla pakkasilla jäätänyt alipaineletku ja turbo ei lähde tällöin päälle. Onneksi on vain väliaikainen ongelma.
Vastaa Viestiin