Ford Focus 1.8 TDDi 2002. jarrut katos
Ford Focus 1.8 TDDi 2002. jarrut katos
Eli tommonen auto kyseessä. Jarrut oli kuulemma hävinnyt kertalaakista normaali ajossa. abs valo syttyi ja olikohan jarruvalokin. Nesteet katosi. Lisäsin nesteet ja valot sammui. Mutta vika ei korjaantunut. Mistään ei vuoda, nesteet on pysyneet sisällä. Mutta mihin ne hävis ja miksi jarrut ei toimi??? Eli siis poljinta pohjaan polkiessa, poljin on pehmeä ja uppoaa kevyeesti pohjaan. Palautuu normaalisti ylös. Kävin koe vedolla syrjä tiellä. Jarrutin minka jaksoin mut ei pysähdy. Noin 5 sekunnin kuluttua alkaa ABS rohisee!!! Missä on vikaa.. pliis auttakaa. auto seissyt jo 7 viikkoa eikä löydy vikaa. EDES WETTERI EI TIEDÄ MISSÄ VIKA ON.
-
- Viestit: 609
- Liittynyt: 29 Loka 2011 12:33
Re: Ford Focus 1.8 TDDi 2002. jarrut katos
Ensinnäki, jos kaikki jarrunesteet häviää niin jossain on vuoto ja ISO! Toiseksi, jos nesteet on hävinnyt niin niitä ei vain lisätä sinne ja lähdetä ajamaan!
Jarrujärjestelmä on suljettu piiri jossa ei saa olla nuppineulan pään koikoistakaan ilmakuplaa saatikka kokonaan tyhjä! Se että laitat säiliöön nestettä ei tarkoita sitä että sitä nestettä on satulassa asti ellei järjestelmää ilmaa!
Tarkka selvitys mistä vuotaa! Veikkan ruostunutta putkea joka hajonnut paineen alla. Tarvittavat korjaukset ja järjestelmän täyttö ja kunnon ilmaus, perus kauraa korjaamoille!
Jarrujärjestelmä on suljettu piiri jossa ei saa olla nuppineulan pään koikoistakaan ilmakuplaa saatikka kokonaan tyhjä! Se että laitat säiliöön nestettä ei tarkoita sitä että sitä nestettä on satulassa asti ellei järjestelmää ilmaa!
Tarkka selvitys mistä vuotaa! Veikkan ruostunutta putkea joka hajonnut paineen alla. Tarvittavat korjaukset ja järjestelmän täyttö ja kunnon ilmaus, perus kauraa korjaamoille!
Re: Ford Focus 1.8 TDDi 2002. jarrut katos
Mut ei ole putki eikä letku halki! Kaikki on ilmattu ja laitettu mut silti. Ei vaan toimi.
Re: Ford Focus 1.8 TDDi 2002. jarrut katos
Kytkinhän käyttää samaa nestesäiliötä, entä jos vuoto onkin kytkimen nestepiirissä?
Ja jos jarrupääsylinterin tiivisteet ovat saaneet kipeää niin siellä on nyt ns. sisäinen vuoto?
Tämä nyt meni ihan jossitteluksi...
Ja jos jarrupääsylinterin tiivisteet ovat saaneet kipeää niin siellä on nyt ns. sisäinen vuoto?
Tämä nyt meni ihan jossitteluksi...
Mondeo 2.0 TDCI Turnier 2009
Mondeo 2.0 TDCI HB 2003 -ex
Focus 1.6 Zetec-SE Wagon 1999 -ex
Sierra 2.0 OHC Sedan 1989 -ex
Mondeo 2.0 TDCI HB 2003 -ex
Focus 1.6 Zetec-SE Wagon 1999 -ex
Sierra 2.0 OHC Sedan 1989 -ex
Re: Ford Focus 1.8 TDDi 2002. jarrut katos
Jos. Ok. Kytkin on uusittu noin 1000km sitten. siinä meni se helkkarin muovitappikin uusiksi. Voi toiki olla.
Re: Ford Focus 1.8 TDDi 2002. jarrut katos
jos jarrujen pääsylinteri vuotaa tehostimensisään
Käyttöauto Ford mondeo stw mk3 2.2 ST TDCi 2005
Kesäauto Ford focus mk1 RS 2004 #798
Ja pari muuta fordia
Ex autoja
Ford focus mk1 STW 1.8tdi
Ford escort mk5 1.6
Ford escort mk6 avo
Ford mondeo mk4.5
Kesäauto Ford focus mk1 RS 2004 #798
Ja pari muuta fordia
Ex autoja
Ford focus mk1 STW 1.8tdi
Ford escort mk5 1.6
Ford escort mk6 avo
Ford mondeo mk4.5
Re: Ford Focus 1.8 TDDi 2002. jarrut katos
pitää vissiin viiä wetterille. kun ei ollut motonetissä tota jarrupääsylkkyä mut pumppu löytyi. mitähän moinen remppa maksaa Wetterillä?
Re: Ford Focus 1.8 TDDi 2002. jarrut katos
Eikä motonetissä ole pumppua. Maahantuojaltakaan ei näköjään ole. Soitin suoraan sinne kun on muitakin tuotteita ostellut. Kai se häätyy Wetterille viiä.
Re: Ford Focus 1.8 TDDi 2002. jarrut katos
Samoin kävi täällä, jarrut "katos" yön aikana...???
Ei nesteitä näkyvissä vuodon muodossa, mutta säiliö tyhjä.
Pitää lähteä purkamaan....
Selvisikö TAR-3 vika?? Missä?
Ei nesteitä näkyvissä vuodon muodossa, mutta säiliö tyhjä.
Pitää lähteä purkamaan....
Selvisikö TAR-3 vika?? Missä?
Re: Ford Focus 1.8 TDDi 2002. jarrut katos
joo. Sylkkyhän se sieltä korkkas. Wetterin vaihto makso 850€ sis. osa, nesteet ja työn + sitten päälle vaihettiin eteen uusi jarruletku 45€. Kyllä ne perkeleet osaa verottaa.. No nyt lähti kuiten kortti. Ois soppelisti aikaa laittaa autoa lisää.