Morjesta,
Seuraavanlainen probleema tuli tänään KA:han. Auto toimi kuten pitää, lämmityslaitteesta tuli lämmintä yms mutta pienen ajon jälkeen, noin 20min, yhtäkkiä ei lämmityslaitteesta tullut enää ollenkaan lämmintä. Hetken ajon jälkeen konehuoneesta tuli höyrypilvi ja paha palamisen haju.
Koneessa on aikaisemmin ollut ongelmia kannentiivisteen kanssa, edellinen omistaja kertoi sen vaihtaneensa koska paisuntasäiliöön oli kertynyt painetta. Nyt jäähdytysnesteet olivat karanneet "muille maille". Öljykorkkiin oli kertynyt reilusti kuohaa ja korkista tuntuu suhteellisen kova paine kun kone käynnissä.
Olisikohan tuosta nyt sitten tiiviste mennyt?
KA -97 1.3, kannentiiviste mennyt?
Re: KA -97 1.3, kannentiiviste mennyt?
Siihen kaikki kirjoittamasi viittaa.
Mondeo 2.0 TDCI Turnier 2009
Mondeo 2.0 TDCI HB 2003 -ex
Focus 1.6 Zetec-SE Wagon 1999 -ex
Sierra 2.0 OHC Sedan 1989 -ex
Mondeo 2.0 TDCI HB 2003 -ex
Focus 1.6 Zetec-SE Wagon 1999 -ex
Sierra 2.0 OHC Sedan 1989 -ex
Re: KA -97 1.3, kannentiiviste mennyt?
Tänään uudelleen tarkistus, nätin "kirjavaa" tuo jäähdytysneste eli mehut selvästi sekaisin. Jes. Onkos muilla kokemusta moisen koneen purusta? Kannentiivisteen olen viimeksi vaihtanut vuonna nakki OHC-Sierraan. Ei kait tuossakaan sen ihmeellistä ole? Mitenkäs, onko noista koneista kuinka usein mennyt kansi kieroksi?
Re: KA -97 1.3, kannentiiviste mennyt?
Eikös se kannata viedä kansihuoltoon tarkistettavaksi?zormelin kirjoitti:Mitenkäs, onko noista koneista kuinka usein mennyt kansi kieroksi?
Re: KA -97 1.3, kannentiiviste mennyt?
Nyt vihdoin kannentiiviste vaihdettu, oli aikas ahtaat paikat paikoitellen. Vaihto sinällään onnistui, ei tee enää painetta paisuntasäiliöön yms yms. Mutta mutta....
Lämmityslaitteesta puhaltaa tyhjäkäynnillä vain haaleaa. Kun lähtee ajamaan niin puhaltaa huomattavasti lämpöisempää. Taasen kun pysähtyy niin hetken kulutta alkaa puhaltamaan
haaleaa ilmaa. Olisiko tuossa sitten vesipumppu vaihtokunnossa?
Kone ei kuitenkaan käy tolkuttoman kuumana eli ei ole keittänyt uudestaan. Järjestelmä tuli kunnolla huuhdeltua / pestyä ennen uusia jäähdytysnesteitä. Oli todella kuraa, sellaista "löysän ruskean paskan" näköistä skököä nesteen seassa. Olisiko tuonne sitten voinut jäädä ilmaa? Tosin aika erikoiselta vaikuttaisi, että ilma aiheuttaisi lämmityslaitteessa selkeät vaihtelut. Jotenkin silti vaikuttaa että neste ei kunnolla kierrä koneessa.
Netistä yms kaivelin, mutten löytänyt tietoa mahdollisesta kannen jälkikiristyksestä. Onko tuo tässä koneessa tarpeellista?
Lämmityslaitteesta puhaltaa tyhjäkäynnillä vain haaleaa. Kun lähtee ajamaan niin puhaltaa huomattavasti lämpöisempää. Taasen kun pysähtyy niin hetken kulutta alkaa puhaltamaan
haaleaa ilmaa. Olisiko tuossa sitten vesipumppu vaihtokunnossa?
Kone ei kuitenkaan käy tolkuttoman kuumana eli ei ole keittänyt uudestaan. Järjestelmä tuli kunnolla huuhdeltua / pestyä ennen uusia jäähdytysnesteitä. Oli todella kuraa, sellaista "löysän ruskean paskan" näköistä skököä nesteen seassa. Olisiko tuonne sitten voinut jäädä ilmaa? Tosin aika erikoiselta vaikuttaisi, että ilma aiheuttaisi lämmityslaitteessa selkeät vaihtelut. Jotenkin silti vaikuttaa että neste ei kunnolla kierrä koneessa.
Netistä yms kaivelin, mutten löytänyt tietoa mahdollisesta kannen jälkikiristyksestä. Onko tuo tässä koneessa tarpeellista?