

Kyse siis lohkosta joka ei ole nyt autossa paikallaan.
PS. Kyselen tässä lisääkin, mutta tuo ensinnä

Otsikkoa editoitu.
Tosiaan en tiedä sitten koneen oikeista kilometreistä, mutta voihan se olla remontoitukin joskus.. Ei vaan käy ilmi auton suht. kattavasta huoltohistoriasta...Gona kirjoitti:Hoonaus varmaan joku 20e per sylinteri. Kumminkin hyvin on säilynyt, jos koskaan koneelle mitään tehty. Oliko männän helmat minkä näköiset? Paljonko koneella on ajettu?
sylinterit ja laakerikaulat pitää mitata.. sitten tietää pitääkö niille tehdä mitään.duckworth kirjoitti:Toi oli vähän jo tiedossa, mutta entä laakeripinnat? Sillä kyselen kun täkäläiset koneistamot ei arvele tehdä turhaakin työtä, kun maksumies löytyy..
Tosiaan kampiakselissa merkintä 1987, eli on tähän alakerta vaihdettu, vaikkei huoltokirjassa moista mainitakaan...Gona kirjoitti:Hoonaus varmaan joku 20e per sylinteri. Kumminkin hyvin on säilynyt, jos koskaan koneelle mitään tehty. Oliko männän helmat minkä näköiset? Paljonko koneella on ajettu?
0,10mm on ihan hyvä noin yleisesti. Jos kammen päittäisissä näy mitään kulumaa/leikkaumia niin itse luottaisin että alueella ollaan. Ja uudet päittäisliuskat niin saa taas sen puolesta painella huoletta kytkintäduckworth kirjoitti:Juu, mutta mitenkäs tämä päittäisvälys kampiakselissa?
Niin, oma mittatarkkuus on tönäri, vaan eikö ne siellä sorvaamossa tiedä ennenstään ohc:n alakerran mittoja? Ammattilaisia kuitenkin..
??? up...duckworth kirjoitti:Tuossa KUVA kannesta. Reunat aaltoilee, tämä on siis tanesta??
Ok, tämä pistää aikalailla suunnitelmat uusiksi 8)emax kirjoitti: Tuon ja venttiilien koon perusteella sanoisin että se on tanen 1,6 kansi.
-73 ei ainakaan ole ruisku kansi. Vanhin on -85 ja tuorein valumuotti taitaa olla -88?
Joo lähinnä suuntaa antavia tietoja kyselen, vaan sä tuskin tiiät mitä sellainen sanayhdistelmä kuin suuntaa antava edes tarkoittaa..?U.G.I kirjoitti: Ja sehän tosiaan kannattee arvuutella täällä palstalla onko hiottavassa kunnossa laakeri kaulat vai ei vai vaatiko pytyt hoonauksen vai porauksen.
No siinä meillä ensimmäinen potilas!U.G.I kirjoitti:Kohta ne varmaan mittaa verenpainettaki jollaki palstalla.
Pitää vielä varmistaa toi asia, laakerit on vielä tallessa, joten käyn tässä vilkasemassa mitä niihin olikaan stanssattuemax kirjoitti:Jos se oikeasti on jo 0.50 alikoossa niin kannattais ehkä ettiä toista akselia jos hyvän haluaa. 0.75 alikoko on jo aika paljon. Ja saakohan 075 laakereita vielä?
Joskus muinoin sai yli millisiäkin laakereita, mutta en tiedä kuinka nykyään. Siinä liuskassa vain kasvaa se pehmeän laakerimetallin paksuus mitä suurempi alikoko -> heikentää.duckworth kirjoitti: Pitää vielä varmistaa toi asia, laakerit on vielä tallessa, joten käyn tässä vilkasemassa mitä niihin olikaan stanssattu
Joo sä varsinais-Suomen maakrapu (tai missä nyt norkoiletkaan) voisit ottaa ihan iisisti.. Ei sitä tarvii aina suuttua jos OT:hen vastataan OT:lla, ja eikö tää herneily vois jo muutenkin olla ohi?U.G.I kirjoitti: Niin joo siehän tosiaan sieltä savosta entisiä karialan evakkoja ni eihän sulla vielä käsitystä suomi finlad sanasta moottorikoneistamo
No niin oli tullut se mittavirhe, laakerit "STD". Ja kannessa numero 6. Pitää aloittaa homma osien hankinalla. Voin jo sanoa että lohko porataan, ja 92 koolle... 8)emax kirjoitti: Joskus muinoin sai yli millisiäkin laakereita, mutta en tiedä kuinka nykyään. Siinä liuskassa vain kasvaa se pehmeän laakerimetallin paksuus mitä suurempi alikoko -> heikentää.
Normaali käytössä ei ole merkitystä, mutta jos rakennat sitä moottoria "jatkoa ajatellen" niin std olis aina paras..