Ford Galaxyn hankkiminen

Moottori, voimansiirto, viritys jne.
Topelius
Viestit: 7
Liittynyt: 18 Tammi 2012 18:06

Ford Galaxyn hankkiminen

Viesti Kirjoittaja Topelius »

Hei

Haluaisin kysellä, että mitä tulee ottamaan huomioon kun olen etsimässä ko. autoa. Olen katsellut vm 2007 ja sitä uudempia diesel malleja.

Autoissa on ilmeisesti 1.8 ja 2,0 moottoreita? Mitä eroa noilla moottoreilla on? Tuo 1,8 on suomessa ilmeisesti aika harvinainen? Saako siihen tarvittaessa varaosia? Olen käynyt koeajamassa juuri tuollaista 1.8 versiota ja se oli kyllä hieman laiskahko. Millainen huoltoväli autossa on? Milloin jakopää pitää vaihtaa?

Kiitoksia vastauksista hyvälle foorumille :)
Avatar
jjjj
Viestit: 227
Liittynyt: 14 Marras 2010 03:08
Paikkakunta: vaihtelee päivittäin

Re: Ford Galaxyn hankkiminen

Viesti Kirjoittaja jjjj »

1,8 malli aika harvinainen Suomessa. Suurin osa taitaa olla 2-litraisia. Autohan on tekniikaltaan sama kuin mondeo/s-max joten sillä puolella ei pitäisi olla suurempia ongelmia. 1,8 on 125 hp ja 2-litraisessa 140 hp. Väännöissä ei eroa, samat 320 nm kummassakin. 1,8-versiota on vuosien saatossa kovasti ohjelmistoltaan päivitelty. Lähinnä syynä ollut alakierrosten huono vääntö ja tästä johtuen sammahtaa todella helposti. Varaosien kanssa ei mitään ongelmia.
Ota kuitenkin suosiolla se kaksilitrainen. Semmoisella olen itse ajellut -09 saakka. Ensimmäisellä ajoin kaksi vuotta ja 380 tkm ja hyvin pelasi. Nyt on toinen menossa ja 180 tkm ajettu. Yksi suutin on jouduttu vaihtamaan.
Huoltoväli on 20 tkm ja jakopään hihna vaihdetaan 2-litraisessa 200 tkm välein. Kyseinen huolto hihnan vaihtoineen maksoi muistaakseni luokkaa 650 € joten ylläpitokustannukset ovat hyvin maltilliset.
Tuli tuosta koeajamastasi autosta mieleen että se on varmaan tuotu Suomeen muun kuin Fordin maahantuomana ?
Bmw m135 -16, Astra 1,6 cdti -17, S-max 2,0 tdci ps -16, Mv Agusta Brutale
Topelius
Viestit: 7
Liittynyt: 18 Tammi 2012 18:06

Re: Ford Galaxyn hankkiminen

Viesti Kirjoittaja Topelius »

Joo auto taitaa olla tuotu Saksasta. Autokin tuntuu melko halvalta, sen takia se vähän houkuttaakin :)

http://www.nettiauto.com/ford/galaxy/4206498
Avatar
jjjj
Viestit: 227
Liittynyt: 14 Marras 2010 03:08
Paikkakunta: vaihtelee päivittäin

Re: Ford Galaxyn hankkiminen

Viesti Kirjoittaja jjjj »

Topelius kirjoitti:Joo auto taitaa olla tuotu Saksasta. Autokin tuntuu melko halvalta, sen takia se vähän houkuttaakin :)

http://www.nettiauto.com/ford/galaxy/4206498
Juu, on varmasti tuotu. En ole ikuna kuullutkaan että galaxyyn olisi asennettu 101 hp moottori. trend-varusteinenkin ja ensimmäistä mk3-vuosimallia.
Onhan tässä suurin piirtein samaan hintaan 2,0 tdci trendejäkin useampikin.
http://www.nettiauto.com/ford/galaxy/4440208
http://www.nettiauto.com/ford/galaxy/4409464

Eräs huomioarvoinen seikka on se, että virallisen maahantuojan ohi tuoduissa autoissa ei yleensä ole polttoainekäyttöistä lisälämmitintä mikä on "suomi-galaxyjen" vakiovaruste. On meinaan aika kolea auto ilman sitä pakkasen laskettua -10 alapuolelle.

(Odottelet vielä vuoden niin saat minulta 2011 mallisen 2,0 tdci Powershift 163 hp titanium business varustelulla olevan Galaxyn halvemmalla kuin tuon mitä kävit koeajamassa :wink: )
http://kuva1.kuvablogi.com/iso/img2928021.jpg
Bmw m135 -16, Astra 1,6 cdti -17, S-max 2,0 tdci ps -16, Mv Agusta Brutale
Topelius
Viestit: 7
Liittynyt: 18 Tammi 2012 18:06

Re: Ford Galaxyn hankkiminen

Viesti Kirjoittaja Topelius »

Kiitos hyvistä vinkeistä. Mielummin kyllä Suomi auton ostaisin, niin olisi jo talvivarusteet valmiina.
Topelius
Viestit: 7
Liittynyt: 18 Tammi 2012 18:06

Re: Ford Galaxyn hankkiminen

Viesti Kirjoittaja Topelius »

Mistäs muuteen tietää että autossa on tuo lisälämmitin? Onko se eberi ja webasto? Toimiiko se automaattisesti vai jonkun napin takaa?

Mites muuten nuo kattokaiteet? Saako niitä kaikkiin malleihin?
Avatar
jjjj
Viestit: 227
Liittynyt: 14 Marras 2010 03:08
Paikkakunta: vaihtelee päivittäin

Re: Ford Galaxyn hankkiminen

Viesti Kirjoittaja jjjj »

Hyviä kysymyksiä..Eberi taitaapi olla... Viimeistään sen löytää ajotietokoneen valikoista mistä ajastuskin laitetaan. Itselläni ollut aina convers-mittaristo josta sen ainakin hyvin löytää. Kylmällä ilmalla käynistäessähän se pitäisi automaattisesti lähteä päälle lisälämmittimenä ja "pakokaasut" pitäisi tulla oikean etupyörän takapuolelta. Käsittääkseni kaikissa virallisesti maahantuoduissa autoissa tuo on vakiovaruste.
Kattokaiteista en osaa sanoa mitään (ei ole minulle käyttöä). Jotkut ne mullakin on katolla mutta niitäkin näyttää olevan useampaa sorttia.
Bmw m135 -16, Astra 1,6 cdti -17, S-max 2,0 tdci ps -16, Mv Agusta Brutale
Topelius
Viestit: 7
Liittynyt: 18 Tammi 2012 18:06

Re: Ford Galaxyn hankkiminen

Viesti Kirjoittaja Topelius »

Onko muuten noissa Galaxyn istuimissa isofix kiinnikkeitä?
smarjeta
Viestit: 19
Liittynyt: 28 Helmi 2011 14:17

Re: Ford Galaxyn hankkiminen

Viesti Kirjoittaja smarjeta »

vanha keskustelu mutta vastaan kuitenkin.

Lisälämppärin huomaa nopeiten kun vilkaisee että onko oikean etulokarin takana pientä pakoputkea.

Itse laitoin Galaxyyn Thulen setin. Taisi tulla kolmessa paketissa, eli kiinnitysosat (mallikohtainen), jalat ja kisko. Tavallista alumiinista ei saanut, joten laitoin wingbarin (aika tyyris).

Isofixit löytyy ainakin keskirivistä, takarivistä en nyt muista. Mutta pienimmät istuimet laittaa kyllä mieluiten keskiriviin.
Vastaa Viestiin