scorpion taka akselisto farkku sierraan
scorpion taka akselisto farkku sierraan
Eli tällästä kyselisin kun olisi perän vaihto edessä. Onko farkku scorpion akselistossa samat iskarin kiinnitykset vai pitääkö alkaa jotenkin muokkailemaan? Kiinnostaii vaan samalla saada tuo taka vakaaja riesaan
Ford Fiesta Xr2i vm.1990 ex-
Ford Sierra 2.0 vm.1985 ex-
Volvo 940 Turbo vm.1997 B230FT + M90 302hv/460nm
Ford Sierra 2.0 vm.1985 ex-
Volvo 940 Turbo vm.1997 B230FT + M90 302hv/460nm
Re: scorpion taka akselisto farkku sierraan
Farkun tukivarsi on erilainen kuin sedanin ja viistoperän. En tiedä, että onko farkkuscorpassa sama akselisto kuin farkkusierrassa.
Mutta ei hätää. Otat mallia siitä scorpan tukivarresta ja hitsaat tukivarteen kiinni kannakkeen kallistuksenvaimentajalle, näin mulla on edelleen tässä tuunatussa akselistossa. Tuo ei ole minun tekemä, mutta ei siitä ole katsastusinssi mitään koskaan sanonut, joten olen siinä uskossa, että on laillinen muutos.
Auton pohjassa pitäisi olla kiinnikkeen paikat valmiina vaimentajaa varten. Ainakin uudemmissa Sierroissa on paikat valmiina, tietty toi farkku voi taas olla eri juttu.
Mutta ei hätää. Otat mallia siitä scorpan tukivarresta ja hitsaat tukivarteen kiinni kannakkeen kallistuksenvaimentajalle, näin mulla on edelleen tässä tuunatussa akselistossa. Tuo ei ole minun tekemä, mutta ei siitä ole katsastusinssi mitään koskaan sanonut, joten olen siinä uskossa, että on laillinen muutos.
Auton pohjassa pitäisi olla kiinnikkeen paikat valmiina vaimentajaa varten. Ainakin uudemmissa Sierroissa on paikat valmiina, tietty toi farkku voi taas olla eri juttu.
Sierra XR4i kesäauto http://fordxr4i.blogspot.com/
Re: scorpion taka akselisto farkku sierraan
Ei millään pahalla mutta se tukivarsien ja ohjauslaitteiden hitsaus/lämmittäminen ei ole oikein hyväksyttyä mutta palionhan sitä tehdään. Tässä vasta oli kirjoitus vakuutusyhtiön tekemistä selevityksistä "dynninki" autoista jotka oli aihettanut kolarin tai ollut osallisena niin 25% niistä autoista jotka oli hakemassa vakuutusyhtiöltä korvausta hylättiin korvaus kokonaan. SYY tutkijalautakunta/katsastus viranomainen oli tutkinut autojen rakennetta ja tulkinneet autojen alustoja määräysten vastaisiksi. Sitä ei toki kerrottu oliko sielä muutoksia tehty mihin ja miten.
Re: scorpion taka akselisto farkku sierraan
Ainakin -81 ylöspäin pitäis tiettyjen turvallisuuteen vaikuttavien osien olla E-hyväksyttyjä. Esim. oven saranoitakaan ei saa itse tehdä eikä muokata.
Toki ne inssitkin on vain ihmisiä, eikä millään voi eikä kerkiäkkään joka paikkaa syynätä... Hyvin kun tekee niin eiköhän se läpi mene. Eipä se vakaajantapin hitsaus sitä sen enempää heikennä kuin mädänny tukivarren jousentila joka sekin monella inssillä jää huomaamatta.
Toki ne inssitkin on vain ihmisiä, eikä millään voi eikä kerkiäkkään joka paikkaa syynätä... Hyvin kun tekee niin eiköhän se läpi mene. Eipä se vakaajantapin hitsaus sitä sen enempää heikennä kuin mädänny tukivarren jousentila joka sekin monella inssillä jää huomaamatta.
Henry Ford's Quadricycle projekti Youtube@torala
Re: scorpion taka akselisto farkku sierraan
Kukaan ei aja ojaan sen takia, että kallistuksen vakaajan kiinnitys pettää. Järkeä saa tässäkin käyttää. Kukaan hiemankaan itsesuojeluvaistoa omaava ei mene hitsaamaan tai muuten korjaamaan hajonnutta/täysin mädäntynyttä alatukivartta(toivottavastin). Se jos jokin on turvallisuus riski hajotessaan.
Kukin taplaa tyylillään, mutta toivon ettei yksikää tuollainen "tuunaaja" tule mun keulaan tai kenenkään muunkaan.
Kukin taplaa tyylillään, mutta toivon ettei yksikää tuollainen "tuunaaja" tule mun keulaan tai kenenkään muunkaan.
Re: scorpion taka akselisto farkku sierraan
En minä tuosta herneitä kisko.U.G.I kirjoitti:Ei millään pahalla mutta se tukivarsien ja ohjauslaitteiden hitsaus/lämmittäminen ei ole oikein hyväksyttyä mutta palionhan sitä tehdään. Tässä vasta oli kirjoitus vakuutusyhtiön tekemistä selevityksistä "dynninki" autoista jotka oli aihettanut kolarin tai ollut osallisena niin 25% niistä autoista jotka oli hakemassa vakuutusyhtiöltä korvausta hylättiin korvaus kokonaan. SYY tutkijalautakunta/katsastus viranomainen oli tutkinut autojen rakennetta ja tulkinneet autojen alustoja määräysten vastaisiksi. Sitä ei toki kerrottu oliko sielä muutoksia tehty mihin ja miten.

Siitä olen samaa mieltä, että ruostumisen takia katsastuskelvottomia tukivarsia _ei_hitsata_ ja muutenkin olen pyrkinyt rakentamaan autoni katsastusmiehen kestäväksi.

Sierra XR4i kesäauto http://fordxr4i.blogspot.com/
Re: scorpion taka akselisto farkku sierraan
vuosien 90-93 farmari scorpioista sopii taka-akselisto suoraan 87-93 farmari sierraan. Sierran korissa on valmiina kiinnitys pisteet taka-vakaajalle.G_evo kirjoitti:Eli tällästä kyselisin kun olisi perän vaihto edessä. Onko farkku scorpion akselistossa samat iskarin kiinnitykset vai pitääkö alkaa jotenkin muokkailemaan? Kiinnostaii vaan samalla saada tuo taka vakaaja riesaan
Ford Granada 181,5hv/323.9Nm
Re: scorpion taka akselisto farkku sierraan
No se tässä nyt on kun on mk1 farkku, eli 82-87
(Kyseinen laite -85)

Ford Fiesta Xr2i vm.1990 ex-
Ford Sierra 2.0 vm.1985 ex-
Volvo 940 Turbo vm.1997 B230FT + M90 302hv/460nm
Ford Sierra 2.0 vm.1985 ex-
Volvo 940 Turbo vm.1997 B230FT + M90 302hv/460nm