Sierran lukkoperästä
-
- Viestit: 4
- Liittynyt: 08 Tammi 2011 18:50
Sierran lukkoperästä
mul on tossa '92 dochhilaisessa kitkalukkoperä mut väljää on puoli kardaanin kierrosta siellä tai lodjussa!
Veikkaisin että väljä on perän puolella. Aina kolahtaa jossei tosi pehmeesti nosta kytkintä yms.
Puolikierrosta on niin iso matka että vaikea kuvitella että pinion + isoratas (spur) ois menny, mut ei kait siin muuta vaihtoehtoa ole kuin että ne on noin kuluneet? Tai pinionin kiinnitys.
Ongelma alkoi edellisen omistajan puheiden mukaan siitä että autolla ajettiin joku 100km tjsp niin et toinen takarengas 15" ja toinen 13" kun rengas puhkesi.
Mikä tuo perän koko on jos yritän ettiä uutta perävälitystä jenkkilästä kohtuu hintaa tohon?
Veikkaisin että väljä on perän puolella. Aina kolahtaa jossei tosi pehmeesti nosta kytkintä yms.
Puolikierrosta on niin iso matka että vaikea kuvitella että pinion + isoratas (spur) ois menny, mut ei kait siin muuta vaihtoehtoa ole kuin että ne on noin kuluneet? Tai pinionin kiinnitys.
Ongelma alkoi edellisen omistajan puheiden mukaan siitä että autolla ajettiin joku 100km tjsp niin et toinen takarengas 15" ja toinen 13" kun rengas puhkesi.
Mikä tuo perän koko on jos yritän ettiä uutta perävälitystä jenkkilästä kohtuu hintaa tohon?
-
- Viestit: 692
- Liittynyt: 07 Helmi 2005 08:52
- Paikkakunta: Kausala
Re: Sierran lukkoperästä
Kuulostaa sille, että tasauspyörästö on valmis.
Peräkö on tökättävillä vetareilla? Ettei kuitenkin olisi laippa vetareilla ja visco lukolla.
Tuo vamma vaan vaikuttaa kovin viscomaiselta.
Jenkeistä noita 7" osia taitaa olla turhaa ettiä.
Peräkö on tökättävillä vetareilla? Ettei kuitenkin olisi laippa vetareilla ja visco lukolla.
Tuo vamma vaan vaikuttaa kovin viscomaiselta.
Jenkeistä noita 7" osia taitaa olla turhaa ettiä.
Re: Sierran lukkoperästä
Kannattaa ensin varmistaa, että mikä tai minkälainen perä siellä alla mollottaa. Eli pikkuisen polvia koukkuun ja kurkkaat auton alle siitä pakoputken suunnasta.
Tumppiperä on tämmöinen, huomaa kuinka vetarit lähtee perästä verrattuna tähän laippaperään. Noi pultit on se paras tunniste.
Jos on laippaperä, niin on lukko (jos sitä on) on varmasti viskolukko - ei kitkalukko.
Mitä tulee kolahdukseen, niin veikkaan, että sulla on vetarin nivel pökäleenä. Kun lähtee liikkeelle, pyörähtää väljästä nivelestä tasauspyörästön ansiosta tyhjät pois. Tämä tapahtuu vaikka olisi lukko, kun ei ne tehtaalta tullesaankaan olleet erityisen tiukkoja.
Jenkeistä et eurofoordiin löydä osia, mutta onneksi meillä on vielä jokunen sierra kotisuomessakin. 8)

Tumppiperä on tämmöinen, huomaa kuinka vetarit lähtee perästä verrattuna tähän laippaperään. Noi pultit on se paras tunniste.
Jos on laippaperä, niin on lukko (jos sitä on) on varmasti viskolukko - ei kitkalukko.
Mitä tulee kolahdukseen, niin veikkaan, että sulla on vetarin nivel pökäleenä. Kun lähtee liikkeelle, pyörähtää väljästä nivelestä tasauspyörästön ansiosta tyhjät pois. Tämä tapahtuu vaikka olisi lukko, kun ei ne tehtaalta tullesaankaan olleet erityisen tiukkoja.
Jenkeistä et eurofoordiin löydä osia, mutta onneksi meillä on vielä jokunen sierra kotisuomessakin. 8)
Sierra XR4i kesäauto http://fordxr4i.blogspot.com/
Re: Sierran lukkoperästä
Jos hommaatte uusia vetareita, tökättäviä tai sitten pultattuja niin mistä ostatte? Motonetin valikoima _suppee_ joten meettekö ihan rehellisesti marmoritiskille?
accord 1.8is -00
ex sierra 2.0i -91
ex sierra 2.0i -91
ex escort 1.6i - 94
ex sierra 2.0i -91
ex sierra 2.0i -91
ex escort 1.6i - 94
Re: Sierran lukkoperästä
Tökättävään myydään vain koko vetaria, laipalliseen saa erikseen. Mun mielestä molempia saa ihan tarvikeliikkeistä
Jokunen vuosi on menny kun viimeksi hain...
Tökättäviä vetareita sai vielä fordilta mutta kannattaa istahtaa ennenkö kuulee hinnan
Itse hain romikselta omaani.

Tökättäviä vetareita sai vielä fordilta mutta kannattaa istahtaa ennenkö kuulee hinnan

Itse hain romikselta omaani.
Henry Ford's Quadricycle projekti Youtube@torala
Re: Sierran lukkoperästä
Täytyy käydä foordilta kysymäs josko ois lojunu hyllyssä jonku aikaa, sillonhan ne myy aika poistohintaan noita vanhojen mallien osia
(virtalukonpohja 30e halvemmalla ku motonetistä hämeenlinnan foordilta
)


accord 1.8is -00
ex sierra 2.0i -91
ex sierra 2.0i -91
ex escort 1.6i - 94
ex sierra 2.0i -91
ex sierra 2.0i -91
ex escort 1.6i - 94
Re: Sierran lukkoperästä
Tuli vähä selvitettyy noitte tavallisten vetarien hintoja!
AD vantaalta sano et 300€ ja kun vie vanhan mukana niin sai muistaakseni 20 tai 30e alennuksen.
Ford Hämeenlinnasta ois ollu tilaustavaraa saksanmaalta, ja siel oli ilmeisesti aika moneenki eri malliin luettelossa, siitä ei vaan tienny sanoo et onko niitä ihan oikeesti siellä
330€ ois ollu semmone tavallinen/karvalakkimallin vetari.
AD vantaalta sano et 300€ ja kun vie vanhan mukana niin sai muistaakseni 20 tai 30e alennuksen.
Ford Hämeenlinnasta ois ollu tilaustavaraa saksanmaalta, ja siel oli ilmeisesti aika moneenki eri malliin luettelossa, siitä ei vaan tienny sanoo et onko niitä ihan oikeesti siellä

accord 1.8is -00
ex sierra 2.0i -91
ex sierra 2.0i -91
ex escort 1.6i - 94
ex sierra 2.0i -91
ex sierra 2.0i -91
ex escort 1.6i - 94
Re: Sierran lukkoperästä
Mua peljäteltiin seinäjoella 950€ kappale hinnalla
romikselta itse purettuna 50€ pari ja laakereineen.

Henry Ford's Quadricycle projekti Youtube@torala
Re: Sierran lukkoperästä
Multa löytys sierran koko taka-akselisto 50e hintaan. Voin myydä myös vetarit erikseen. Jos jollain tarvetta, soittoo 0 4 0 9 6 6 6 6 7 5, sijainti tuusula.
Ford Granada 181,5hv/323.9Nm
Re: Sierran lukkoperästä
Tonni alkaa olee jo pikkusen suolane hinta 
Edit: Auto seissy pari kk ja nyt rupesin siirtää sitä ni toinen takajarru aivan jumissa, ei pyöriny rengas ees ku autolla koitti vetää
Täytyyki sit varmaa purkaa jarrukengät pois ulkona ennenku ton saa talliin 

Edit: Auto seissy pari kk ja nyt rupesin siirtää sitä ni toinen takajarru aivan jumissa, ei pyöriny rengas ees ku autolla koitti vetää


accord 1.8is -00
ex sierra 2.0i -91
ex sierra 2.0i -91
ex escort 1.6i - 94
ex sierra 2.0i -91
ex sierra 2.0i -91
ex escort 1.6i - 94
Re: Sierran lukkoperästä
Joo on, olis jääny kyllä vaihtamatta jos ei romikselta olisi löytyny.
Sulla on varmaan käppärinvarppi jääs tms. Pyörä pois ja vähä kummilekaa rumpuun niin pitäs alkaa pyöriä.
Sulla on varmaan käppärinvarppi jääs tms. Pyörä pois ja vähä kummilekaa rumpuun niin pitäs alkaa pyöriä.
Henry Ford's Quadricycle projekti Youtube@torala