Avaa ja tutki

Jos nyt jotain spekulaatiota haluat niin epäilen että öljy on valunu kannen etupäästä venakopan välistä ja jatkanu matkaansa kannen ja lohkon välistä rakoa pitkin taakseppäin. Eli ei mitään hälyttävää. Voin toki olla väärässäkin.
Öljy tulee kanteen imusarjan puolelta nokkapukkien kohdilta (kaikkien kolmen). Eli pakosarjan puolelta ei ainakaan voi vuotaa pihalle päin muuta kuin nestettä. Öljyn paluu on kannen takana suurinpiirtein keskellä, mutta vaikka sieltä vuotaisikin niin se ei vaikuta öljyn paineeseen.
U.G.I on ihan oikeassa että liian suuret laakerivälykset vaikuttaa paineeseen. Jos siitä kannesta haluat ensiksi vikaa tutkia niin kato ne nokan laakerit, varsinkin keskimmäinen on yleensä pökäleenä. Ja kyllä se kampikin kannattaa mitata jos mikrometrin saat jostain. Digitönärillä on aika turha, tai no saahan sillä varmistettua että onko yli vai ali ½millin.
Ja mittaa kaulat ristiin, eli kun katsoo kampia edestä päin niin ensi vaikka sivuttain ja sitten iskun suuntaisesti. Iskun suuntaisesti ne kaulat on pienemmät jos on kulunu.
Sylinterin pilalle kuluneisuus riippuu pykälän suuruuresta. Se kulunein kohta on juuri se missä pykälä tuntuu, siitä noin sentti alaspäin voi sylinteri olla ihan mitoissaan.
Toki jos haluaa parhaan lopputuloksen niin poratahan se pitää, se on selvä. Mutta jos riittää että toimii ja ei vie öljyä niin hoonaus ja rengastuskin voi riittää. Esim. mun fiesta. Pahin rappu oli 0.27mm eli olis pitäny porata suoraan 2. ylikokoon. Ei meinannu saada edes mäntää pihalle kun rengas otti rappuun kiinni. Silti ei vieny öljyä eikä savuttanu.
Mutta hoonauksen voi tehdä väärinkin. Hoonauskulma (hoonijälkien kulma)on aika tärkeä öljyn kulutuksen kannalta.
Ja oikea hooni näyttää tältä
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/c ... N_Diam.png
Eikä tältä
http://hintaseuranta.fi/tuotekuva.ashx/ ... aid=514037