Etotolppa/etuiskari onkelma -76 välikopassa!!!
Etotolppa/etuiskari onkelma -76 välikopassa!!!
eli ensixi tulee ylhäältäpäin alottaen ylälautanen joka on 3 pultilla kiinni korissa ,tuleeko sen jälkeen jokin osa välille ennen jousen päälle tulevaa jousilautasta,joka tulee jousen päälle???kun ongelma on nyt että kun paketin kiristää ylälautanen ei pyöri vaan on jähmee ja ei käänny tolppa ei,joten olettaisin et osaa puuttuu välistä...kaivattaisiin osan nimee?
Muistaakseni ihan yläpään "laakerointi" (todellakin " " merkeissä).
Ei sieltä mitään puutu, eli ylhäältä päin : se kumijuttu joka on korissa kiinni, seuraavaksi yläjousilautanen, jousi ja tolppa. Sinne jousilautasen ja sen kumijutun väliin voi kokeilla laittaa vaikka 2 ohkasta prikkaa jolloin se kumi ei makaa sen jousilautasen päällä ja saattaa jopa pyöriä aavisuksen herkemmin, ja vaseliiniä väliin. Tosin tuossa prikkahommassa on sellainen juttu että saattaa loppua iskarista kierteet jos on oikeen tarkalla tai sitten saattaa siinä kumijutussa oleva holkki korkata siitä kumista irti
Itsellä myös konttorin äijä valitti että kummankinpuolen tolpan yläpään laakerointi on aivan jumissa ja kun satuin sitten valaisemaan inssiä sellaisella tiedolla että siellä ei vaan yksinkertaisesti kuulu olla laakeria niin johan alkoi hössötys, jälkitarkastukseen meni "vasen ja oikea jousituksen laakerointi vaurioitunut". No kotona vähän suihkin crctä väliin ja aavistuksen helläsin sitä iskarin mutteria niin johan kelpasi
bootsi: onkos noita yläpäitä muka ollut alunperin ihan oikeilla laakereilla vai onko jotain jälkeenpäin rakennettuja
Ei sieltä mitään puutu, eli ylhäältä päin : se kumijuttu joka on korissa kiinni, seuraavaksi yläjousilautanen, jousi ja tolppa. Sinne jousilautasen ja sen kumijutun väliin voi kokeilla laittaa vaikka 2 ohkasta prikkaa jolloin se kumi ei makaa sen jousilautasen päällä ja saattaa jopa pyöriä aavisuksen herkemmin, ja vaseliiniä väliin. Tosin tuossa prikkahommassa on sellainen juttu että saattaa loppua iskarista kierteet jos on oikeen tarkalla tai sitten saattaa siinä kumijutussa oleva holkki korkata siitä kumista irti
Itsellä myös konttorin äijä valitti että kummankinpuolen tolpan yläpään laakerointi on aivan jumissa ja kun satuin sitten valaisemaan inssiä sellaisella tiedolla että siellä ei vaan yksinkertaisesti kuulu olla laakeria niin johan alkoi hössötys, jälkitarkastukseen meni "vasen ja oikea jousituksen laakerointi vaurioitunut". No kotona vähän suihkin crctä väliin ja aavistuksen helläsin sitä iskarin mutteria niin johan kelpasi
bootsi: onkos noita yläpäitä muka ollut alunperin ihan oikeilla laakereilla vai onko jotain jälkeenpäin rakennettuja
Juu, samaa ihmetellyt itsekkin kun ekaa kertaa kasasin, mielestäni tuo systeemi on suoraan sieltä ja syvältä. No kyllä se jostain aina pääsee pyörimään, joko jousi pyörii tai tuo kumi/jousilautanen.
Itsellä ainakin yläpäät teki vielä semmoista että kun jostain parkkipaikalta lähti ja joutui kääntämään täydet jompaankumpaan suuntaan niin kun lähti suoraan ajamaan niin jäi ohjaus puoltamaan kunnes taas käänsi uudestaan täyden toiseen suuntaan ja sitten taas puolsi toiseen suuntaan
Täytyy vaan ajatella ominaisuutena niin sillä siitä selviää , tai rakentaa ihan oikeasti laakeroidut yläpäät
Itsellä ainakin yläpäät teki vielä semmoista että kun jostain parkkipaikalta lähti ja joutui kääntämään täydet jompaankumpaan suuntaan niin kun lähti suoraan ajamaan niin jäi ohjaus puoltamaan kunnes taas käänsi uudestaan täyden toiseen suuntaan ja sitten taas puolsi toiseen suuntaan
Täytyy vaan ajatella ominaisuutena niin sillä siitä selviää , tai rakentaa ihan oikeasti laakeroidut yläpäät
Mullaon menossa Mk1:seen laakeroidut yläpäät jotka on myöskin kumiin vulkanoitu.VesQ kirjoitti:
bootsi: onkos noita yläpäitä muka ollut alunperin ihan oikeilla laakereilla vai onko jotain jälkeenpäin rakennettuja
Noi on vissiin alunperin Caprista.(Fordin leimat)
Noi rallipajojen "kovat" laakeroidut ei ehkäpä ole parhaat katukäytössä. (ei jousta yhtään--> lisää meteliä ohjaamoon)
Noi rallipajojen "kovat" laakeroidut ei ehkäpä ole parhaat katukäytössä. (ei jousta yhtään--> lisää meteliä ohjaamoon) [/quote]
Vanha auto pitää aina meteliä. Ja jos on hyvät jouset ja iskarit niin ei sen melun uskois lisääntyvän. Ja ajettavuus paranee varmasti. Tietenki riippuu minkälaista käyttöä varten autoaan rakentaa.
Vanha auto pitää aina meteliä. Ja jos on hyvät jouset ja iskarit niin ei sen melun uskois lisääntyvän. Ja ajettavuus paranee varmasti. Tietenki riippuu minkälaista käyttöä varten autoaan rakentaa.
Mk2 esco rojektina...