IMRC

Moottori, voimansiirto, viritys jne.
gtatpi
Viestit: 6
Liittynyt: 04 Kesä 2005 18:18

IMRC

Viesti Kirjoittaja gtatpi »

Onkos kukaan pelannut ton imusarjan toisiopuolen läppien ohjauspoksin kanssa? Jotenkin tuntuu, että emännän kärryssä se jotenkin takertelee. Välillä menohaluja löytyy ja välillä taas tuntuisi ryytyvän 4000 jälkeen.
Contour palstalla ainakin tuntuu olevan yleinen vika. Mitä uusi poksi mahtaa maksaa, ei saa varmaan muutakuin alkuperäisenä?
Niin myllyhän oli 2,5 duratec.
overboost
Viestit: 594
Liittynyt: 05 Helmi 2005 22:50
Paikkakunta: E-Suomi

Viesti Kirjoittaja overboost »

Mitä tarkoitat "poksi":lla? Yleensä vika johtuu karstasta(läpissä), mikä tulee egr:n kautta tai vaijerien säikeet poikki.
Avatar
TeRoK
Moderaattori
Viestit: 2021
Liittynyt: 03 Helmi 2005 22:00
Paikkakunta: Loimaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja TeRoK »

Juu onhan noissa se toisioläppien ohjausboksi.
Vanhalla foorumilla oli jotain juttua siitä. En muista enää mitä.
Mutta niinkun overboost sano ni Toi egr:stä (pakokaasun jälleenkierrätyksestä) tullut karsta ne yleensä kai sekottaa. Eli auki ja putsaus ja mahdollisesti egr:n tulppaus. Se kun on maailman turhin keksintö.
Sprinter 319 -15, s400 hybrid -10, Mustang GT cabr. -96
gtatpi
Viestit: 6
Liittynyt: 04 Kesä 2005 18:18

Viesti Kirjoittaja gtatpi »

Jaaha, kiitoksia vihjeistä. Täytyypi tutustua lähemmin noihin laitteisiin. Mitenkäs sen egr:n saa parhaiten eliminoitua. Pantiinkos joku kuula johonkin letkuun?
overboost
Viestit: 594
Liittynyt: 05 Helmi 2005 22:50
Paikkakunta: E-Suomi

Viesti Kirjoittaja overboost »

Siitä "poksista". Ei sille IMRC:lle ole omaa, vaan sama ohjaa koko moottoria. EGR kannattaa tukkia esim. sokealla laipalla, koska siellä on todennäköisesti karstaa, eikä pelkkä alipainepuolen tukkiminen auta.
Avatar
TeRoK
Moderaattori
Viestit: 2021
Liittynyt: 03 Helmi 2005 22:00
Paikkakunta: Loimaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja TeRoK »

Ai se on ihan eculla ohjattu.
Joo mutta EGR kannattaa juu vaikka kokonaisuudessaan nykästä pois.
Sprinter 319 -15, s400 hybrid -10, Mustang GT cabr. -96
KaaD
Viestit: 11
Liittynyt: 09 Helmi 2005 23:52

Viesti Kirjoittaja KaaD »

IMRC:lle on oma toimilaite jota ECU ohjaa. MK1:ssä toimilaite oli alipainetoiminen, MK2:ssa sähkömoottori+pirusti hammaspyöriä. Molemmat tyypit vetävät toisioläpät auki vaijerin välityksellä n. 3500 rpm kohdalla, kunhan kaasua on riittävästi.

Mulla oireili kone samalla tavalla ja putsasin kavanat/läpät, ei auttanut. Vasta uuden moduulin osto korjasi asian. Hinta oli n. 200€ ja vaihto onnistui helposti itsekin.

MK2:ssa moduuli sijaitsee etummaisen lohkon päällä sen muovisen "duratec 24V..." suojan alla. Paikka on todella kuuma, joten moduuli ottaa itseensä ajan kuluessa. Englannin Mondeoharrastajat on jopa viritelleet tuulettimia jäähdyttämään sitä.

Niin, EGR:n poistin pelistä saman tien, oli imusarja niin karmean näköinen! Laitoin alumiinilätkän imusarjan ja venttiilin väliin => ECU luulee, että EGR toimii => vältetään mahdolliset vikakoodit/toimintamoodin muutokset. Tulppauksesta nyt 3 vuotta ja 40000 km, ei ongelmia.
Vanhat:
1974 Cortina, 1.6 OHC "Pinto"
1997 Mondeo farmari, Duratec SEA
Nykyisin:
2006 Mondeo ST220 farmari, Duratec MEBA
Vastaa Viestiin