Eli, tarkoituksena olisi saada päivä-ajovalot disabloitua. Eli kun valokatkaisija on asennoosa "0", ei autossa pala mitään valoja, vaan valot pitää muistaa itse kytkeä päälle.
Tuskin tekee noille Xenoneille hyvää, kun aina startasessa sätkivät kun mitkäkin epileptikot. Valokatkisijan ränklääminen aina "parkit - startti - On" tuntuu turhauttavalta.
Päivä-ajovalojen disablointi
Re: Päivä-ajovalojen disablointi
Joissain autoissa valokatkaisijan voi pitää koko ajan parkki-asennossa ja silti aina autoa sammutettaessa kaikki valot sammuu. Jos haluaa jättää parkit päälle, ne pitää kytkeä päälle vasta auton sammutuksen jälkeen 8)
Joissain autoissa taas tuo valoautomatiikka on ihan ohjelmallinen toiminto. Eli auton kompuutterille vain kerrotaan jotta valoautomatiikka Off ja se siitä. Enää ei 0-asennossa pala mitään 8)
Joissain autoissa taas tuo valoautomatiikka on ihan ohjelmallinen toiminto. Eli auton kompuutterille vain kerrotaan jotta valoautomatiikka Off ja se siitä. Enää ei 0-asennossa pala mitään 8)
Citroën C5 2.0HDi 136 Dynamique 90 Anniversaire Tourer Automaatti -09
Re: Päivä-ajovalojen disablointi
Yeap... Mersussa sen saa päätettyä ajotietokoneesta, volkarissa se oli kokonaan oma relekytkentänsä, mutta kuinkas fordissa ? Saako sen kytkettyä pois jollain rämppää valoja - Kytke virta pois-päälle, juokse kierros auton ympäri vastapäivään ja potkase takarenkaaseen vai pitääkö karusti ottaa sivarit käteen ja poikkasta joku piuha ?
Re: Päivä-ajovalojen disablointi
Ainakin Escortissa oli omat releet ja sulakkeet päivävaloille, eli ne pois niin ei syty. Tosin olet sen varmaan ja sulakerasiasta tarkastanut ennenkuin kyselet. Tietty kun kertoisit mistä autosta on kyse niin joku voisi antaa tarkkoja tietoja.
Re: Päivä-ajovalojen disablointi
Dääm, muistelin että auto (Mk3 mondeo) luki tuolla sivussa muttei näköjään lukenutkaan.
Eli juu, sulakerasiat oon kurkkinu, ei näyttäny löytyvän päivävaloille omia releitä.
Eli juu, sulakerasiat oon kurkkinu, ei näyttäny löytyvän päivävaloille omia releitä.