Ostin tommosen 2000 mallisen KA:n ja nyt tarttis vaihtaa siihen laturi ja lämmityslaitteen kenno.
Laturi:
Näyttääpä olevan aika ahtaassa paikassa, mitä pitäisi irroittaa jotta sen saisi helpoiten pois? Näyttäisi helpoimmalta jos ottaisi koko moottorin ulos, mutta ei se taida kyllä olla se nopein vaihtoehto... Eli jos joku on joskus tehnyt sen, niin pliiiis, kertokaa miten!
Lämmityslaitteen kenno:
Missä se edes on? Pitääkö ottaa kojelauta ulos, vai pääseekö siihen käsiksi konehuoneen puolelta?
Pitäisi varmaan ostaa se korjausopas, mutta kertokaa nyt jotain käytännön vinkkejä, kun näyttää aika mahdottomilta molemmat hommat...
Thanks taas hyvästä foorumista, toivottavasti kerho saa vielä jatkoaikaa!
KA:n laturin ja Lämmityslaitteen kennon vaihto? Neuvoja??
KA:n laturin ja Lämmityslaitteen kennon vaihto? Neuvoja??
Ajossa:
Volvo XC40 T2 -21
Volvo XC60 D4 AWD Polestar -14
Exät:
3x Escort, 4x Fiesta, 1x F-150, 3x Sierra iS,
1x Mondeo V6, 1x Ka, 8x Focus, 1x Transit 1x Kuga +5x Volvo
Volvo XC40 T2 -21
Volvo XC60 D4 AWD Polestar -14
Exät:
3x Escort, 4x Fiesta, 1x F-150, 3x Sierra iS,
1x Mondeo V6, 1x Ka, 8x Focus, 1x Transit 1x Kuga +5x Volvo
Re: KA:n laturin ja Lämmityslaitteen kennon vaihto? Neuvoja??
Eikö kukaan ole vaihtanut kumpaakaan?
Ajossa:
Volvo XC40 T2 -21
Volvo XC60 D4 AWD Polestar -14
Exät:
3x Escort, 4x Fiesta, 1x F-150, 3x Sierra iS,
1x Mondeo V6, 1x Ka, 8x Focus, 1x Transit 1x Kuga +5x Volvo
Volvo XC40 T2 -21
Volvo XC60 D4 AWD Polestar -14
Exät:
3x Escort, 4x Fiesta, 1x F-150, 3x Sierra iS,
1x Mondeo V6, 1x Ka, 8x Focus, 1x Transit 1x Kuga +5x Volvo
Re: KA:n laturin ja Lämmityslaitteen kennon vaihto? Neuvoja??
Kennon vaihto-ohje, jos englanti taipuu:
http://forums.preloved.co.uk/fuseaction ... bf8c4.html
http://forums.preloved.co.uk/fuseaction ... bf8c4.html
Mondeo 2.0 TDCI Turnier 2009
Mondeo 2.0 TDCI HB 2003 -ex
Focus 1.6 Zetec-SE Wagon 1999 -ex
Sierra 2.0 OHC Sedan 1989 -ex
Mondeo 2.0 TDCI HB 2003 -ex
Focus 1.6 Zetec-SE Wagon 1999 -ex
Sierra 2.0 OHC Sedan 1989 -ex
Re: KA:n laturin ja Lämmityslaitteen kennon vaihto? Neuvoja??
Kennon vaihto konehuoneen puolelta: Paisuntasäiliö sivuun, pyyhkijät ja paneeli niiden alla pois ja sitten alkaa kenno olla jo näkyvissä. Jos löytyy ilmastointi, sen liittimien avaus saattaa vaatia jotain kikkailua.
Vm. 2000 Ka:n laturista en tiedä sen enempää mutta näissä uudemmissa 2003 eteenpäin se on niin iso homma että korjaamolle vein kun laturi hajosi: Pyörä, sisälokari, puskurin pääty irti, hihna irti, tehostimen pumppu irti ja sivuun ja sitten mahtuu just ja just laturin irrottamaan. Olisihan se ollut mahdollista itse tehdä, mutta kesämökkiolosuhteissa taivasalla kiireisellä aikataululla ajatus ei oikein houkutellut.
Ka:ssa on periaatteessa helppo tekniikka mutta konehuone on ahdettu tosi tiukkaan ja osia on kiinnitetty kertakäyttöisillä ja helposti rikkoutuvilla kiinnitystavoilla, mikä vaikeuttaa suuresti tee itse -miehen työtä.
Vm. 2000 Ka:n laturista en tiedä sen enempää mutta näissä uudemmissa 2003 eteenpäin se on niin iso homma että korjaamolle vein kun laturi hajosi: Pyörä, sisälokari, puskurin pääty irti, hihna irti, tehostimen pumppu irti ja sivuun ja sitten mahtuu just ja just laturin irrottamaan. Olisihan se ollut mahdollista itse tehdä, mutta kesämökkiolosuhteissa taivasalla kiireisellä aikataululla ajatus ei oikein houkutellut.
Ka:ssa on periaatteessa helppo tekniikka mutta konehuone on ahdettu tosi tiukkaan ja osia on kiinnitetty kertakäyttöisillä ja helposti rikkoutuvilla kiinnitystavoilla, mikä vaikeuttaa suuresti tee itse -miehen työtä.
ex-Ford Ka Color -03
Tunturi City S -85 (mopo)
ex-Fiat Uno Fire -87
Tunturi City S -85 (mopo)
ex-Fiat Uno Fire -87
Re: KA:n laturin ja Lämmityslaitteen kennon vaihto? Neuvoja??
Kenno olikin ehjä, ainostaan lämpötilan säädin oli rikki ja sen vaihtaminen onnistui parkkipaikalla. Onneksi en ehtinyt irroittaa ilmastoinnin putkia!
Laturin vaihto sitten tosiaankin oli ihan sairas urakka, jos pitäisi uudelleen tehdä olisi automaa järkevin paikka työn suorittamiselle. Meni meinaan 3 täyttä työpäivää ja loppujenlopuksi vanha laturi tuli irti osina, kun pultteja ei saanut avattua... En suosittele tätä hommaa kuin hullulle! =)
Mutta kiitos kaikille hyvistä neuvoista!
Laturin vaihto sitten tosiaankin oli ihan sairas urakka, jos pitäisi uudelleen tehdä olisi automaa järkevin paikka työn suorittamiselle. Meni meinaan 3 täyttä työpäivää ja loppujenlopuksi vanha laturi tuli irti osina, kun pultteja ei saanut avattua... En suosittele tätä hommaa kuin hullulle! =)
Mutta kiitos kaikille hyvistä neuvoista!
Ajossa:
Volvo XC40 T2 -21
Volvo XC60 D4 AWD Polestar -14
Exät:
3x Escort, 4x Fiesta, 1x F-150, 3x Sierra iS,
1x Mondeo V6, 1x Ka, 8x Focus, 1x Transit 1x Kuga +5x Volvo
Volvo XC40 T2 -21
Volvo XC60 D4 AWD Polestar -14
Exät:
3x Escort, 4x Fiesta, 1x F-150, 3x Sierra iS,
1x Mondeo V6, 1x Ka, 8x Focus, 1x Transit 1x Kuga +5x Volvo