Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Tuli ostettua tuossa n puoli vuotta sitte kyseinen Mondeo vm-94. Olen sillä ajellut jonkin verran jo mutta sitten yhtäkkiä alkoi omituinen vika. Ensin huomasin että valot vilkkuvat. No, ei mitään ei se haitannut ajoa Mutta sitten jonkin ajan päästä alkoi tekemään sitä että mittaristoon syttyi abs-valo, jarrua painaessa luistonestonvalo. Radio sammui, pyyhkijät pyyhi hitaasti. Auton kun sammutti niin ei lähtenyt käyntiin. N. 8 tunnin päästä lähti kuin ei mitään olisi ollut. 2 kertaa jättänyt nyt tielle kun on auto totaalisesti hyytynyt. Avaimesta ei tapahdu mitään. Akun jännite on mitattu hyytymisen jälkeen, näytti 11.6v. Mutta silti ei tapahtunut avaimesta mitään. Apuvirralla kun laittoi käyntiin niin kävi hetken ja kaasua kun painoi niin tukehtui ja sitten hetken päästä sammui. Nyt on mitattu että ennen kuin autoa startataan niin akun jännite on se 11v ja auton käydessä mittari näytti 14,4v. Olen yrittänyt täältä foorumilta etsiä tietoa mutta en ole vastausta tähän mystiseen juttuun saanut Muuten olen ollut autooni tosi tyytyväinen( eihän tämä ole vasta kuin 5:s ford minulla ) Kertokaahan nyt viisaammat että mistä pitäisi lähteä etsimään vikaa.
Viimeksi muokannut sipo84, 23 Marras 2011 16:53. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Oletko kokeillut eri akulla? Ainakin tuo 11v on liian matala mihinkään.
12,7V on hyvä mutta kun menee alle 12,0V niin on jo alle puolet akun kapasiteetista käytössä.
Olen koittanut. Mulla on yks toinen akku mikä jäi ylimääräiseksi toisesta autosta. Ja sillä tekee tän saman. Nyt on taas toistaiseksi toiminut. Ostin jo uuden laturin ja siihen jännitteensäätimen et vaihdatan sen. Mut se kaveri totes vaa et ei ole järkeä ku kuitenkin näyttäis lataavan. Eikä mittaristos pala latauksen merkkivalo. Mut olen nyt pistänyt huomioon sen et läheskään joka kerta kun pistän virrat päälle niin se merkkivalo ei edes syty ja sit ku syttyy niin palaa hetken aikaa himmeempänä kuin muut valot ja sitten sammuu.
Itsellä laturi ei toiminut ja ajelinkin pelkällä akulla (joka toinen päivä ladaten) melkein puolivuotta koska laturin vaihto mk2 Duratec on HELVETISTÄ!!!!
Aina kun akun jännite putosi tarpeeksi, syttyi kaikki valot mittaristoon, tuulilasin pyyhkijät saatoivat toimia ilman päälläoloa, nopeus- ja kierrosmittari lakkasivat toimimasta. Käynti muuttui tuskaiseksi ja muuta omituista.
Joten kovasti vaikuttaa että laturi ei lataa kunnolla tai sitten aikaisempi omistaja on tehnyt jotain abs/luistonesto-valon sammumisen katsastusviritelmiä. Toimiiko ABS?
Oma auto siis mk2 mutta tuskin mitään eroa mk1?!? Nyt on laturi vaihdettu parkkipaikalla ja en enää ikinä suostu tekemään hommaa uudelleen
joo nyt se on vihdoin ja viimein todettu et laturihan sieltä ainakin on mennyt. Lakkas nimittäin lataamasta ollenkaan. Tai lataa se,silloin ku sitä huvittaa ja latausjännite huijuu siin 11-15v tienoilla. Nyt auto on odottamassa laturin vaihtoa tutun hallilla. Nakitin sen homman muille kun itsselläni ei riitä mielenkiintoa alkaa nyppimään sitä itse onhan se sentäs niin hyvässä ja haastavassa paikassa niinkuin tuttavani sanoi ja totesi perään et näkyyhän siitä sentään siimapyörän pää.. Kun oikeasta kohdasta katsoo mutta nyt vain odotellaan että auto saapuu kotiin ja pääsee koittamaan että toimiiko nyt paremmin
Joo nyt on auto korjaamolla ja laturi irroitettu. Outoa sinänsä että hiilet olivat tosi hyvät..? Ja muuten näytti laturi ihan ehjältä. Mutta ainoa vain että ei lataa kunnolla ja jännite heittelehtii tosiaan ajon aikana siinä 0-15 voltin välillä. Ostin nyt sitten uuden laturin jälleen koska sanoivat että heidän mielestään siinä jännitteensäätimessä ei olisi vikaa vaan olisi laturista itsestään jotain mennyt. Ja jos olisin ostanut pelkän jännitteensäätimen niin hintaa sillä olisi ollut karvan verran päälle 50€ (on muuten vähä helevetin kallis mötikkä ja mistään motonetista ei saa..) Ja tämä uusi laturi tuli maksamaan mulle 56,88€ rahteineen. Eli nyt sitten jännätään oliko siinä laturissa tosiaan vika vai tarviiko sitä lähteä etsimään muualta. Jos jollain on muuten tarvetta mondeon 2.0 laturille niin mul olis sit sellainen ylimääräisenä. Vaihdoin siihen uuden jännitteensäätimen/hiilet eli pitäisi olla aivan iskussa. Paljoa en siitä pyydä koska itelle ylimääräinen kun ei sovi tuohon meikäläisen kulkineeseen.
joo. Eipä ole laturissakaan Kai mitään vikaa. Nyt on uusi laturi kiinni ja nyt lakkas lataamast ollenkaan. Ei jää enää paljon vaihtoehtoja. Joko johdot tai sit tää uus laturi on paskana. Se selvinnee Kai huomenna. Ku pojat mittaa suoraan laturin perästä et antaako laturi edes virtaa. Ei voi muuta sanoa ku että kyllä kyrsii. Toista kuukautta jo on odoteltu että tulisi kuntoon. Ja voi sitä maksettavan rahan summaa kun on saatu auto kotiin.
joopa joo. Laturi toimii niin kuin pitääkin. Käytin testipenkissä ja molemmat lataa aivan niin kuin pitäisikin. Nyt auto siirretty autosähköihmiselle kun eivät korjaamolla saaneet vikaa paikallistettua. Saa nähdä mikä lasku sieltä tulee kun pelkästään korjaamolta tuli jo 300e. Prkl! Saisi luvan tulla pian kuntoon kun tarvitsisi leimata se ja ennen leimaa tarvis takatukivarret vielä vaihtaa. Onneksi ne löytyy jo tallista valmiiksi ettei tarvi ku vaihtaa.
jep. Eli oli kuulemma yksi johto ollut laturin läheltä irti ja mittaristosta yksi diodi palanut. Diodin tähden ei ole akkuvalo toiminut. Että näinkin pieni vika oli lopulta. Paljon on vaihdettu nyt sit uutta osaa kun vikaa ei pystytty paikallistamaan. Nyt ei sitten muuta kuin kovaa ajoa vain.