käyntivikaa dohc:ssä
käyntivikaa dohc:ssä
Osaisko ketään kertoo mistä johtuupi epä tasanen moottorin käynti kierrokset putoavat väillä noin 200rpm, ovat siinä hetken jonka jälkeen kierrokset käyvät noin 1500rpm. Tämän jälkeen muuttuvat normaaleiksi.
Jos auto tekee tämän ajon aikana muuttuu se täysin tehottomaksi tehot palaavat vasta noin 3000 kierroksessa elikkäs missä mahtaa olla vika?
Jos auto tekee tämän ajon aikana muuttuu se täysin tehottomaksi tehot palaavat vasta noin 3000 kierroksessa elikkäs missä mahtaa olla vika?
Re: käyntivikaa dohc:ssä
Kyseessä ruisku, vai kaasari?? Katilla vai ilman??JARSKA kirjoitti:Osaisko ketään kertoo mistä johtuupi epä tasanen moottorin käynti kierrokset putoavat väillä noin 200rpm, ovat siinä hetken jonka jälkeen kierrokset käyvät noin 1500rpm. Tämän jälkeen muuttuvat normaaleiksi.
Jos auto tekee tämän ajon aikana muuttuu se täysin tehottomaksi tehot palaavat vasta noin 3000 kierroksessa elikkäs missä mahtaa olla vika?
Löytyiskö TÄÄLTÄ apuja?? Pitäs olla sama kone, vaik farkku 4x4:ssä onkin..
Omastani oli lambda paskana ja pätki tuolloin tuota vetoa samalla kierros alueella... Vika muisti ilmotti sillon lamppa arvoa vuoroin rikkaaksi ja vuoroin laihaksi.. Tiedä sitte
Kuvailemistasi oireista ollu aiemminki juttua, mut ei sattunu nyt haulla silmään.. Viisaat jatkakoon, jos jaksavat




Kuvailemistasi oireista ollu aiemminki juttua, mut ei sattunu nyt haulla silmään.. Viisaat jatkakoon, jos jaksavat



Kappas, muillakin samoja onkelmia.
Itselläni käy ihan nätisti kylmänä ja vastaa kaasun polkaisuun ajossa niin kuin pitääkin, mutta lämmettyään auta armias jos joutuu pysähtymään, niin kierrokset tippuu alas ja kone käy krööh krööh. Tänään yritin tyhjäkäyntiruuvia ronkkimalla saada sen käymään tasaisesti, mutta eipä se vaikuttanut mihinkään, paitsi kylmällä koneella, lämpimällä show jatkuu. Vuotoja en paikallistanut, mutta koneesta kuului lorinaa kun sen sammutti, mikä aiheutti meikäläisessä melkoista ihmetystä, kun veden pinnankorkeus paisuntasäiliössä on normaali...
Ideioita kaivattaisiin, kun rahatkin ovat tiukalla ja huolto on kallista...

Itselläni käy ihan nätisti kylmänä ja vastaa kaasun polkaisuun ajossa niin kuin pitääkin, mutta lämmettyään auta armias jos joutuu pysähtymään, niin kierrokset tippuu alas ja kone käy krööh krööh. Tänään yritin tyhjäkäyntiruuvia ronkkimalla saada sen käymään tasaisesti, mutta eipä se vaikuttanut mihinkään, paitsi kylmällä koneella, lämpimällä show jatkuu. Vuotoja en paikallistanut, mutta koneesta kuului lorinaa kun sen sammutti, mikä aiheutti meikäläisessä melkoista ihmetystä, kun veden pinnankorkeus paisuntasäiliössä on normaali...

Ideioita kaivattaisiin, kun rahatkin ovat tiukalla ja huolto on kallista...
eikös tuo lorina ole merkki siitä, että jäähytysjärjestelmässä on ilmaa, joka puolestaan saattaapi johtaa dohc kannen halkiamiseen?Zaarin kirjoitti:Kappas, muillakin samoja onkelmia.![]()
Vuotoja en paikallistanut, mutta koneesta kuului lorinaa kun sen sammutti, mikä aiheutti meikäläisessä melkoista ihmetystä, kun veden pinnankorkeus paisuntasäiliössä on normaali...![]()
Ford Focus C-Max 1.8 -06 (11- )
Ford Focus 1.6i Ghia -00 (08-11)
Ford Sierra 2.0i Ghia -91 (06-08)
Ford Sierra 2.0i CLX -90 (05-06)
Ford Escort 1.6 CL -88 (97-05)
Ford Focus 1.6i Ghia -00 (08-11)
Ford Sierra 2.0i Ghia -91 (06-08)
Ford Sierra 2.0i CLX -90 (05-06)
Ford Escort 1.6 CL -88 (97-05)
oudon kuulosia satuja selittivät, vai kukaan muu ei osaa pistää venttiilien ajotusta kohdalleen kun fordin liike:shock::? meneekö niillä nykysin niin huonosti että pitää jo tollasia satuilla.. mielestäni ei viittaa venttiilien ajotukseen millään tavalla. kun eihän sitä niitä venttiilien aukeamisia/sulkeutumisia muuteta sähköisesti nii kuin hondissaJARSKA kirjoitti:Joo kiitoksia tiedoista tarvinee ottaa sielt boksista vikakoodi ylös ja kattoo soitin tos joskus paikalliseen voortti puljuun ja siellä sanottiin et vika on venttiileiden ajotuksessa eikä kuulemma ketään muu osaa laittaa niitä kuntoon kuin HE ITSE

OT:juuri tuli harmiteltua kun purettiin yks auto kun ei menny päästöistä läpi eikä sillä oo sitten arvoa ku varaosiana. purun yhteydessä huomattiin että lambda-anturin liitin ihan hapettunu. tästä opimme sen että heti sähköliittimet/-johdot tarkistukseen aina kun on joku käynti häiriö moottorissa. varsinkin jos ruiskumoottorista kyse
Niin, mutta ei sieltä ilmakuplia tullut paisuntasäiliön korkki auki vesiletkuja puristelemalla ja enpä oikein tiedä muutakaan keinoa.mynok kirjoitti: eikös tuo lorina ole merkki siitä, että jäähytysjärjestelmässä on ilmaa, joka puolestaan saattaapi johtaa dohc kannen halkiamiseen?
Helpointahan olisi viedä auto "valohoitoon" korjaamolle, mutta ne perskeleet kun tahtovat mania, mitä minulla ei ole, mikä ei ole funia.

